Mäykynen wrote:Pelletit ovat halpa ja hyvin toimiva vaihtoehto, jos kissa suostuu niitä käyttämään. Monille kissoille puupohjaiset materiaalit eivät vain oikein kelpaa, mutta ainahan toki kannattaa yrittää.
Ei kelpaa puupohjaiset meilläkään, ei. Minä ennätin olla ihan innoissani Öko Plus -puupelletti"hiekka"kokeilusta (paakkuuntuvaa, ekologista, kompastoitavaa, myös mahdollista hävittää wc-pöntön kautta, raikas ja luonnollinen puun tuoksu, jne.), vaan ei ottanut oikeen meillä tulta alleen. Olisi toki ollut fiksumpaa vaihtaa hiekkatyyppiä asteittain mikrohiekasta pelletteihin, mitä ei siis tehty, mutta ajatuksena oli, että kun erimerkkiset ja hajuiset mikrohiekatkin, myös hieman erikokoisilla rakeilla, ovat aina kelvanneet, niin kokeillaan taas vaihtoa noin kertaheitolla. Lopputulos: Rudolf kävi tarpeillaan muutaman kerran hyvinkin pitkin hampain ja loputtomalta näyttäneen laatikossa asettautumisen jälkeen ennen itse tapahtumaa, ja Rufushan sitkeästi piti jalat ristissä reilun päivän ajan, ennen kuin minä (tyhmä!

) tajusin tilanteen. Ja kun asian tajuttuani aloin nopsakasti järjestämään toista normaalihiekkaa sisältävää hiekkistä pellettilaatikon viereen, Rufus rynnisti laatikkoon tarpeilleen kiireellä vielä kun olin täyttämässä laatikkoa.. Voi pientä ressua, on mahtanut olla kauheaa odotella, että milloin se vessa on taas käyttökunnossa eikä sitä kamalaa pellettiä täynnä, että pääsee normaalisti asioimaan...
Nykyään käytössä ainoastaan hajuton Ever Clean, paakkuuntuu todella hyvin kiinteiksi paakuiksi jotka eivät helposti hajoa (=helppo siivota pois laatikosta), pitää hajut oikein hyvin ja mikä parasta, pölyää meidän mielestä paljon vähemmän kuin muut sinänsä muuten oikein hyvät mikrohiekat, joita ollaan kokeiltu!