"Täpläprinssi"

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

"Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei

Minä ole Ihkun (CattiCartano FrostPrincess) ja Oton ( Gogees Hautecouture of CattiCartano) 15.10.2014 syntynyt ainokainen täpläpoika.
Piti meitä olla enemmänkin, ainakin tiineysultran mukaan, mutta ne kaverit katosivat jonnekin kesken kaiken niin että vain minä putkahdin maailmaan. Emo oli ihmeissään ja varmaan etsi muutaman päivän niitä toisia. Ainakin emo kantoi minut aina vaan uuteen pesään ilmeisesti ajatellen, että ne muut pennut olisivat siellä. Ei ne olleet. No, lopulta emo päätti, että ollaan sitten Mummin makuukamarissa olevassa vanhojen kissojen pesässä. Ja sinne me asetuttiin, vaikka Mummi oli tehnyt meille monta omaa pesää ihan eri kamariin. Sovun ja rauhan ylläpitämiseksi muut kissat muuttivat sitten pois Mummin makkarista.

Tässä on sitten ihan eka kuva minusta. Olen siinä kahden tunnin ikäinen.
Ja että missäkö? KAtsokaa tarkkaan; siinä minä olen emon suojissa niin että minusta näkyy häntä ja vasen takajalka. Eikö ole muuten hieno sekä jalka että häntä :)

Image

Ja sitten seuraavana päivänä otettu kuva, kun Mummi päätti, että pitää siinä passikuvassa näkyä muutakin kuin hännänpää, täplät ainakin ;)

Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Minulla on monta nimeä, joita Mummi käyttää, kun kertoo minusta muille. Tämmöisiä korkonimiä on esim. Täplä ja Pöllerö. Mutta virallisesti minun kuulemma pitäisi oppia tuntemaan sellainen kutsumanimi kuin Juice. Se on vissiin ollut joku kuuluisa laulaja.
Mikä sitten tulee minun viralliseksi nimeksi, joka pannaan kirjoihin ja kansiin, sen saatte tietää kunhan ensin pidetään ne kissanristiäiset.

Olen minä muuten saanut tutustua jo yhteen Mummilan kissaan, hoitotäti Neiti Neppariin.
Neiti Neppari on pehmeä ja lämmin ja kiltti ja yhtenä päivänä emo kantoi minut Neidin pesään ja arvatkaas oliko mukava,kun Neiti lämmitti ja emo imetti. Mulla kun ei ole niitä kavereita, joiden kanssa voitaisiin rakentaa lämpöpyramidi ,niin jos emo ei ole pesässä , niin lämmittäjänä on vain lämpöpullo
Mutta tässä potretti minusta, Neiti Nepparista ja emosta. Siellä emon ja Neidin välissä näkyy minun pää. On ne aika isoja nuo aikuiset mutta kyllä minä syön lujasti, että isona kasvan isommaksi kuin äiti ja hoitotäti

Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Minä muuten olen täyttänyt kokonaisen viikon! Se on yhtä paljon kuin seitsemän päivää, sanoi Mummi ja siinä ajassa pitäisi syntymäpainon kaksinkertaistua. Kyllä se reilusti kaksinkertaistuikin, sillä painoin aamulla 192 g .

Ja sen kunniaksi minusta otettiin valokuva, jossa on äiskä ja minä :)
Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei kaikille

Tässä minä olen lempitätini Neiti Nepparin sylissä päiväunilla. Ja jos en nuku niiin minä kehrään hyvästä mielestä ja Mummi sanoo, että kuulostan silloin geigermittarilta
Image

Mutta sitten Mummi tuli kameran kanssa ja halusi ottaa kuvan kun kuulemma täytän tänään 2 viikkoa.
Ja avautuvat silmätkin piti saada kuvaan.

