Hyökkäily

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

ajapi
Glitterikingi

Re: Hyökkäily

Post by ajapi »

AshA wrote:Täytyy varmaankin kuitenkin varata se lääkäriaika herralle, ihan varmuuden vuoksi...
Hyvä juttu. Kannattaa ehdottomasti sulkea fyysiset vaivat pois tuollaisessa tilanteessa :)
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

Kannattaisi varmaan jutella tilanteesta myös kasvattajan kanssa. Onko ehkä suvussa ollut ongelmia aggressiivisuuden kanssa, tai mahdollisesti sairauksia, joista tuo käytös voisi johtua.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
chikara
Bengalivaavi

Post by chikara »

Itse olen huomannut sen, ettei kissa tarvitse mitään syytä hyökätä ihmisen kimppuun.
Tai no, kyllä tarvitsee, nimittäin se että kissaa itseään huvittaa, ei se mieti että ihmiseen voi sattua. Tästä oli taas hyvä esimerkki tänään kun olin hankaamassa levyjä puhtaaksi ja tämä tietenkin kiinnosti neitiä kovasti. Kun huomasi ettei voi kävellä katsomaan "esitystä tiskipöydän poikki (niinkuin ei muutenkaan saa tiskipöydällä kävellä) niin päätti sitten hypätä mun selkänahkaan kiinni kun sieltä näkee niin hyvin. Tämä toistui kolme kertaa ennenkuin kilahdin totaalisesti ja katti sai kyytiä vesisuihkulla. Se on ikävää kun tuntuu, ettei hyökkäilyä voi saada loppumaan ennenkuin suuttuu todella. Mikään huomion vieminen muualle kun ei auta.

Toivon, että tämän kissan tapauksessa leikkaus auttaa, eikä kyse ole henkiksistä ongelmista. Voimia toisen hyökkäilijän omistajalle!
Kekseliäisyys kunniaan!
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Orjaa komppaan tuossa kasvattajaan yhteyden otossa!

Ei nyt liity suoranaisesti tähän ketjuun, mutta ajattelin mainita asiasta, jota olen mielessäni jonkin aikaa pyöritellyt, eli:
Minulla ja uskoisin, että valtaosalla Suomalaisista bengali harrastajista on kokemusta kesykissa sukutauluisista bengaleista. Minulta on bengaleista kysellyt useampikin bengalista haaveileva, joka haluaa F1, F2 tms bengalin tehtyään johtopäätöksen, että kun bengali on niin mahtava otus, on F1 varmasti vielä mahtavampi... Olen yrittänyt selittää, että F bengali ei ole hyvä ajatus esim ensinmäiseksi lemmikiksi kerrostalo kaksioon ja että esim tällä palstalla olevat mukavat jutut on kirjoitettu uskoakseni pääosin kesykissa sukuisista bengaleista. Ulkonäkö tuntuu olevan suuri syy haluta F bengali ja päänmuotoa lukuunottamatta on kesykissa sukuinen bengali hyvin usein paremman näköinen kun F bengalit, esim Aasian leopardi kissa ei ole aina ruusukkeinen ja F sukupolvi ei takaa upeaa kuviointia. Toivottavasti ei jossain vaiheessa tule väärinkäsitystä, jos joku tosiaan netistä ostaa lähinnä eläintarha olosuhteita muistuttavissa olosuhteissa kasvatetun F bengalin Suomeen ja tapahtuu jotakin ikävää. Se olisi tosi surullista tämän upean ja mahtavan rodun maineelle. Esim yksi kasvattaja, jolta minuun yhteydessä ollut uusi bengali harrastaja ostamassa F1 pentua, myy myös isoja kissapetoja, toivoisin, että jos on saatava villieläin niin ostaisi sitten suoraan vaikka puuman tai jaguaarin sohvalleen, niin säästyisi mukavien bengaleiden maine (tosin tulliin kannattaa ennen ostoa olla yhteydessä...) :D :D :D
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Mummi
Täpläguru

Post by Mummi »

Niinpä Mistymoon! Kaikenlaista kyselijää on liikkeellä ikävä kyllä.

Näistä villikissoista ja niiden hybrideistä:
on tärkeä tietää ja pitää mielessä seuraavat tosiasiat
" aasian leopardikissan ja sen F1- ja F2 hybridit tarvitsevat kasvattajan/myyjän/tuojan antaman CITES-todistuksen tai muun alkuperätodistuksen
-mitä vaaditaan riippuu tämän lajin kohdalla siitä, mikä ALC:n luonnonpopulaatio on alunperin kyseessä) sekä myynnin yhteydessä annettu kauppakirja tai muu asiakirja, josta ilmenee mm. mitä on myyty, keneltä ja kenelle."
Ennen kun kukaan lähtee seikkailemaan ALC:n tai sen hybridien tai muidenkaan villikissojen (puumat jaguaarit ja leopardit mukaan lukien) kanssa, niin on syytä ottaa yhteys Suomen ympäristökeskukseen ja selvittää cites-lupa-asiat, ettei huomaa pitävänsä kotonaan laitonta eläintä.
Ikävä kyllä kaikki eivät välitä selvitellä näitä lupa-asioita kunhan vaan saavat elvistellä isoilla kissoillaan.
Niin ja kannattaa muistaa myös, että Kissaliitto ei rekisteröi aasian leopardikissaa eikä F-sukupolven hybridejä.
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

^Tarkennetaan vielä että taitaa olla vielä F5-sukupolven kissa, jota ei FIFéssä lasketa bengaliksi vaan hybridiksi, TICAssa F4.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Mummi
Täpläguru

Post by Mummi »

juuri niin
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply