"Täpläprinssi"

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei taas

Tiedättekö, että Mummi yhtenä iltana leikkasi minulta kynnet! Ihan tuosta noin vain, kun minä olin kiivennyt housunlahjetta pitkin Mummin syliin nukkumaan.
Sillä oli housuntaskussa sellaiset pienet sakset ja kun minä kehräsin unisena siinä sylissä, niin Mummi otti vuorotellen jokaisen tassun käteensä ja lyhensi niitä kynsien teräviä kärkiä. Eikä se sattunut yhtään. Mammankin kynnet kuulemma leikataan säännöllisesti, ja kaikkien muidenkin, isomuori Neiti Nepparinkin. Manikyyri kuuluu jokaisen kunniallisen kissaperheen säännöllisiin rutiinitoimenpiteisiin, sanoi Mummi.

Tämmöiset ne kysnisakset olivat
Image

Ja pari päivää kynsien leikkuun jälkeen mamma ja minä mentiin taas siihen koppaan, jossa me oltiin oltu aikaisemminkin. Ja taas me matkustettiin siinä kehräävässä kulkuneuvossa mutta vähemmän aikaa kuin edellisellä kerralla. Niin me sitten tultiin paikkaan, jota Mummi sanoi eläinlääkäriasemaksi.
Siellä me varrottiin jonkin aikaa ja sitten tuli Liisa-täti, joka on se eläinlääkäri ja nosti minut syliinsä ja punnitsi minut. Ja sitten se pisti minua isolla neulalla. Mutta en minä sitä oikein huomannutkaan, kun se ei juuri ollenkaan sattunut. Ja Liisa-täti sanoi, että minä olen reipas ja kiltti bengalipoika ja kehotti minua pysymäänkin sellaisena.
Minulla on nyt sitten kaksi kirjaa, rekisterikirjaja ja eläinlääkäriltä sain muistoksi semmoisen kirjan, johon merkitään kaikki minun saamat rokotukset ja muuta vastaavat.

Tässä minä olen sen kirjan kanssa
Image

Mutta olen minä leikkinytkin tämän viikon aikana. Mummi sanoo, että alan olla siinä iässä, jossa vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Ei minulle kuitenkaan mitään ole sattunut.

Tiedoksi teille kaikille, että seuraavassa kuvassa ei ole boa-käärme vaan siinä minä mamman kanssa pyöritän palloa mutkaradalla. En ole vielä keksinyt, miten sen pallon sieltä radalta saa pois, vaikka siinä radassa on aukkoja. Mutta varmaan minä vielä löydän sopivan kolon, josta pallon saa lattialle.

Image

Piilosillakin olen ollut Mummin kanssa. Ainakin Mummi väittää niin, kun ei löydä minua. Tänään olin nukkumassa saunan ylimmälle lauteella, kun minä pääsen jo sinne kiipeämään. Eikä Mummi meinannut löytää minua millään. Sieltä minä sitten esken unien nousin tervehtimään Mummia.
Mutta se oli mukava nukkumapaikka, kun siellä oli saunottu päivällä ja oli sopivan lämmintä. Taidan mennä sinne toistekin.

Image
Ystävällisin terveisin

Minä itse eli Juice Pöllerö Täpläprinssi Kissalehto
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei taas kaikille.

Tämä viikko on ollut jännittävä!
Talossa on hurissut se iso härveli, jota Mummi sanoo imuriksi, se josta panin tänne aikaisemmin jo kuvankin, muistattehan te. Ja sitten lattioita on harjattu harjalla ja pesty sellaisella pitkävartisella pesimellä, että tulee puhdasta.

Minä yritin auttaa kaikessa parhaani mukaan, kun Mummi sanoi, että tulossa on tärkeä juhla, joka on joulu ja joka on vain kerran vuodessa.
Minä autoin myös kodin koristelussa. Mummilla oli iso korillinen palloja, joista piti valita oikeat pallot oikeaan paikkaan. Onneksi minä olin valitsemassa sopivat. Mummin tarvitsi vain ripustaa ne paikalleen.

Image

Minkähän vuoksi niitä palloja ei ole yhtään täällä sisällä, vaan kaikki on terassilla olevassa joulupuussa, jonka minä näen vain olohuoneen ikkunasta? Niillä palloilla olisi ollut kiva leikkiä.

