Lussutus

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Lussutus

Post by ameise »

Hei nyt kaivataan vinkkejä!
Lähes 5kk ikäinen pieni bengalineitomme Stella lussuttaa omaa nisäänsä päivittäin. Olen kokeillut laittaa niihin esimerkiksi sipulin hajua, mutta lussutus vain jatkuu kirpeästä hajusta huolimatta. Ei tuosta tavasta taida haittaa kissalle olla, mutta heräilen joka yö tuohon lussutusääneen ja pitäisihän ison tytön jo päästä irti tissista! :D Samalla Stella kehrää kovaäänisesti ja leipoo.

Onko jollain muulla ollut samankaltaisia "ongelmia" ja kuinka niistä on päästy eroon (tai onko niistä päästy)? Voihan olla että menee ajan kanssa ohi, mutta jos jollain on vinkkejä niin...
Vanhempi kissa ei ole koskaan tehnyt vastaavanlaista.
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
danja
Bengalivaavi
Posts: 7
Joined: 24.07.2011 22:52

Re: Lussutus

Post by danja »

Ei ole valitettavasti minulla keinoja tuon tavan lopettamiseksi...meidän Papu ei ole ilmeisesti niin notkea, että omia nisiään lussuttaisi, mutta meidän Utu-kissalle (poika myös) hakeutuu kyllä "imetettäväksi" vaikka ikää on jo 9 kk, ei tosin enää niin usein kuin alussa.
PinkPanther
Mäy!!!
Posts: 167
Joined: 29.07.2008 21:17

Re: Lussutus

Post by PinkPanther »

Meidän Iineksen viimeisessä sijoituspentueesta yksi pentu lussuttaa myös itse itseään ja toisessa pentueessa kavereina lähteneet Igor ja Ivan lussuttavat myös toisiaan :) Ensin Ivan aloitti lussuttaa itseään ja jonkin ajan kuluttua kaveri päätti auttaa. On muuten hauskan näköistä kun toinen kissa lussuttaa toista ja lussutettava lussuttaa myös itse itseään samalla :D
Siihen en osaa sanoa, että loppuuko tuo missään vaiheessa.
Meidän vanhin kissamme Vinski lussuttaa fleecepeittoja. Ensin alkaa kova kehräys, sitten Vinski menee makuulle peiton päälle ja alkaa lypsämään peittoa ja "kuolaamaan" siihen samalla.
Vinski, BEN n 24
Wagner, BEN n 24
Iines, BEN n 24 33
Ives, BEN n 22 33
Vickan, BEN n 24
Jelena, BEN n 22
Ossi, BEN n 24
dodo
Bengalivaavi
Posts: 10
Joined: 07.04.2011 10:58

Re: Lussutus

Post by dodo »

Meilläkin Dodo lussutti nisäänsä heti taloon tultuaan. Erittäin koomista ja jollain tapaa hieman häiritsevää samanaikaisesti :D. Ajattelimme että kyseessä on vain jollain tapaa herttainen tapa joka häviää kun kissa kasvaa isommaksi. Sittemmin näin kävikin, ja tapa loppui tyystin noin vuoden ikäisenä (kissa on nyt 1,5 vuotias) Tavallaan harmi, sillä Dodo tuli aina syliin lussuttamaan ja hakemaan rakkautta, nykyään sitä ei pitele käsissään edes akrobaattimestari.
Ailuska
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 03.01.2013 17:47
Location: Porvoo

Re: Lussutus

Post by Ailuska »

Minun poika (4kk) lussuttaa kavatyynyä ihan joka päivä, niin että nukahtaa.

Jotku kissat kuulemma lussuttaa koko elämänsä ja siihen ei ole mitään hoitoa miten sen lussutuksen lopettaisi.
Post Reply