Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by kapatrik »

Eli kuinka se lapsi syntyi? Inspiraatiota, pitkällistä pohdintaa? Mä nyt täällä yritän saada syntymään hienon kasvattanimen mutta ei hyvänen aika tästä tuu mittään :D Joo, mä olen nyt sitten päättänyt, ei kai tää vatuloimalla enää parane ja haen omaa kasvattanimeä mutta kaikki ajatukset tuntuu ihan tyhmiltä, en haluu suomenkielistä, en ulkomaankielistä, osaako joku täällä klingoonia? :hmm:
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
wildtouch
Viiksityynyjen valtias
Posts: 570
Joined: 29.07.2008 15:22
Location: vantaa
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by wildtouch »

Vaikeata se oli,mutta jostain se nimi sitten kuitenkin putkahti.
Alusta alkaen oli selvä että nimi olisi englanninkielinen ja ajatuksissa oli keksiä jokin viidakkoon tms liittyvä nimi.
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by kainaloinen »

Mulla on tällä hetkellä muutamakin vaihtoehto... :phii:

[Siis mähän en koskaan aloita kasvattamaan. Ihan muuten vaan mietin.]

Nimet liittyvät joko mun omiin mielenkiinnon kohteisiin (lähinnä musiikkiin) tai kissoihin. Kun vaan sais päätettyä mikä noista nimistä on se nro 1 ja olisko kenties vielä joku parempi. ::(
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by Orja »

Mulla kasvattajanimi syntyi kuin itsestään - ensin oli Sissukka, sitten kissukka.net ja sittenhän ei ollutkaan muuta mahdollisuutat kuin rekisteröidä Kissukkalan!
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
NordicGlow
Mäy!!!
Posts: 117
Joined: 02.09.2008 18:44
Location: Mariehamn
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by NordicGlow »

Minä ajattelin että Nordic täällähän me asumme ja Glow niinhän niiden turkki "glowaa" auringon valossa :) että siksi tuli S*Nordic Glow

Ajattelin kauan ja en halunnut ruotsalaista (tai suomalaista) nimeä, vaan nimen pitää "käydä" joka maassa :)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by Mummi »

höh! Eikö se nyt ilmiselvästi ole FIN Kapatrikin tai FIN Kapatrik :)
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
AshA
Riiviörääpäle
Posts: 57
Joined: 01.10.2008 20:30

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by AshA »

Löytyisikö Bengalin sanakirjasta apuja ?
Itse bongasin AshAn nimen sieltä ( tarkoittaa suomeksi Toivoa (Hope) )
Jos/KUN meille tulee lisää näitä ihanuuksia niin aion jatkossakin käyttää ko sanakirjaa hyväkseni...


tässä ainakin yksi, lisääkin löytyy esim googlettamalla:
http://www.senntient.com/ubb/dictionaries.html
Ajattelussani ei ole katkoksia vaan harkittuja taukoja.
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by Mistymoon »

Taisi olla vuosi 1988 kun lukion ekalla ollessani hain kasvattajanimeä. Ensin piti äiti ylipuhua kanssakasvattajaksi, sillä en ollut vielä 18 ja en pystynyt itse hakemaan nimeä. Onneksi äitini suurena kissojen ystävänä oli myötämielinen tyttärensä kissahulluudelle ja hakemus saatiin postiin :) Mistymoon´s oli tuolloin nuorelle ja herkälle ja romanttiselle neidolle ihanin nimi, mitä maa päällään kantoi... Eli jos tätä lukee joku bengaleista innostunut 16v kasvattajan alku, mieti tarkaan kasvattajanimi asia, nimellä on kauaskantoiset vaikutukset :D
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
nekuliini
Kehruukone
Posts: 381
Joined: 28.07.2008 23:32
Contact:

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by nekuliini »

Itselleni oli selvää, ettei kasvattajanimi saisi olla rotusidonnainen, jos haluaisin joskus ragdollien lisäksi kasvattaa jotain muuta rotua, kuten sitten kävikin. Kissojani olin kutsunut klaaniksi ja yksi lempikirjoistani oli Auelin Luolakarhun klaani, joten ensimmäinen kasvattajanimivaihtoehdoistani hakemuksessa oli luonnollisesti 'Kattiklaanin', joka sitten myös meni läpi. Kahta muuta vaihtoehtoa piti miettiä pidempään. Oli myös selviö, että kasvattajanimi olisi suomenkielinen, mutta sellainen, joka vieraskielisillekin olisi melko helppo.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
artemis
Riiviörääpäle
Posts: 51
Joined: 01.08.2008 15:37

Re: Kyselyikä: Kuinka keksit kasvattajanimesi?

Post by artemis »

Minusta kasvattajanimen keksiminen oli helppoa ja hauskaa. Minulla on myös lapsille(ni) useita käyttämättömiä nimiä, eli ikävä kyllä hyviä nimiyhdistelmiä on enemmän kuin olen saanut lapsia aikaiseksi.

En ole ollenkaan musikaali-ihminen, mutta olen musiikki-ihminen (koulutukseltani itse asiassa pianisti). Toisekseen rakastan Intiaa. Nämä yhdistyivät vuosituhannen vaihteessa Lontoossa näkemääni musikaaliin Bombay Dreams (säveltäjä intialainen elokuvamusiikkiguru A.R.Rahman), johon ihastuin. Kuten ihastuin jo aiemmin Bombayn kaupunkiinkin (nimi on nykyään Mumbai, tiedän). Siitä siis kasvattajanimeni Bombay-Dreams - kun joskus saan aikaiseksi kissalan nettisivut, luvassa on paitsi bengaleita, myös kaikenlaista Intia-aiheista hörhöilyä.
Post Reply