Sitten sain valita sopivia koristenauhoja, jotka nekin ripustettiin siihen kuuseen, kun ensin olin vähän leikkinyt niillä.
Mummi sanoi, että minä taisin sotkeutua joulunauhaan, vaikka oli tarkoitus vaipua joulurauhaan

Image

Kun sitten kaikki oli järjestyksessä, nautittiin herkullinen jouluateria. Minäkin sain ison palan possua, kun kinkku kuulemma kuuluu perinteiseen jouluateriaan.

Image

Ja joululahjakin oli ilmestynyt minun viereen sillä aikaa kun nukuin päiväunia. Mummi sanoi, että tonttu sen toi, mutta minä luulen Mummi oli se tonttu
Minä olin tosi innoissani siitä lahjasta.

Image

Se lahja on hiiri! Leikin sillä pitkään ja kun en enää jaksanut, panin sen tassujeni väliin, jotta se ei karkaa minnekään, sillä aikaa kun hieman lepään.

Image

Kyllä joulu on mukavaa aikaa.

Hyvää joulua toivoo

Juice.
Ps Myös mamma ja muut kissat pyysivät kirjoittamaan jouluterveiset niin että hyvää joulua vaan meiltä kaikilta teill kaikille
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Tiedättekö mitä!

Taas on tapahtunut jännittäviä asioita.
Olin viikon aikana leikkinyt sillä joululahjahiirellä ja vanhalla vaaleanpunaisella mustekalalla ja tehnyt muitakin bengalin pennulle soveliaita hommia kuten juossut kilpaa muiden kissojen kanssa.

Tässä minä muuten leikin sen vaalenanpunaisen mustekalan kanssa

Image

Ja sitten eile illalla Mummi kantoi sisälle ison punaisen ämpärin.
Se oli mainio ämpäri. Siinä voi nukkua ja istua ja leikkiä. Mutta kun nousin seisomaan ja panin etutassut siihen ämpärin reunalle, se meni mukkelismakkelis nurin.

Image

Ja Mummi sanoi, että se ei ole tarkoitettu leikkipaikakaisi, vaan siinä valetaan tinaa.
En tiennyt mitä se tarkoittaa mutta seurasin tarkasti, kun Mummi täytti ämpärin vedellä. Ja sitten Mummi pani harmaan käyrän esineen, joka oli sitä tinaa, pitkävartiseen kaunaan ja kuumensi sitä niin että se muuttui velliksi. Ja se velli humpsautettiin sinne ämpäriin niin että vesi roiskui.
Ja me kissat pysyttiin vähän kauempana kun se näytti niin jännittävältä.
Ja kun se velli otettiin pois sieltä vedestä, se oli taas muuttunut kiinteäksi ja siitä oli tullut uudenlainen esine.
Ja Mummi valoi kissoillekin sellaiset tinaesineet, koska ne tietävät onnea ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle.'
Minä haistelin niitä tinoja ja vähän maistelinkin mutta ei ne syötäviä olleet, eikä niistä oikein ollut leikkikaluiksikaan. Ne pantiinkin sitten kaapin päälle koristeeksi.

Image

Ja koska ihmiset lähettivät toisilleen hyvän uuden vuoden toivotuksia, niin minäkin toivotan teille kaikille onnelistä uutta vuotta.

Ystävällisin terveisin
Kissalehdon Maestro alias Juise Pöllerö Kissalehto

Ps Minnekähän se vaha vuosi muuten meni?
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei kaikille.

Nyt on viety pois kaikki hauskat koristeet ja lelut, nauhat ja pallot, kun oli loppiainen ja silloin joulu lähtee pois ja tulee vasta pitkän ajan kuluttua takaisin.

