Ulkoilevat bengalit

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Mummi »

Oho! Aikamoisia kiipeilijöitä ja erinomaisia kuvia
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by July »

Mainioita kuvia Orjalla! :) Meidän pitää aina lähteä autolla johonkin vähän kauemmas, että päästään sellaisiin oksallisiin puihin kiipeilemään. Pihan omenapuissa ei ole haastetta, ovat vielä niin lyhytkasvuisia ja lähimetsä on pääosin pelkkää männikköä, joten kiipeily tehdään vain periaatteella ylös-alas (korkeutta tosin riittää). Tänäänkin teimme sitten pienen retken Aurajokirantaan, jossa kasvaa sellaisia vanhoja, monihaaraisia ja kippuraoksaisia puita. Ramses sinkoili aivan onnessaan puurykelmästä toiseen ja kikkaili oksistossa. Olisi varmaan mielellään muuttanut sinne oksistoon, mutta tylsällä palvelusväellä tuli kylmä ja piti lähteä kotiin :(
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Mistymoon »

Upeita kuvia! Tuo Orjan kuva on aivan WAU! Ihan viidakkotunnelma :)
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Murnau
Bengalivaavi
Posts: 25
Joined: 01.10.2008 18:50

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Murnau »

Priimukselle ulkoilu tarkoittaa saalistusta. Sisiliskot eivät taida olla sieltä maukkaimmasta päästä, mutta niin vain hävisi tämäkin otus parempiin suihin.
Image
Päästäinen:
Image
Saaliit sen kun kasvavat. Tämä (mikä lie myyrä) hävisi lopulta sitkeän kamppailun elämästä ja kuolemasta, mutta jäi kuitenkin syömättä :(
Image
Seuraavaksi sopii kai odotella lintu- tai jänispaistia..?
Priimus, BEN n 22 & Haru, BEN n 24
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by July »

Kuten olen aiemminkin kertonut, on meillä ihan totaalisesti ulkoiluun hurahtanut bengali. Säätilasta viis, mehän ulkoillaan! Ohessa kuura-aamun ihmettelyä ja kiipeilyä loppuiltapäivän auringon kajossa..
Image
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Luru
Bengalivaavi
Posts: 49
Joined: 30.07.2008 21:17

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Luru »

Lurupa livahti mökkipihaan ilman valjaistusta ja jäi aurinkoon paistattelemaan. Annoin karkulaisen nauttia vapaudesta sen aikaa, että ehdin räpsäistä muutaman valokuvan. Sitten neiti joutui takaisin valjaisiin :D
Image
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by ajapi »

Ihana karkulainen :cheesy:

Haltia on mennyt rikki: se ei suostu enää ulkoilemaan kanssani :( Yritän väkisin raahata sen valjastelemaan, mutta kun ei niin ei... Mikä lie iskenyt, kun verkotetulla parvekkeella oleskelu on yhtäkkiä paljon coolimpaa kuin valjastelu.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by ajapi »

Ihan oikeasti, mikä tuohon kattiin on iskenyt? Viime kesänä tehtiin tunnin, puolentoista lenkkejä, kierreltiin isoa reviiriä, mutta nyt ulkona on ihan kamalaa! Kevään/kesän ekat ulkoilut kestivät sentään puoli tuntia, mutta sitten tuli stoppi. Väkisin yritän raahata Haltiaa pihalle narunjatkeena, mutta heti pitää kääntyä kannoilla ja päästä kotiin. Rappukäytävä ja pyöräkellari sentään pitää tutkia :hmm: Onko muilla käynyt niin, ettei kissa enää yhtäkkiä tahdokaan ulkoilla? Ja minä kun niin haluaisin tuosta ulkoiluseuraa...
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Mäykynen »

ajapi wrote:Onko muilla käynyt niin, ettei kissa enää yhtäkkiä tahdokaan ulkoilla? Ja minä kun niin haluaisin tuosta ulkoiluseuraa...
Ei tod. Kävisikin niin ;) Mäykynen on taas kevän / kesän tultua ollut ihan mahdoton, kun pitäisi pelkästään ulkoilla koko ajan. Harmi, että ajapi asut aika kaukana, muuten voisit tulla ulkoiluttamaan Mäykystä aina kun kaipaat ulkoiluseuraa ;)
Leksa
Bengalivaavi
Posts: 12
Joined: 05.04.2010 20:42
Location: Tampere

Re: Ulkoilevat bengalit

Post by Leksa »

Meidän kohta 8kk ikäinen city-bengalimme Leo on vallan hurmaantunut mökkeilyyn!
Eräänä päivänä kiveltä kivelle loikkiessa nuori herra arvioi laskeutumispaikan hieman huonosti, ja pulahti järveen. Mutta eipä tuo menoa haitannut. Takaisin kivelle aurinkoon kuivattelemaan ja tutkimusretket jatkuivat välittömästi.
Myös puissa on tullut kiipeiltyä. Ainoastaan kerran ovat palvelijat saaneet kaivaa tikkaat esiin (me hätäännyimme, ei kissa), mutta siitä viisastuneena kynnet on jatkossa leikattu aina päivää-paria ennen mökki reissua, joten yrityksistä huolimatta nousu pysähtyy alle pariin metriin.
Kuvat otettu kännykällä, mutta eiköhän näistä selvän saa.
Huomatkaa vedessä oleva häntä :D

Image

Image
Post Reply