Bengali potilaana

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Bengali potilaana

Post by kainaloinen »

Meille ilmeisesti tuli Ery-Sydin näyttelystä joku pöpö ja sunnuntai-illasta alkaen olen hoivannut pientä Kieppi-potilasta. Kiepin kakka oli siis sunnuntai-iltana vähän löysää ja myöhemmin illalla/yöllä tuli parit oksennukset. Eilen illalla näytti jo paremmalta, vaikka ehdinkin jo soitella eläinlääkäriasemalle - Kieppi alkoi taas syödä ja riehua. Kuitenkin yön aikana mentiin takapakkia ja kun Kieppi tänä aamuna oksensi mun sänkyyn, niin lähdettiin päivystykseen.

Päivystyksessä saatiin pahoinvointilääkettä nahan alle sekä antibiootit ja kaoliini-pektiini-liuosta. Ihmeen paljon tuo potilas jaksaa tapella antibioottitablettia ja tuota vatsaliusta vastaan! :oho: Äsken myös pakkojuotin sille hieman vettä, jotta se ei nyt vaan pääsis kuivumaan. Kieppi on kyllä juonut itsekin ja nuollut Nutri-Plussaa mutta ruoka ei oikein vieläkään maistu.

Toivottavasti pikkuinen nyt tokenee pian ja antibiootit alkaa tehota! Sydäntä särkee katsoa kun pieni on niin nuutunut. :( Olen vielä ainakin huomisen etätöissä kotona, jotta voin seurata Kiepin kuntoa.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
nekuliini
Kehruukone
Posts: 381
Joined: 28.07.2008 23:32
Contact:

Re: Bengali potilaana

Post by nekuliini »

Vatsapöpöt on inhottavia aikuisellakin kissalla saatika sitten pennulla.:( Paranemisia pikkuiselle!

Kiepin Melli-mammakin on potilaana, mutta ihan vaan siitä syystä, että tänään Melliäinen siirtyi kastraattikerhoon. Melli steriloitiin tänään, vaikka tyttö on ollut kiimassa viikonlopusta saakka. Kohtu oli kiiman takia normaalia verekkäämpi, mutta leikkaus sujui kuitenkin ihan hyvin. Vierestä saatoin operaation seurata, vaikka moinen kohdun pois ronkkiminen säälitti. Melli on herännyt ja kulkee tällä hetkellä päässään inhottava kauluri, kun tikkien rappaaminen kiinnostaisi muuten vähän turhan paljon.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Bengali potilaana

Post by kapatrik »

Tsempitykset sinne äidille ja tyttärelle. Yllättävän pontevia voivat olla nämä pienet potilaat vastustamaan hyvää tarkoittavia hoitotoimenpiteitä :)
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Bengali potilaana

Post by kainaloinen »

KIeppi ei millään halunnut eilen jäädä mun kanssa makkariin joten annoin sen olla muitten kanssa. Aamulla se makas mun vieressä mutta oli jo selvästi pirteämpi. Nyt se toljottelee pihassa lenteleviä lintuja ja on jo paljon pirteämmän oloinen. Maisteli äsken jopa vähän ruokaa muttei vielä ihan kunnolla syönyt. Onneksi se juo itsekin. Nyt peukut pystyyn että paraneminen pysyy tällä tiellä! :thumb:

* Nyt tuolta ikkunalta kuuluu kauhia säksätys kun Kieppi komentaa noita lintuja. :)
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Bengali potilaana

Post by Mummi »

:thumb: peukut pystyyn ja paranemistä äidille ja tyttärelle ja kaikille muillekin kissapotilaille
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Bengali potilaana

Post by kainaloinen »

Kieppi on parantunut oikein hienosti. Se on ollut jo monta päivää oma riehuva itsensä - voi mikä helpotus! Ruokakin maittaa todella hyvin ja kakat on normaaleja.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Bengali potilaana

Post by ajapi »

hienoa, että teillä selvittiin :) Ei ole kiva katsoa riutuvaa pientä bengalivauvaa :-/
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
nekuliini
Kehruukone
Posts: 381
Joined: 28.07.2008 23:32
Contact:

Re: Bengali potilaana

Post by nekuliini »

Mellin parantumisen kanssa on ollut vähän ongelmia. Jouduttiin itse steriloinnin jälkeen kahdesti käymään eläinlääkärissä uudemman kerran paikkailemassa haavaa. Eka kerralla ilmeisesti aiempien sektioiden (2) takia haavan pinnan liimaus ei pitänyt ja käytiin tikkauttamassa maha. Parin päivän päästä joku meidän kissoista oli nyhtänyt pinnalta tikit pois, koska Melli tuskin siltä kauluriltaan itse olisi yltänyt niin perusteelliseen työhön. Tämän vuoksi melkoisen kallis päivystysreissu ja kolmas nukutus viikon sisään. Nyt olen lauantaista asti asunut Mellin kanssa vierashuoneessa muista kissoista erillään, etteivät pääse repimään tikkejä sen mahasta. Ruoka ei tahdo Mellille kovin hyvin maistua ja viime yönäkin oksensi neljästi. Aamulla kuitenkin oli hieman parempi vointinen, joten jospa se tästä.

Edit: Jokunen lisäys ja korjaus. Yöllisestä valvomisesta olen sen verta väsynyt välillä, ettei ajatus tahdo kulkea.
Last edited by nekuliini on 20.10.2008 22:30, edited 1 time in total.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Bengali potilaana

Post by Mummi »

essu pieni. toipumisia
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Bengali potilaana

Post by Mummi »

siis ressu!
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply