Finland's next supermodel

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Re: Finland's next supermodel

Post by Mistymoon »

Teetätkö mulle ajapi Haltiasta ton ekan kuvan, jos sulle sopii? Laita yksärilla sun pankkitiedot niin maksan sulle. Haluaisin Haltian tohon seinälle kehyksiin, on niin ihana ja niin Vihtorin poika :*
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
ajapi
Glitterikingi

Post by ajapi »

Hih, tottakai voin teettää :D Ja olen hyvin otettu :* Haltia on kyllä selvästi komean Vihtorin poika. Laitan yksäriä kuvakoosta jne.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
wildtouch
Viiksityynyjen valtias

Post by wildtouch »

Hienoja kuvia!
Onko kenelläkään tietoa/suosituksia missä täällä helsingin alueella saa otettua kissoista tuollaisia kuvia?
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

Mä olen miettinyt ihan samaa kuin wildtouch! Aiemminhan täällä oli Kienanen, joka otti hienoja kissakuvia, mutta nyt en tiedä mihin suuntaan kääntyä. Olisi hieno saada kaikista kissoista jonkun sortin potretit. :*
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Aika monet valokuvaamot pitävät näitä lapsikuvaus tarjouksia. Minä kerran astelin sisään, että tässä on mun lapsi :) Pitivät pokerinaaman ja saatiin kivat kuvat. Kerran kun kävelin kuvaamon ohi, niin olivat oikein ikkunaan laittaneet mun lapsen kuvan (siis kyseessä oli siis hyvin karvainen lapsi) :D
Sitten näyttelyissähän on näitä kuvaajia. Esim Chanan ottaa aivan ihmeellisen ihania kuvia!!! Studiopisteiden pitäjien lisäksi on näitä amatööri kuvaajia kuten esimerkiksi tosi mukava Siltalan Heikki (http://www.heikkisiltala.com), jolta voi pyytää kuvan ottamista. Huomasin myös agilityssa, että Herra Mäykysen kotiväellä on todella hieno kamera ja taitoa ottaa upeita bengalikuvia!
www.bengalcat.fi

kainaloinen
Viiksityynyjen valtias

Post by kainaloinen »

^ Joo, tietty näyttelyissä on joskus valokuvaajia, mutta mä haluaisin kuvat myös kissoista jotka eivät näyttelyissä käy. Ehkä pitää vaan vähän surffailla netissä... Olis kiva, jos valokuvaajalla olis jo kokemusta eläinten kuvaamisesta.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Shakis
Jääkaappirosmo

Post by Shakis »

Minäkin olen jo pidemmän aikaa tahtonut kuvauttaa kaikki kolme kissaamme..
Olisi aivan ihanaa saada kehyksissä seinälle <3
Pitäisi vain saada sellainen ihminen kuvaamaan joka saisi kuvaan tallennettua myös kissan luonnetta :)

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt että jos veisin meidän misut tuohon Nummelaan erääseen
liikkeeseen..Siellä on ainakin ennenkin kuvattu eläimiä, mutta en sitten tiedä laadusta :huh:
Kävin sivuilla katsomassa ja ainakin näytti erittäin kauniilta kuvat.

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Aika pitkälle riittää mielestäni, että laitteet ja kuvausolosuhteet ovat hyvät. Eli kun ammattikuvaamossa on valaistukset oikeat ja kamerat ammattitasoa, niin uskoisin kauniita kuvia tulevan. Kannattaa kysyä kuvaajalta, mikä olisi sellainen aika, että liikkeessä on hiljaisempaa ja mennä hyvissä ajoin, että kissa ehtii hieman tutustua tilaan. Huiskat, herkut ja muut, mikä saa kissan mielenkiinnon heräämään mukaan :)
Jotakin rekvisiittaa voi itsekkin ottaa mukaan ja pyytää kuvia vaikka parilla taustalla, niin näkee, mikä sopii parhaiten omalle kissalle. AIka usein Kienasen hienoissa kuvissa taitaa olla joko se vaaleansininen tausta, joka näyttää siltä, että siinä olisi pilviä tai sitten vihreä.
www.bengalcat.fi

dth
Riiviörääpäle

Post by dth »

Mun kaveri tekee lemmikkikuvauksia pääkaupunkiseudulla, omia kissojani en ole vielä sinne vienyt, mutta suunnitelmissa kyllä on. :)

Nettisivut: http://www.tanjaahtila.com/
Life is just a big illusion, and we all believe in it.
ajapi
Glitterikingi

Post by ajapi »

Tämä sopii taas niiin hyvin tähän ketjuun, että pulistaan tänne: Haltian mallinura sai tänään jatkoa tv-mainoksen muodossa :D Kävimme Suomen Kenkäteollisuuden mainoskuvauksessa, johon oli kehitetty hyvin kissamainen tarina. Haltia pärjäsi paremmin kuin olin uskaltanut edes toivoa, eli nappiin meni. Onneksi paikalla oli vain ihmisiä jotka tiesivät, miten eläinten kanssa toimitaan. Kissan hermoja säästettiin päästämällä se aina kevythäkkiin lepäämään kohtausten välillä, ja ottoja jouduttiin tekemään paljon, kuitenkin taukoa pitäen aina kun kissan mielenkiinto lopahti. Materiaalia tulikin niin hyvin että leikkaajalle jäi jopa vaihtoehtoja tarinan suunnan suhteen.

Haltian kantti onneksi kesti, vasta ihan lopussa meinasi väsy iskeä kun piti malttaa olla mallin sylissä pitkiä pätkiä. Pelkäämäni sylikohtauskin sujui kuitenkin hämmästyttävän hienosti, liike eli kävely ja Felifriend-suihke pitivät Haltian varsin rauhallisena. Kotona poika paineli ruokakupin kautta saunaan nukkumaan, mutta ihmekö tuo: olen itsekin ihan rätti, ja Haltia-reppana sentään teki kaiken työn. Vähän se tuntui ihmettelevän, kun samaa asiaa toistettiin uudestaan ja uudestaan, mutta ihmeen hyvin pojan mielenkiinto pysyi onneksi yllä eikä hermostuminen päässyt iskemään. Suurin haaste oli saada kissa liikkeelle kun oli tarpeeksi monta kertaa tankattu yhtä ja samaa asiaa.

Mainos tulee ulos luultavasti syyskuun lopussa, ilmoittelen sitten tarkemmin milloin mainosta kannattaa bongailla. Nyt me mennään Haltian kanssa molemmat päikkäreille piiiitkän työpäivän uuvuttamina :)

P.S. Täytyisiköhän tehdä Haltialle oma portfolio, kun se on jo ollut useammassa kuvauksessa, kahdesti kansikuvapoikana ja nyt myös tv-mainoksessa :hmm: ( :hehehe: )
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Post Reply