No ihan vähän ne on vasta auki, kun maailmassa on niin kirkasta että meinaa häikäistä, mutta kai tähän valoon tottuu niin että jossain välissä saatte minusta sellaisiakin kuvia missä on silmät apposen auki

Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei

Minulla on taas tänään syntym'päivä. Niitä on aika usein, ainakin viikon välein :)
Täytin aamulla kolme viikkoa ja painoin 400 g. Mummi arveli, että minusta voi kasvaa iso poika. Ja siinä se Mummi varmaan on oikeassa. Sillä pitäähän minusta kasvaa ainakin saman kokoinen kuin iso veikka. Saan Mummin mukaan sellaisen, kun kasvan isoksi. Se on varmaan sitten syntymäpäivälahja sekin.
Nyt minä sain syntymäpääivälahjaksi poron. Se on pehmeä ja sillä on tonttulakki päässä ja sen nimi on Petteri Punakuono, kertoi Mummi. Oikeastaan minä sain sen poron jo ennakkolahjana pari päivää sitten, kun emo kantoi sen minulle pesään jostain paikasta, jonka nimi on kuulema Jemma.
En oikein tiedä mitä muuta sillä porolla voi tehdä kuin nukua sen kainalossa mutta siihen se on sopii todella hyvin

Tässä minä olen sen poron kanssa.
Image

Sain minä seuraavana päivänä lahjaksi myös jäniksen, jonka emo toi minulle pesään mutta siitä minulla ei ole vielö kuvaa
Minulla on kuva vain siitä, kun aikani ihmeteltyäni poroa, nukahdin päiväunille lämpöpullon päälle. Minä näet tykkään isojen kissojen tapaan lämpimistä paikoista

Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Kuulkaas kun nyt minulla on kuva siitä pupujussista, josta teille aiemmin kirjoitin. Se on Väiski Vemmelsääri ja niin kuin näette, se on iso mutta kiltti.
Image

Pari hiirtäkin emo on kantanut pesään ihan harjoittelun vuoksi. Ne on leluhiiriä, sanoi Mummi, mutta sitten kun kasvan vielä isommaksi, voin kantaa niitä suussani ja muutenkin leikkiä niillä.

Mutta minunhan piti kertoa, mitä viime viikkoon kuuluu:
Olen kasvanut! Katsokaa vaikka minun tassuani. Se on SUURI
Image:

Ja osaan jo kävellä ihan oikeasti, no vähän välillä vaappuen, sanoo Mummi, mutta kuitenkin!
Ja osaan hieman kiivetäkin ja pestä takatassua. Siinä kyllä meinaa kellahtaa kumoon kun se on sellaista tasapainourheilua, mutta harjoitus tekee mestarn.

Pari päivää sitten emo päätti esitellä minulle maailmaa ja kantoi minut olohuone-nimiseen paikkaan.
Image
Minua ihan vähän pelotti siellä ja Mummi veikin minut heti takaisin omaan tuttuun ja turvalliseen pesään. Pari kertaa senkin jälkeen emo on vienyt minut olohuoneeseen mutta ei lattialle vaan sohvalle ja siellä on ollut turvallisempaa, kun emo on jäänyt siihen minun viereen.

Tänään sinne pesäaitaukseen kannettiin iso laatikko, jossa on jotain litteää ainetta ,jota Mummi nimitti "hiekaksi". Se ei kelpaa ainakan syötäväksi: maistoin näet sitä ja se oli kyllä yök ja hyi.
En tiedä mitä sillä laatikolla ja aineella tehdään mutta lupaan kertoa kunhan hoksaan asian.

Ja sitten Mummi toi emolle lautasen ja siinä oli ruokaa,jota kävin haistamassa. No ei se ainakaan maitoa ollut, joten jätin emon sen ääreen ja jatkoin omia hommiani.
Image

Mutta tämä päivä on ollut rankka, kun tänään kaiken muun lisäksi juhlittiin taas minun syntymäpäivää kun täytin 4 viikkoa. Taidankin sen vuoksi mennä nukkumaan ja vilkutan teille hyvän yön toivotukset isolla tassullani. Nukkukaa kaikki hyvin.
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Tämän päivän päiväkirjamerkintä meni hieman myöhäiseksi, kun minä en itse vielä osaa käyttää tietokonetta, minä vaan sanelen ja Mummi kirjaa ja vissiin sillä on tänään ollut kiireitä.

No ensimmäiseksi minä kerron, että nyt minä tiedän, mihin sitä hiekkalaatikkoa käytetään. Siinä olevaa hiekkaa voi kaivella ja sitten siinä kuopassa voi istua ja tehdä tärkeitä asioita. En vain ymmärrä, miksi Mummi oli niin tohkeissaan koko asiasta.
Image

Ja sitten minä näytän teille kuvan siitä, kuinka taitavasti minä osaan jo sitä takatassua pestä, paljon taitavammin kuin viikko sitten, katsokaa vaikka.

Image

Ja olen minä oppinut muutakin. Osaan kiivetä, mutta siitä ei vielä panna tähän kuvaa, kun ne kiipeämiskuvat ei kuulemma oikein onnistuneet. Osaan myös leikkiä huiskalla . Tässä kuvassa olen taitavasti juuri pyydystänyt sen huiskan pään, niin että te näette siitä vain tuon narun, jossa ne höyhenet roikkui.

Image

Painiakin osaan ja minä painin mamman kanssa, kun ei ole muita pentuja. Hyvin se sujuu niinkin eikä mamman tarvitse paljon antaa tasoitustakaan.
Image

Ja ihan itse uskallan jo mennä sinne olohuoneeseenkin, kun kamarin ovi avataan mutta siitä kamarin ja muiden huoneiden valloituksesta kerron lisää toisella kertaa.

Tämän päivän terveiset päätän selfiekuvaan. Ne kuulemma ovat muotia tätä nykyä
Hyvää yötä ja nukkukaa kaikki hyvin

Terveisin Täpläprinssi alias Juice eli Pöllerö

Image

Ai niin eli ps. Mummi oli viikolla aika salaperäisen näköinen,kun se liimasi kiinni kirjekuorta ja pani siihen semmoisen merkin ja kirjoitti päälle, että Kissaliitto. Siinä kirjeessä on kuulemma minun tuleva virallinen nimi. Se kerrotaan sitten myöhemmin, sanoi Mummi
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei taas kaikki.

740 g, ilmoitti Mummi illalla. Aika mukavasti, sanon minä, vaikka vieläkin tekeen mieli sanoa hyh sille kiinteälle ruoalle, jota Mummi yrittää joka päivä tarjota. Mummi ihmetteleekin, millä ruoalla minä oikein kasvan. No emon maidolla tietenkin. Vaikka kyllä minä ihan pienen nyörimäisen pätkän jauhelihaa voin joskus vapaaehtoisesti maistaakin.

Mutta minunhan piti kertoa, mitä kaikkea on viikon aikana tapahtunut.
Olen tutustunut olohuoneessa moniin ihmeellisiin asioihin.
Eilen löysin sieltä mukavan lelun, jossa on pyöreitä palikoita. Ne oli kyllä jollain narulla pantu nippuun, mutta kyllähän tämän ikäinen bengalipoika osaa jo irroitella niitä palikoita ja mukavasti ne lattialla pyörivät.
Se lelu on hieno ja sen nimi on kuulemma tukkirekka

Image

Sohvallekin pääsen kiipeämään päiväpeitettä pitkin mutta sieltä sohvan selkänojalta Mummi nostaa minut pois, kun pelkää minun tippuvan. Enhän minä tippuisi, kun voisin tarttua kynsillä siihen päiväpeitteeseen ja roikkua siinä mutta Mummi nyt välillä hössöttää eikä ennätä ottamaan kuvia minun kiipeilyistä, kun pitää tulla pelastamaan minut olemattomasta pulasta.

