Riiviötäpläturkit..

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by ajapi »

Auts... Kaikkea sitä voikin sattua ja tapahtua :oho: Onneksi ei käynyt pahemmin! Pikaista paranemista.

Kiva varmaan töissä selittää, että "Kissa mua silmään mottasi, ihan oikeesti! Se oli kissa!" :lol3:
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by NalaPala »

Nyt on kyllä pakko tulla perumaan kaikki sellaiset puheet, joissa olen väittänyt meidän Nallea vähän yksinkertaiseksi ja tärähtäneeksi.

Tytsy on nimittäin keksinyt aivan uuden riiviöintitavan, jolla palvelijan saa keskellä yötä heräämään.
Yöpöydälläni on siis herätysvalolamppu (onkohan sen laitteen nimi tuollainen?), eli siis vekotin, joka alkaa puoli tuntia ennen herätystä pikkuhiljaa lisätä valonmäärää ja sitten kun on heräämisen aika, niin siitä alkaa kuulua linnunlaulua ;)

Mutta asiaan, Nala on siis ymmärtänyt tällä viikolla, että siinä laitteessa on valo ja palvelija selvästi painelee sen laitteen päällä olevia nappuloita. No mitä palvelija edellä sitä prinsessa perässä. Olen nyt _kahtena_ yönä peräkkäin herännyt siihen, että Nalaa seisoo etujaloillaan sen lampun päällä ja painelee jokaista nappia vuorollaan :o Lopulta se on aina saanut valon syttymään ja tulee sitten kehräten mun viereen, että kappas mamma sehän onkin aamupalan aika :D :*

Mä olen niin häkeltynyt tästä taitavuudesta, että en edes oikein osaa torua pikkuista. Tänään jopa hellyin klo 05.00 ja menin antamaan kissoille sydäntä aamupalaksi, jonka jälkeen sainkin kaksi unikaveria vielä puoleksitoista tunniksi.

Onko mulla siis piilo-nero kotona? Pitäisi varmaan naksuttelussa alkaa ottaa nämä tassulla painamis lahjat huomioon!
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by Mistymoon »

No onpas mainio tempaus ja hienosti päätelty Nallelta! :D
Meillä on myös kirkasvalolaite, mutta toistaiseksi bengalit eivät ole siitä olleet kiinostuneita (tosin meidän mallista ei tule linnunlaulua...).
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by ajapi »

Siis Nallehan on suorastaan älykäs, eihän tuollaisesta voi tosiaan olla vihainen :D

Meilläkin on kyseinen lamppu, mutta toistaiseksi kissat eivät ole täälläkään onneksi keksineet sen toimintamekanismia.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
raitatiikeri
Bengalivaavi
Posts: 47
Joined: 28.07.2008 08:12
Location: Kuopio

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by raitatiikeri »

Fiksu ipana kerrassaan! :D

Meilläkin tuollainen sarastusvalo on, se ei vaan ikinä kerkeä syttyä, kun nuo meidän sarastuskissat edistää sen verran, että ehtivät aina ensin... :evil:
Tarmo BEN n 24
Tyyne BEN n 24 31
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by Shakis »

Meidän kauhukolmikko on välillä ihan mahoton !! :evil:
Kun tulen töistä kotiin niin melkeinpä aina ovat nämä tavarat sikin sokin..
Hyvä kun edes pääsen ovesta sisään.. Eteisen matto on niin rullalla että se
tukkii kokonaan oven, jos ei tuki niin sitten sinne on työnnetty väliin vielä
muutama leluhiiri jotta varmasti ei orja pääse sisään ;)
Kun olen saanut postit käsistäni ja päässyt olkkariin niin lattialla ovat valokuva-
albumit, cd:itä & leffoja. (kerran on kamerakin ollut lattialla, kun se olis "itsekseen"
hypännyt kaapista)

Sen jälkeen kun käyn keittiössä.. Niin melkein jokainen kaappi on avattu sekä tavaraa
on sikin sokin lattialla + roskis on pengottu.

Tässä vaiheessa ei enää millään huvita käydä makuuhuoneessa kun tiedän jo että
vaatekaapista on revitty kaikki vaatteet alas.. Vaikka olen teljennyt vaatekaapin
ovet kaikin mahdollisin keinoin :D

Kaiken tämänkään jälkeen en voi olla riiviöille vihainen.. koska tässä vaiheessa
ne jo kiemurtelevat jaloissa, kehräävät sekä ovat iloisia siitä että joku tuli kotiin :)

Alaska on myös nyt vasta keksinyt että ruokapöydän yläpuolella on kolme roikkuvaa
lamppua.. ensinnäkin kun heilautat sitä niin kuuluu kiva ääni ja toiseksi aina voi
yrittää saada ne "heijaamaan" ja osumaan viereiseen lamppuun.
Ei ole ONNEKSI yksikään vielä mennyt rikki, mutta joka kerta ilmeeni on tällainen :angst:

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
henna85
Bengalivaavi
Posts: 20
Joined: 02.03.2009 19:53
Location: Turku

Riiviötäpläturkit :)

Post by henna85 »

Nauran ihan maha kippuralla näitä bengalijuttuja!! Meidän pojat ovat myös aika villejä tapauksia!! Matot ovat aina rullalla (turha edes suoristella, kun vetävät sen rullalle 5 min. päästä...). Kukkapurkit on välillä kaatuneet muka "vahingossa". Leluja löytyy mattojen alta, ruokakupista, mun kengistä ja laukuista. Kerran mieheni palautti pulloja kaupassa ja kappas, siellähän oli leluhiiri pussin pohjalla :D kyllä nauratti! Hirmu etenkin rakastaa sitä, että saa piilotella hiiriä eri paikkoihin.

Hirmu on myös aika ovela oluttölkkien suhteen. Olimme jättäneet tyhjiä tölkkejä muovipussiin, joka oli lattialla. Hirmu oli tonkinut joka ikisien tölkin ja yhteen hän oli saanut ison reiän!! en sitten tiedä miten (kulmahampailla vai kynsillä..?) Kyllä oli taas ihmettelemistä :D

Tykkääkö teidän kisut noutoleikeistä niin kuin koirat?? meidän Hirmun tapana on tuoda aina lelu syliin, kun istun sohvalla. Sitten sitä pitää heittää ja taas hän noutaa sen omistajalleen. Jollen heitä sitä niin siitä seuraa hirveä huuto! Eihän sellaista viitsi kauan kuunella :D

Bengalit ovat kyllä ihania, I love them!! :wau:
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by Shakis »

Meidän Alaska ei kyllä nouda, mutta se kantaa KAIKKEA suussaan..
Sitten se piilottaa kaikki aarteensa sängyn alle.. Sieltä siis löytyy kaikkea esim.
ystävien lapasia, auton avaimet (siinä roikkuu pieni pehmopossu joka on Alaskan
mieleen), ponnareita, topsi-puikkoja,pattereita,sukkia & on sieltä muutamana
kertana löytynyt myös mun ystävän lapsen leluja (ne on Alaskan mieleen kun niissä
on heliseviä osia tai sitten ne muuten vaan pitää kivaa ääntä) :buhahaa:

Lily (maatiainen) pienenpänä nouti leluja samaan tapaan kun kuvailit.. Heitin
lelun ja se haki sen ja toi takaisin orjalle.. Tyttö on kasvanut ilmeisesti sen vaiheen
ohi. :huh:

