Myrkylliset kasvit?
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Myrkylliset kasvit?
Olisiko kellään linkkiä ,mistä löytyisi myrkyllisten viherkasvien listaa?
Re: Myrkylliset kasvit?
Mulla on bookmarkattuna tällainen: http://www.linnunlaulun.net/pdf/kissa_j ... 003-06.pdf
Siinä on ainaskin jotain listaa.
Siinä on ainaskin jotain listaa.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Kissamme lehti 1/2008 sivu 17, onko sinulla? Voin skannata ja laittaa mailina, jos haluat.
Kiitos.
En ole varma onko sitä numeroa tallessa,jos vaan orja viitsii skannata niin otan senkin mielelläni
En ole varma onko sitä numeroa tallessa,jos vaan orja viitsii skannata niin otan senkin mielelläni
Life is just a big illusion, and we all believe in it.
Tuo dth:n linkki on kyllä tosi kattava ja hyvä.
Kasvien kanssa kannattaa olla tosi tarkka!
Minä en uskalla pitää enää mitään koriste kasvia sisällä, pelkään, että amppelistakin tippuisi lehti ja bengalit saisivat myrkytyksen syötyään sen. Keittiön ikkunalla on nyt saaneet chilit olla rauhassa, mutta seuraan haukkana tilannetta.
Ulkona sitten kesäisin laitan ihan kaikkea mahdollista kukkapenkkiin ja ruukkuihin.
Bengaleille laitan talvisin luomuruukkusalaatin ikkunalle ja siitä saava luvallisesti käydä syömässä salaattia.
Kasvien kanssa kannattaa olla tosi tarkka!
Minä en uskalla pitää enää mitään koriste kasvia sisällä, pelkään, että amppelistakin tippuisi lehti ja bengalit saisivat myrkytyksen syötyään sen. Keittiön ikkunalla on nyt saaneet chilit olla rauhassa, mutta seuraan haukkana tilannetta.
Ulkona sitten kesäisin laitan ihan kaikkea mahdollista kukkapenkkiin ja ruukkuihin.
Bengaleille laitan talvisin luomuruukkusalaatin ikkunalle ja siitä saava luvallisesti käydä syömässä salaattia.
Itse olen ajatellut kentianpalmun hankkimista uuteen kotiin. En ainakaan löytänyt listalta, että se olisi jotenkin myrkyllinen Toinen asia onkin miten sitä voisi suojella pikku tuholaiselta. Harkitsen jonkinlaista rautaverkon virittämistä ruukun ja palmun tuven suojaksi. Muita ideoita otetaan vastaan...
Kekseliäisyys kunniaan!
ööh,! Tuota Mummi on pelastanut kaikki omat jukkapalmunsa ja pullojukan työpaikalle turvaan koska kissat syövät niiden lehdet pois poikkeen suihinsa eli tännekin päin ovat tervetulleita kaikki hyvät ideat. Santut (saint pauliat) kyllä saavat kukkia ihan rauhassa ikkunalaudalla- onhan sekin sentään jotain)
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Ennen Ramseksen tuloa selvitin kukkivan kodin kasveista ne, jotka lähtivät myrkyllisyyden takia uusiin osoitteisiin (näkemiin, rakkaat ja komeat peikonlehdet. Viihtykää siskon kodissa ). Jäljelle jäivät rönsyliljat, sutipuu, jukkapalmut ja yksi enmuistamikäsenyton palmu. Viherpeukalokissaksi oitis osoittautunut lapsukaisemme yritti ensin saada kulinaristisia kokemuksia näistä koristekasveista, kunnes laitoimme lattiatasoon esille omat kissanruohoruukut. Ne tosin piti asettaa metallisiin, painaviin suojaruukkuihin, muuten menisivät pitkin lattioita reippaan ruohosyömärin käsittelyssä. Nämä ruohot ovat muuten kasteltuina kestäneet maaliskuun puolivälistä tähän päivään saakka!!
Isojen palmuruukkujen mullat pääsivät alkuun Ramseksen kaivelualustoiksi ja testailin sitrustuoksuista, luontaisia aromeja sisältävää kissakarkoitetta kasveihin, mutta sen vaikutus oli lyhytkestoinen. Ihan hurjasti sitä ei edes voinut ruiskutella, sillä haju otti jo omaan nokkaan, vaikkei ollutkaan kemialliseen pohjaan tehtyä mössöä. Hajuvesi olisi kokeilun perusteella myös toiminut, mutta en halua olohuoneen haisevan Ruotsinlaivan parfymerialle! Palmuruukkujen mullan peitin sitten mustilla koristekivillä, niitä Ramses ei enää käy kaivelemassa. Ainoastaan joskus ollessaan väsyhulluuskohtauksen riivaama, ryntää täplikäs kiipeämään palmuihin. Muuten saavat olla rauhassa. Mitään kukkia ei tosin voi kastella niin, että Ramses huomaa. Kastellut ruukut ovat jotain AIVAN liian mielenkiintoista ja silloin tassut uppoavat multaan !
Isojen palmuruukkujen mullat pääsivät alkuun Ramseksen kaivelualustoiksi ja testailin sitrustuoksuista, luontaisia aromeja sisältävää kissakarkoitetta kasveihin, mutta sen vaikutus oli lyhytkestoinen. Ihan hurjasti sitä ei edes voinut ruiskutella, sillä haju otti jo omaan nokkaan, vaikkei ollutkaan kemialliseen pohjaan tehtyä mössöä. Hajuvesi olisi kokeilun perusteella myös toiminut, mutta en halua olohuoneen haisevan Ruotsinlaivan parfymerialle! Palmuruukkujen mullan peitin sitten mustilla koristekivillä, niitä Ramses ei enää käy kaivelemassa. Ainoastaan joskus ollessaan väsyhulluuskohtauksen riivaama, ryntää täplikäs kiipeämään palmuihin. Muuten saavat olla rauhassa. Mitään kukkia ei tosin voi kastella niin, että Ramses huomaa. Kastellut ruukut ovat jotain AIVAN liian mielenkiintoista ja silloin tassut uppoavat multaan !
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
tuosta multahommasta lienee itse kullakin samanlaisia kokemuksia kuin Julyllä. Meillä avuliaat puutarhurit kaivelivat joskus innoissaan jopa noita kiviä ja ratkaisin sen pulman leikkaamalla hyttysverkosta ruukun kokoisen ympyrän ja virittämällä sen mullan suojakasi. Vesi ja ilma kyllä kulkee sen läpi. Hyttysverkko kyllä pitää kiinnittää siihen ruukkuun joko jollain ihmeteipillä tai minä tein niin että tuon verkon päälle panin noita Julyn jo mainitsemia koristekiviä - multaa ei yritetty kaivella mutta lehtien takia kukat lähti työpaikalle.
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)