Raakaruokinta. mistä lihat?

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
Byakabuku
Bengalivaavi
Posts: 9
Joined: 29.11.2013 00:15
Location: Espoo

Raakaruokinta. mistä lihat?

Post by Byakabuku »

Hei,etenkin raakaa ruokintaa syöttäville! Mun kissat syö nyt ihan tavallista, laadukasta kissaruokaa (itse asiassa mun ei-bengali ei raakaa lihaa edes hyväksy), mutta olen nyt kiinnostunut nyt oikean lihan syöttämisestä. Olisi sellainen kysymys, että mistä ostatte erikoisemmat lihat (esim. kanan sydämiä,kani ym)?En ole ikinä missään sellaista nähnyt myynnissä. Haluaisin nyt vähän tietää mistä ja miten paljon maksaisi jne. Olen kiinnostunut asiasta, mutten nyt heti ainakaan ryhtyisi tämmöiseen, kun on aikamoisesta sitoumuksesta kyse. :)
Pomo
Bengalivaavi
Posts: 3
Joined: 09.12.2013 20:03
Location: Vantaa

Re: Raakaruokinta. mistä lihat?

Post by Pomo »

Itse olen ainakin ostanut kanan sydämiä, kanan kauloja, kanan siipiä, ynnä muita pakasteita ihan oman paikkakuntani Faunataresta. Hintakaan ei ole ollut mitenkään päätähuimaava. Olisikohan se pussillinen (noin hedelmäpussin kokoinen) sydämiä maksanut jotain 1,5-2€. Että eläinkaupoista uskoisin ainakin löytyvän :)
Chipi
Bengalivaavi
Posts: 16
Joined: 18.11.2013 15:10
Location: Hki

Re: Raakaruokinta. mistä lihat?

Post by Chipi »

Me ostetaan omaan pataan kania Espoon Sellosta sieltä perältä lihatiskin luota. Sydämet omaan soppaan ostetaan siitä samasta paikkaa, missä lihapalat on myynnissä pakattuna muoviin (lihatiskiltä lähetävät sivukäytävät). Bengalia kun ei ole, niin siksi sanon "omaan pataan".

Voi kysyä neuvoa myös lihatiskin myyjiltä.
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Raakaruokinta. mistä lihat?

Post by Mummi »

Kysäisepä Mustista tai Mirristä jos ei ole lähellä Faunatarta tai niin kuin jo edellä sanottiin niin mistä tahansa eläinkaupasta. Kennelrehun (www.kennelrehu.fi) autostakin saattaa löytyä raakaruokintaan sopivaa tavaraa, ainakin sieltä löytyy possun paisti yms huomattavasti halvemmalla kuin kaupan lihatiskiltä :fridge:
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply