Myrkylliset kasvit?

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: Myrkylliset kasvit?

Post by NalaPala »

Meillä on kaikki kukat kuolleet kissojen tultua. Simban aikana pystyi vielä pitämään sentäs vedessä elävää bambua, mutta Nalle hortonomin taloon tulon myötä sekin raukka koki kuolemansa :-/

Uusia kasveja en ole hankkinut, mutta varmasti jossain vaiheessa yritän uudestaan. Tuo mummon vinkki hyttysverkosta, jonka päälle tulee koristekivet onkin hyvä! Nala kun kaivaa _kaiken_ mulla ulos kukkaruukusta. Toinen mitä olen miettinyt on rautaisesta verkosta tehty ruukunmallinen suoja. Sen jos saisi jotenkin upotettua multaan, niin pysyisi varmaan paremmin.

Pitääkin alkaa kehittää tällaisia kissakotiin sopivia kukkaratkaisuja :D
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Myrkylliset kasvit?

Post by Mistymoon »

Hyvä niksi Mummilla!
Silloin kun meillä oli vielä viherkasveja laitoin mullan suojaksi melko isoja pyöreitä rantakiviä, toimi vaihtelevasti. Myös appelsiinin ja mandariinin kuoret kukkaruukussa (vaihdettava päivittäin) oli jossain vaiheessa käytössä.
Viime keväänä Mikko osti mulle aivan ihanan appelsiinipuun. Bengalit olivat hauskan näköisiä kun hoksasivat kasvin olohuonessa. Niillä oli oikein sellaiset ´´come to mama´´ ilmeet ja mitäs tuollainen viaton pieni kukkanen on tänne eksynyt :D Järkytys oli suuri, kun lehteä puraistessa olikin maku hyi yöks sitrus. Appelsiinipuu olisi saanut elellä rauhassa, mutta kuivassa ja lämpimässä huone ilmassa ei viihtynyt meillä. Ehkä kokeilen uudellen.
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Post Reply