Minä kävin sanomassa hyvästit joulutontulle.
Image

ja jouluenkelillekin sanoin hei, hei hipaisemalla sen hameenhelmaa hyvin varovasti. Se enkeli lensi sitten korkealle yläkaapin päälle ja sieltä se pitää huolta,etteivät pienet kissat leikkiessään loukkaa itseään.
Image

Ja nyt on alkanut arki ja härkäviikot. Vaikka ei täällä mitään härkiä ole. Kissanruokapurkissakin on vain nautaa tai possua tai broileria.
Onneksi joulun jälkeenkin saa leikkiä, kun leikki on kissanpojan työtä.
Huippuleikki on sudenkorennon pyydystäminen. Ja se on aika vaikea leikki, kun se korento hyppii ilmassa niin että sen melkein saa kiinni mutta ei ihan.
Mutta aika monta kertaa olen sen napannut, sillä niin kuin näkyy, sen takaruumis ei ole enää ihan priimakunnossa, kun minä olen pureskellut sitä sudenkorentoa
Image

Meillä on muuten sellaisia lattiasta kattoon ulottuvia puita, joita pitkin voi kiivetä katon rajaan istumaan ja katselemaan maisemia. Mummi oli ajatellut, että minä en osaa ja uskalla kiivetä sinne ylös. Mutta osaanhan minä, kun minä olen bengalipoika. Mummi ei vain ollut nähnyt aikaisemmin minua siellä ylhäällä ja siksi Mummi säikähti, että jos minä vaikka putoan sieltä korkealta ja nosti minut pois. Olen minä senkin jälkeen kiivennyt ylös, enkä ole pudonnut, niin että taas Mummi hätäili suotta
Image

Minä täytin juuri 12 viikkoa ja mamma sanoo, että olen oppinut kaiken mitä kunnon bengalipojan pitää osata ennen kuin lähtee maailmalle. Matolääkkeetkin olen saanut kahdesti ja kynnet on leikattu monta kertaa. Kunhan saan vielä yhden rokotuksen siltä Liisa-tädiltä, niin sitten minä kuulemma olen valmis uusiin seikkailuihin.
Mutta tulen minä vielä kertomaan teille lähtökuulumiset ennen kuin panen pisteen tälle päiväkirjalle.

Ystävällisin terveisin Kissalehdon Täpläprinssi
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei kaikki vanhat ja uudet tutut

Viikon aikana on tapahtunut monenlaista. Yhtenä aamuna Mummi tuli hakemaan minua kesken tärkeän keskustelun, jota kävin hiiren kanssa.
Image

No pitihän se leikki keskeyttää, kun me lähdettiin käymään Liisa-tädin luona. Liisa-täti antoi minulle toisen rokotuksen ja pani minulle mikrosirun isolla neulalla. Se mikrosiru pantiin tuonne vasemman etujalan lähelle niskaan ja siinä on minun omistajan nimi- ja osoitetiedot.
Eikö ole kätevää! Jos minä joudun hukkaan, niin sen sirun avulla minun koti taas löytyy.
Mutta en minä meinaa hukkaan joutua, kun kotona on mukavampaa kuin suden suussa.

Mummi sanoi, että nyt minä olen kaikin puolin valmis sinne uuteen kotiin. Mutta isot kissat sanoivat, että matkavalmisteluihin kuuluu myös kunnon pesu. Ja kun minun kieli ei yllä ihan joka paikkaan, niin muut kissat pesivät minun niskan. Tuli kuulkaa puhdasta!

Image

Ja eihän sitä maailmalle lähdetä ilman matkavarusteita, Minulle lähtee mukaan iso reppu, jonne pannaan kaikki tärkeät asiat: rekisterikirja ja terveyspassi jossa on merkitty ne rokotukset, monenlaista ruokaa ja leluja ja kissanpennun hoito-oppaita.
Vaikka uudessa kodissa on varmasti ruokaa ja leluja riittämiin, kun siellä on se Remu-kissa, josta minä olen teille jo kertonut.

Tässä minä tutkin repun sisältöä ja Mummin tekemää leluhiirtä, joka pannaan reppuun mukaan
Image.

Muistattehan, kun minä aikaisemmin kerroin siitä pikku tytöstä, joka osasi pitää minua sylssä niin nätisti. Se odottaa minua siellä uudessa kodissa myös ja samoin sen pikkuveli. Mukavaa, kun on leikkikaverina lapsia ja iso kissa niin kotiudun äkkiä, vaikka varmaan minulla ainakin aluksi on pikkuisen ikävä mammaa ja Neiti Nepparia ja muita kissoja ja Mummia.

Sen takia olen hieman totinen tässä lähtökuvassa.

Image

Tietokone kuulemma sulkeutuu nyt, koska pentupäiväkirja on lopussa.

Voikaa kaikki hyvin.

Ystävällisin terveisin

Täpläprinssi alias Kissalehdon Maesto eli Juice Pöllerö Kissalehto
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply