Paljonko bengalisi painaa?
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Re: Paljonko bengalisi painaa?
Löysimpä tuossa sivun jolla kerrotaan miten laskea kissn painoindeksi
http://www.felinediabetes.com/FelineBMI.pdf
http://www.felinediabetes.com/FelineBMI.pdf
tätä täytyy testata, vaikuttaa helpolta ja käyttökelpoiselta
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Olen tässä seuraillut poikien kasvua ja viime aikoina olen tullut siihen tulokseen että
meidän poikien välinen kokoero senkun pienenee vaan.. Päätin sitten lopulta punnita kissat
koska halusin saada varmuuden
Alaska 5.3 kg
Aslan 4.8 kg
Ei ole suuri ero enää poikien välillä.. Aslan on aina ollut pienempi kuin Alaska ja nyt näyttää
siltä että poika viimein rupeaa miehistymään
meidän poikien välinen kokoero senkun pienenee vaan.. Päätin sitten lopulta punnita kissat
koska halusin saada varmuuden
Alaska 5.3 kg
Aslan 4.8 kg
Ei ole suuri ero enää poikien välillä.. Aslan on aina ollut pienempi kuin Alaska ja nyt näyttää
siltä että poika viimein rupeaa miehistymään
Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Meidän natianen 18 vkoa painoi tänään n.2,4 kg ~
Meitin marraskuun lopussa vuoden täyttänyt koltiainen on samoissa painoissa velipuolensa Alslanin kanssa, siinä 4,8 pinnassa ollaan. Aktiiviurheilijamme on edelleen siitä ihana tapaus, ettei ruoan kanssa ole tarvinnut mitenkään pihtailla. Herra ei ole edelleenkään alkanut suursyömäriksi.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Rufus (n. 7,5 kk, kastraattipoika) painoi eilen punnittaessa 4,2kg -paino on pysytellyt suht samana noin kuukauden päivät (punnitus suoritetaan meillä suunnilleen parin vkon välein ihan mielenkiinnon vuoksi). Myöskään meillä ei olla alettu miksikään suursyömäriksi, vaikka kuivaraksuja on kupissa aina tarjolla; märkä- ja raakaruoka taitaa olla Rufuksen mielestä sitä ainoaa oikeaa ruokaa ja raksut vähän kuin jotain tylsää "näkkäriä", jota syödään vain silloin kun ei muutakaan kupissa satu nälän yllättäessä olemaan...
Sellaista olenkin miettinyt, että mihin ikään asti nuo bengalipojat yleisesti ottaen kasvavat (enkä nyt tarkoita kissan vyötärönympärystä! )? Osaisittekos te kauemmin asiaa ja bengaleiden aikuistumista seuranneet kertoa, että missä iässä bengali(kastraatti-)pojat alkavat olla täysikasvuisen kissan mitoissa, ja mitkä nämä mitat suunnilleen saattaisivat olla?
(olen toki tästäkin ketjusta pannut merkille, että asia taitaa olla melko kissakohtainen, mutta jos jollakin olisi jotain keskiarvomitta-arvioita antaa, niin olisihan tuo ihan kiinnostavaa kuulla!)
Sellaista olenkin miettinyt, että mihin ikään asti nuo bengalipojat yleisesti ottaen kasvavat (enkä nyt tarkoita kissan vyötärönympärystä! )? Osaisittekos te kauemmin asiaa ja bengaleiden aikuistumista seuranneet kertoa, että missä iässä bengali(kastraatti-)pojat alkavat olla täysikasvuisen kissan mitoissa, ja mitkä nämä mitat suunnilleen saattaisivat olla?
(olen toki tästäkin ketjusta pannut merkille, että asia taitaa olla melko kissakohtainen, mutta jos jollakin olisi jotain keskiarvomitta-arvioita antaa, niin olisihan tuo ihan kiinnostavaa kuulla!)
No niin kisssat meilläkin punnittu
Tara 1 v 4 kk+ 4,6 kg
Baru 6 kk 3,4 kg
Taraa joutuu koko ajan jarruttelemaan tuon ruokailun kanssa ja Barua taas yllyttämään.
Tara 1 v 4 kk+ 4,6 kg
Baru 6 kk 3,4 kg
Taraa joutuu koko ajan jarruttelemaan tuon ruokailun kanssa ja Barua taas yllyttämään.
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33
Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
Baru Ben ns 24 33
Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
Tara on tullut serkkuunsa Paniavatkin tytöt saman verran, Lara olisi kanssa koko ajan kupilla jos vain saisi!
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Ukkeli 1,5v painoa nyt 8kg.
Mistä näitä senttejä oikein tulee ?!
Mistä näitä senttejä oikein tulee ?!
Ajattelussani ei ole katkoksia vaan harkittuja taukoja.
Nimi on ollut enne kunnon ukkohan tuosta on kasvanut
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)