Aslan on peruskiltti, mitä nyt kasvit välillä lentelee lattialle niin että multaa on koko
kämppä täynnä. Meidän aamu alkoi tänäänkin niin että olin suihkussa ja sillä aikaa
oli kasvi lentänyt lattialle.. Sain kiireenvilkkaa heti aamusta imuroida ja mopata(klo. 6.00)
Sen jälkeen kävin töissä ja kun tulin 8h päästä takaisin kotiin niin oli seuraava kasvi
lentänyt lattialle.. Sama operaatio siis uudestaan :evil:
Aslan muuten pitää maailman ihmeellisintä ääntä kun otan huiskun esille.. Se kuulostaa
aivan oravalta ;)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
cattis
Mäy!!!
Posts: 160
Joined: 07.09.2009 21:29
Contact:

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by cattis »

Meillä kannetaan jo aivan pienestä lähtien kaikkea mahdollista. Suuria saaliita voivat, leluhiirien ohella, olla esim. leipäpussi, tyhjä makkarapaketti, tyhjä jauhelihapakkaus, mieluimmin itse roskiksesta metsästettynä :D . Niitä sitten viedään niska kaarella ylpeästi muiden näytille, mutta ei tietenkään liian lähelle ettei vain menetetä aarretta. Voipaperipallot täytyy tietenkin viedä jossain vaiheessa (kun ovat noutoleikissä saavuttaneet määrätyn likaisuusasteen) aina kylpyyn vesikuppiin ja myös hiirulaiset. Saavat vesikupissa näet aivan uuden ja mielenkiintoisen lukin ja niitä voi märkänä ihailla ja muotoilla uudelleen jos kuinka kauan. Taiteellista silmää siis myös löytyy :D

Emojen jutuista voisi mainita, saaliin vienti pennuille pesään. Tähän tarkoitukseen emosta riippuen käyvät, paitsi tietenkin raaka liha, myös sukat, leluhiiret, tyynyt ja vaikkapa viltti tai pusero. Nämä ruokalähetykset toimitetaan pennuille maailman parhaimman saalistajan elkein, suuren kurnutus-narskutus-lirkutus-seremonian saattelemana.

Muutama noista harrastaa huiskaleikkiä niin, että edetään huiska suussa seinästä sopivalle etäisyydelle, huiskan tikkupää asetekaan juuri oikeaan asentoon seinän nurkaa kohti, aivan matemaattisella tarkkuudella ja sitten huiska suussa täyttä vauhtia kohti nurkkaa. Tapahtuu joka kerta bengalia riemastuttava ilmiö -huiska singahtaa kaarella ylös.
Joskus kyllä tuntuu, että oikein hirvittää nuo vaaralliset ja päättömät oivallukset, kun kyllästytään siihen nakkaa ja nouda-juttuun. Mutta eihän noille koheltajille voi lopulta kuin nauraa vedet :D silmissä
moijeliini
Riiviörääpäle
Posts: 72
Joined: 14.08.2009 12:23

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by moijeliini »

Meillä molemmat ovat harrastaneet noutamisleikkiä pentuna. Elmeri noutaa heitetyt lelut ihan koiramaisesti, hyvä ettei läähätä ja heiluta häntää päälle. Moyalle riittää nykyään, että lelu kannetaan olohuoneen nurkalle ja ilmoitetaan KOVAäänisesti että minä toin nyt tämän, toimikaa :cheesy:

Ja isojen esineiden roudaamisesta tuli elävästi mieleen ihmispoikamme vauva-aika. Oltiin lähdössä ulos ja vaunuissa oleva makuupussi oli mystisesti kadonnut. Kiersin huoneesta toiseen ja höpötin suorastaan ääneen, että eihän niin iso pussi voi kadota mihinkään. Mutta ei löytynyt, mistään. Vauva huusi, itsellä hiki pinnassa ja jouduin tosissani pinnistämään että päässä lähti käyntiin seuraavanlainen ajatusketju: Makuupussin reunassa on naruja --> meillä on naruihin hulluna oleva kissa --> kissa tykkää viedä saaliinsa sängyn alle ----> nyt ihminen järki käteen, kävele makkariin ja hae makuupussi sängyn alta!! :D On meillä vahva kissa, tuo makuupussi ei nimittäin ole kovin pieni tai kevyt...
Post Reply