Irtobengali Vuosaaressa?

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
artemis
Riiviörääpäle
Posts: 51
Joined: 01.08.2008 15:37

Irtobengali Vuosaaressa?

Post by artemis »

Hei kaikki, minulle on nyt jo kolme eri ihmistä soittanut kuukauden sisällä ilmoittaakseen, että ovat nähneet itsekseen ulkoilevan bengalin täällä Vuosaaressa.

Oma Sohvi-bengalini livahti ulko-ovesta heinäkuussa, ehdin laittaa monta kymmentä ilmoitusta lyhtypylväisiin, mutta Sohvi löytyi 15 metrin päästä kotoa alle vuorokauden sisällä. Sisäkissahan ei kauaksi lähde. Kävin keräämässä katoamisilmoitukset pois, mutta muutama on varmaan jäänyt jonnekin... Eli viimeksi äsken soitettiin, että "Vuosaaren peruskoulun pihalla" harhailee bengali. Viikko sitten soitettiin, että "Pilvilinnankadun tienoilla" harhailee bengali. Tämä soittaja oli muuten itse rotukissaharrastaja (omistaa sfinksejä), joten on ihan uskottavaakin, että hän tunnistaa bengalin. Ja kolmas soittaja puhui myös samoista tienoista, vanhasta Vuosaaresta. Onko tosiaan täällä päin joku, joka pitää bengaliaan vapaana?! Soittajien mukaan tällä irtobengalilla on nimittäin panta kaulassa. Vai onko kyseessä karkulainen? Levittäkää sanaa ja miettikää, mikä ja kenen kissa mahtaisi olla kyseessä.
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Irtobengali Vuosaaressa?

Post by kainaloinen »

:angst: Herranjesta. Mä asun itse vanhassa Vuosaaressa ja mulla kyllä pysyttelee molemmat vintiöt tiiviisti sisätiloissa tai sitten ulkoillaan valjaissa. En ole nähnyt kuin yksi tai kaksi irtokissaa meillä päin ja molemmat ovat olleet maatiaisia. Täytyypä pitää silmät avoinna.

En ehkä ihan 100% kuitenkaan lähtisi luottamaan ihmisten havaintoihin rodun suhteen. Kaikki rotukissaharrastajatkaan kun eivät bengalia tunnista.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Irtobengali Vuosaaressa?

Post by Orja »

Otettiin luku ja kyllä Etelä-Vuokin haaraosastossakin on kaikki bengalit tallessa. Pari muuta bengalikotia Vuokissa taitaa olla, en henkilökohtaisesti heitä kuitenkaan tunne.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
artemis
Riiviörääpäle
Posts: 51
Joined: 01.08.2008 15:37

Re: Irtobengali Vuosaaressa?

Post by artemis »

Tiedän, että Keravalla on yksi bengali ollut kateissa jo kesäkuusta lähtien. Tästä kissasta on paljon netti-ilmoituksia kaikilla mahdollisilla tahoilla. Vaikea kuitenkin uskoa, että keravalainen kissa matkaisi Vuosaareen... Ja totta, ettei ole varmaa ollenkaan, onko tuo kissa bengali. Ekan ilmoittajan kohdalla ajattelin, että se on mikä tahansa ulkoileva maatiainen. Tokan soittajan kohdalla kyselin täplistä/ruusukkeista, ehdotin että jos kuitenkin ocicat... Mutta tämä soittaja oli siis se rotukissojen harrastaja. Toisaalta ei ocikattiakaan pitäisi vapaana ulkoiluttaa. Tuo panta "bengalin" kaulassa siis kovasti ihmetyttää. Kun oma Sohvi-bengalini siis taannoin oli vajaan päivän kateissa, laitoin kymmeniä ilmoituksia ja niissä oli myös edustava kuva Sohvista. Soittajat siis väittävät, että ihan samannäköinen kissa täällä harhailee... Seuraavan kerran pyydän soittajaa ottamaan kissasta kuvan, sen verran tämä keissi kiinnostaa. Tiedän Vuosaareen myydyn useita bengaleita lemmikeiksi. Muuten vanhan Vuosaaren ulkokissoista: meillä päin liikuskelee kyllä kaksi maatiaiskissaa, joista toista kutsun Minniksi, toista Raimoksi. Raimon olen nähnyt ulkona talvipakkasellakin, kurja kyllä.
Post Reply