Hirmuisen isoon härveliinkin tutustuin tänään. Sen nimi on pölyimuri. Se hurisi aika kovasti siellä pentukamarissa, mutta en minä mennyt pakoon sängyn alle vaan seurasin tarkasti makuukoristani, ettei se vaan hyökkää kenenkään kimppuun. Ja kun se oli lopettanut hurinansa, menin tervehtimään sitä. Pitihän minun tutustua sellaiseen talossa olevaan liikkuvaan kapistukseen, joka osaa hurista kovemmin kuin minä.

Image

Ja uuden painikaverinkin löysin. Se ei pannut kovasti vastaan,kun hyökkäsin sen kimppuun. Voitin sen helposti, kun se oli semmoinen tohvelisankari painikaveriksi.
Mummi sanoikin, että sen painikaverin nimi on oikeasti tohveli ja se on Mummin aamutossu.

Image

Ja lopuksi pitää kertoa, että Neiti Nepparin lisäksi minua on ruvennut hoitamaan Isomuori Oodi the Äiskä. Se nukkuu usein mamman ja minun seurana siellä korissa ja pesee minua. Sillä on pitkä kokemus bengalinpentujen hoitamisesta, mutta mamma tykkää, että mummojen ei tarvitse tulla neuvomaan lastenhoidossa, kun mamma kyllä osaaa.
Mutta minusta on kyllä mukava, kun on monta hoitajaa :)

Image
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hyvää iltaa kaikille!
Huomaatteko, kuinka kauniisti osasin jo aloittaa nämä viikkoviestini. Olen opetellut, kun äiskä sanoo, että kunnon bengali on kuulemma kaiken muun hyvän lisäksi aina kohteliaskin.

On muuten kuulkaa tapahtanut taas monenlaista!
Ensinnäkin minä tapasin yhtenä päivänä kaksoisolentoni. Se asustaa siellä eteisaulassa.
Ilmankos minä sitä en ole aiemmin nähnytkään, kun olen vain olohuoneessa ja omassa kamarissani seikkaillut.
Se kaksoisolento on mukava. Se katsoo minua, kun minä katson sitä. Ja se leikkii samoja leikkejä kuin minä. Joskus se sähisee minulle, jos minä sähisen sille. Eikä me koskaan tapella.
Mutta olisi vielä hauskempaa, jos se kaksoisolento tulisi painimaankin minun kanssa. Mutta ei se tule- se on vissiin vähän ujo.
Image

Sitten Mummi tuli yhtenä päivänä tohkeissaan näyttämään jotain joka kuulemma on kirja. Eikä se ole mikä tahansa kirja, vaan rekisterikirja. Se tuli sieltä Kissaliitosta, jonne Mummi lähetti sen kirjekuoren, josta aiemmin teille kerroin. Siinä kirjassa on sitten minun virallinen nimeni ja se on Kissalehdon Maestro. Se on arvokas nimi bengalipojalle, sanoi Mummi.
Ja se kirja lähtee minun mukana sitten sinne uuteen paikkaan,jonne minä joskus muutan, niin että ne uudetkin ihmiset varmasti muistavat, miten hieno minun oikea nimeni on.
Ja juhlan kunnikasi sain broilerinjauhelihaa ja kissanristiäiskakku syödään sitten myöhemmin , lupasi Mummi.
Tässä minä olen sen kirjan kanssa.
Image

