Vakuutus

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

NordicGlow
Mäy!!!
Posts: 117
Joined: 02.09.2008 18:44
Location: Mariehamn
Contact:

Vakuutus

Post by NordicGlow »

Yksi mun tuttavista on myynyt kissan Vaasaan, ja se uusi omistaja haluaisi tietää mikä on paras yhtiö vakuuttaa kissan? Minulla on Agria, mutta en tiedä jos Suomessa on sitä..

Siis missä teillä on kissat vakuutettu?
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Vakuutus

Post by kainaloinen »

Tapiolan Agria-vakuutus on vissiin aika monella. Tapiolalla on myös monien eläinlääkäriasemien kanssa suorakorvaussopimus, jolloin korvauksen saa "lennosta" palveluaikaan ilman että tarvitsee täytellä kaavakkeita ja lähetellä niitä postitse.

Mulla on myös Tapiolan vakuutus kaikille kissoille ja se on varmaan maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Zakulainen
Riiviörääpäle
Posts: 63
Joined: 16.02.2009 11:20

Re: Vakuutus

Post by Zakulainen »

Meillä on eläinvakuutukset Lähivakuutuksessa, maatilavakuutuksen kautta. ( Vähän edullisempaa niin.) Reilu pari vuotta sitten meillä oli Islannin lammaskoira joka kuoli 9kk ikäisenä yhtäkkiä, niin saimme ainakin korvaukset hyvin ja nopeasti.
Zaku, BEN n 24
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Vakuutus

Post by ajapi »

Tapiolan vakuutus oli ainakin pari vuotta sitten hinta-laatusuhteeltaan parhaan oloinen, kun asiaa selvittelin. Hinta oli muistaakseni edullisin (tai ainakin sieltä edullisemmasta päästä), ja se korvasi hyvin ja tosiaan nopeasti, kun monella klinikalla saa vähentää vakuutuksen korvaaman osuuden suoraan laskusta. Jätin vakuutukset ottamatta, kun näin monelle kissalle se ei mielestäni kannata, mutta Tapiolaan olisin päätynyt, jos olisin vakuutukset ottanut.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Vakuutus

Post by Orja »

Tapiolasta on mullakin. Mulla on ja tulee olemaan kaikilla kissoilla sairauskuluvakuutus, jalostuskissoilla sitten koko setti. Se on pieni hinta siitä, että tietää voivansa tarjota kissalle parasta mahdollista hoitoa tarpeen tullen. Sissille en ole joutunut käyttämään, Sirille ja Sagalle vakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin, molempien osalta juuri jalostuskissan sairauskuluvakuutus.

Yleensä korvaus tulee nopeasti, jos ei syystä tai toisesta pysty suorakorvauspalvelua hyödyntämään (esim. päivystyksessä). Jos menee yli kuukauden, saa viivästyskorot päälle :). Meillä kävi juuri näin nyt, kun Sagan keisarinleikkauskuluja jouduttiin odottamaan n. 1,5 kk. Toisin on eräissä muissa vakuutusyhtiöissä, joista olen joutunut eläimiin liittymättömiä kuluja perimään >:(
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Vakuutus

Post by kainaloinen »

Esimerkkinä: nyt kun käytin Seppoa allergiatutkimuksissa, lasku oli yhteensä 270€. Tapiola korvasi potista 201€. Sepon käyttäminen päivystyksessä vatsaflunssan aikaan maksoi myös n. 160€, josta mulle ei jäänyt maksettavaa muistaakseni kuin jotain 50€ (tarkan summan vois laskeakin, mutta en nyt jaksa). Saattais ottaa kupoliin maksella näitä maksuja täysinä ja olenkin sitä mieltä, että köyhän ei kannata ilman vakuutuksia olla. ;)
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Vakuutus

Post by ajapi »

Orja wrote:Mulla on ja tulee olemaan kaikilla kissoilla sairauskuluvakuutus, jalostuskissoilla sitten koko setti. Se on pieni hinta siitä, että tietää voivansa tarjota kissalle parasta mahdollista hoitoa tarpeen tullen. Sissille en ole joutunut käyttämään, Sirille ja Sagalle vakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin, molempien osalta juuri jalostuskissan sairauskuluvakuutus.
Jalostuskissojen kohdalla se varmasti kannattaakin, kun synnytyksessä ja sen jälkeen voi tulla komplikaatioita. Nämä kotimöllykät saavat kuitenkin sairastella aika tavalla, että vakuutus kannattaisi. Vielä kun tuo vanhin on se todennäköisin sairastuja eikä sille enää saa vakuutusta, niin olen laskenut, että ei kannata. Maksan sitten eläinlääkärikulut maksamattomilla vakuutusrahoilla (318 euroa vuodessa kolmelta kissalta, yhdelle ei tosiaan vakuutusta saa, plus tietysti vakuutuksen omavastuut; yhtenä vuonna olisin vakuutuksesta hyötynyt, mutta sen jälkeen onkin mennyt monta vuotta ilman).
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: Vakuutus

Post by NalaPala »

Tapiolan vakuutus on meilläkin. Vielä ei ole ollut käyttöä, mutta ajattelin kyllä pitää voimassa ainakin vielä pari vuotta ihan varmuudeksi.

Ja silloin kun vakuutusta olin ottamassa, niin pyysin tarjoukset Pohjolasta, IF:stä ja Tapiolasta. Tapiolan vakuutus oli laajin ja muistaakseni myös edullisin (?).
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Vakuutus

Post by Mistymoon »

Meilläkin Tapiolan kissavakuutukset. Tyytyväisiä ollaan. Koiralla ja lapsillakin on Tapiolan vakuutus ja aina on pelannut moitteettomasti.
Hyvin vahvasti ollaan maksajapuolella, mutta vakuutus on sellainen, ettei edes toivo pääsevänsä voitolle!
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Vakuutus

Post by Mäykynen »

Meillä on vakuutus If:ssä. Aikanaan tehtiin vertailua eri vakuutusyhtiöiden välillä ja todettiin If meille järkevimmäksi, koska meillä muut vakuutukset jo valmiiksi olivat siellä. Tapiolan etuna on, että korvaukset voi saada pääsääntöisesti heti eläinlääkäriasemalla. If:llä ne täytyy hakea jälkikäteen. Tosin ainakin meille korvaukset on aina maksettu hämmästyttävän nopeasti. Plussalla ollaan vakuutusmaksujen suhteen, sillä Mäykynen näyttää suosivan päivystysaikaan sairastelua.

Vertailussa If vs. Tapiola molemmissa on etunsa. Jos vakuutukset eivät ole valmiiksi If:ssä, niin sitä ei varmasti kannata ajatellakaan, mutta jos on, kannattaa sitä harkita myös. Tapiola taitaa olla ainoa vakuutusyhtiö, mistä kissavakuutuksen voi ottaa yksittäisenä erillisenä vakuutuksena. Muistaakseni esim. If:ssä kissavakuutuksen voi liittää vain osaksi kotivakuutusta eikä sitä saa ainoaksi vakuutukseksi. Tapiolan ehtoja usein tunnutaan pidettävän parhaina, mutta meillä on taas niin ”hassusti”, että jos olisi päädytty Tapiolan vakuutukseen, oltaisi saatu korvauksia useita satoja euroja vähemmän kuin mitä olemme saaneet If:stä. Mutta etukäteenhän ei tietenkään voi tietää, minkä vakuutusyhtiön ehdot ovat sopivimmat juuri oman kissan sairastelulle.
Post Reply