Jännittävin päivä tällä viikolla oli tämä päiväkirjankirjoituspäivä.
Mummi oli hakenut edellisenä iltana ison kopan, jonne äiskä ja minä aamulla menimme. Ja sitten kopan ovi pantiin kiinni ja Mummi kantoi kopan autoon. Ja se auto hurisi kauan aikaa ennen kuin me päästiin taas kopasta ulos. Mutta ei se aika käynyt pitkäksi, kun hurina oli mukavaa ja emo oli siellä minun kaverina.
Ja sitten me oltiin ihan uudessa paikassa ja minulla oli paljon tutkimista. Äiskä ei tutkinut, kun se paikka oli sille ihan tuttu. Äiskä vain seurasi minun puuhiani.
Mutta se jännittävin asia tuli sitten, kun olin jo syönyt päiväruoan. Sinne huoneeseen tuli niin iso ja omituinen otus, että minä vallan säikähdin! :angst:

Image

Mutta sitten se meni vähän kauemmaksi eikä minua enää pelottanut juuri ollenkaan.
Image

Ja sitten me oltiinkin jo melkein kavereita
Image

Tuli sinne myöhemmin toinenkin samanlainen iso otus, paitsi että se oli harmaa ja se vain varovasti nuuski minua hännästä. Sitä minä en enää kovin paljon pelännyt, kun äiskä ja Mummi ja se omituisten otusten emäntäkin oli paikalla.

Ja kun me tultiin takaisin kotia, minä menin nukkumaan omaan koriin, kun päivä oli ollut niin jännittävä.

Terveisin Pöllerö eli Kissalehdon Maestro
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: "Täpläprinssi"

Post by Mummi »

Hei kaikki entiset ja uudet tutut

Minulla on taas paljon kertomista joten kuvia ei mahdu tähän viestiin kuin muutama.
Minä täytin tänään kahdeksan viikkoa! Se on yhtä paljon kuin kaksi kuukautta, sanoi Mummi, vaikka se kaksi kyllä kuulosti minusta vähemmältä kuin kahdeksan.

Minä olen kasvanut kovasti, sillä painan jo hieman yli kilon. Senköhän vuoksi minä sain semmosen pillerin, joka karkottaa madot? Kaikki muutkin kissat kuulemma saavat silloin tällöin samanlaisen, Mummi sanoi.
Se on varmaan tehokas karkotuspilleri, kun mamma tai isomuori Neiti Nepparikaan eivät tunteneet matoja eivätkä osanneet selittää , mitä ne on.
Tässä varmaan pitäisi olla valokuva niitä madoista ja pillereistä, mutta ei minulla ole, kun madot on siellä karkotuksessa ja pillerin minä jo söin

Olen muuten löytänyt uusia paikkoja tämän viikon aikana. Toinen niistä on kuulemma pesuhuone ja toinen sauna.

Pesuhuoneessa oli sellainen sininen astia, jossa oli vettä. Se astia oli isompi kuin äiskän tai minun juomakippo. Se oli niin iso että sinne mahtui kaksi ankkaa uimaan.
Minä kokeilin vettä tassullani ja kun minä ravistin tassua niin sitä roiskui turkille niin että minä vähän kastuin. KMutta eihän se haittaa, kun kunnon bengalipoika ei vettä pelkää.
Minä yritin saada sen keltaisen ankan kiinni mutta en onnistunut. Sinne se jäi uimaan oranssin ankan kanssa ja odottamaan minua ja seuraavaa leikkikertaa.

Image

On minulla muuten käynyt jo vieraitakin. Ne olivat mukavia ja osasivat hoitaa minua nätisti ja sanoivat minua Juiceksi
Muistatteko kun kerroin Mummin luvanneen, että saan joskus isoveljen. Kuulkaas kun minä vähän luulen, että ne vieraat olivat sieltä paikasta, jossa se minun tuleva isoveljeni asuu. Ne tulivat katsomaan minua ja minä lähetin sinne terveisinä kangaspalan, jonka päällä olin nukkunut. siitä se isoveli haistaa, millainen kaveri sille on tulossa :)

Image

Kehräysterveisin Juice alias Kissalehdon Maestro

Ps. Tuo naarmu tuossa kädessä oli tuossa jo ennen kuin minä tulin syliin; minä olen kiltti poika enkä raavi
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply