Kommentteja bengaleista

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Aiko »

Meilläkin osasi naapuri kysyä minulta valjasulkoilun aikana että: "Onko tuo ihana kissa Bengali?" :) Kyllä vähän hätkähdytti, kun tottunut jo kuulemaan sanaa tiikeri. :D
Bengalineidit Aiko ja Kira
Libu
Bengalivaavi
Posts: 8
Joined: 10.03.2010 21:35

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Libu »

Useiten kuultu kommentti meidän Manusta on juuri "Näyttää ihan leopardilta". Kerran eräs pariskunta lisäsi tuon kommentin perään että "Katottiin sitä kauempaa mäyräkoiraksi" :D
Kuviointinsa lisäksi Manu onkin saanut usein huomiota pituudestaan.

Kerran eräs nainen kysyi: "Onks toi Norjalainen metsäkissa? Mun tutulla on semmonen ja toi näyttää muuten ihan samalta mutta sillä toisella on vaan tupsut korvissa". Siis WAT?!? Oisin ymmärtäny ton kysymyksen jos hihnan päässä olis ollu vaikkapa Maine Coon! Olis varmaan pitäny heittää takasin sen Kiinanharjakoirasta että "Toi on vissiin Mopsi?"
Koira on ihmisen palvelija ja ihminen kissan
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Mäykynen »

Libu wrote:Kerran eräs nainen kysyi: "Onks toi Norjalainen metsäkissa?
Mäykynenkin on ilmetty norjalainen metsäkissa. Kerran eräs nuorehko mies tuli asiantuntevasti juttelemaan ja varmisti vielä, että onhan Mäykynen norski. Kun kerroin herran olevan rodultaan bengali, jatkoi mies pohdintaansa, että niin, norskit tosiaan onkin isompia. Sehän se ratkaiseva ero onkin :hmm: Ymmärrän hyvin, jos joku sekoittaa ocicatiin tai vaikka sitten eurooppalaiseen tai maatiaiseen, mutta norskiin... :huh: Enkä todellakaan oleta, että ihmiset tuntevat kissarotuja, mutta vähän hupaisaa on, että pitää tulla brassailemaan kissatietoudellaan, jos ei mitään tiedä :D
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Kommentteja bengaleista

Post by JiiJ »

Minulla, tai meillä, ei vielä bengalia ole ( kovasti odotetaan omaa), mutta kommentit ovat lähes aina olleet negatiivisia kun olen haaveestani puhunut. "Mitä järkeä on maksaa kissasta reilua tonnia, niitä saa ilmaiseksikin", " ihme erikoisuudentavoittelua" tai "rotukissat on niiiiin paljon sairaampia kuin maatiaiset, en ikinä ottas".

Joo, mitä järkeä tosiaan kissasta on maksaa kun niitä on ilmaisiakin ja jos yksi sattuu katoamaan ulkoilureissullaan, niin aina saa uuden. Kätevää, eikö totta? Minä nyt vaan satun haluamaan aktiivisen kissan ja maatiainen kelpaisi hyvin, jos niitä saisi bengalin luonteella :) Eikä minulle muutenkaan eläimen arvo ole kiinni rahasta. Ilmainen on yhtä rakas kuin kalliskin, minulle uusi pentu ei korvaa sitä kadonnutta. Joillekin olen todennut, että miksi itse maksat rotukoirasta tonnin, saahan niitä ilmaisiakin pentuja. Ja tuohon "sairaaksi jalostettu"-kommenttiin voi vaan todeta, että niin, helppo se on terveeksi väittää jos ei ole koskaan tutkittu sairauksia.

En halua kommentillani loukata maatiaisten omistajia. Ihania kissoja ja monesti olen miettinyt Hesyn kautta kissan ottamista. Joka kerta vaan se vuosien takainen haave bengalista putkahtaa esiin ja sellainen on nyt pakko saada. Oma pieni, pehmeä bengalivaavi :*
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Mistymoon »

Osin tuttuja ajatuksia JiiJ:n kanssa. Minä haaveilin vuosia bengalista. 90- luvun alussa ne olivat pelkästään kuvia kirjoissa, mutta vuosien saatossa näin ihan oikeita bengaleitakin ja toive saada oma bengali vain voimistui. Harrastin toista rotua ja puhuin paljon kissaihmisten kanssa. Silloin suhtautuminen bengaleihin oli yllättävänkin negatiivinen ja kissaihmiset (mukana tuomareita, jotka olleet tekemisissä bengaleiden kanssa) ja jotka ovat sanoneet paljon tosi fiksujakin asioita, päästivät kyllä näin jälkeenpäin mietittynä aikamoisia sammakoita suustaan :D Lopulta päätin hankkia meille bengalin, vaikka se sitten olisi ihan hirmuinen ja vaikea kissa. Halusin vain omistaa jotakin niin upeaa ja päätin elää bengalin kanssa tuli mitä tuli. Pennun löytäminen oli vaikeaa. Silloin esim HCM ultraus jne ei ollut vielä arkipäivää ja kesti kauan löytää kasvattaja ja pentu, joka vastasi toiveitani. Lopulta meille muutti todella odotettu ihana bengalityttö, joka oli ystävällisin, ihmisrakkain, älykkäin, kiltein , suloisin, kiinnostavin, kaunein ja kertakaikkiaan täydellisen ihanin koskaan kohtaamani kissa :* :* :* Onneksi pidin pääni ja hankin bengalin, elämä olisi todella paljon vähemmän ilman, että sen voi jakaa näiden uskomattomien bengaleiden kanssa! :)
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Libu
Bengalivaavi
Posts: 8
Joined: 10.03.2010 21:35

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Libu »

Minuakin ärsyttää noi "mitä järkee maksaa kissasta tonni?" - ihmettelyt. Alan tästä lähtien vastaamaan niihin että olisin ottanu bengalin vaikka se ois maksanu kympin!
Ja sitte se kun "jos se karkaa niin se on rahallisesti niin iso menetys" Kyllä minua ainakin siinä kohtaa surettaa vain ja ainoastaan se jos rakas lapseni on hävinnyt. Sillä rahalla oo siinä kohtaa paskankaan väliä enää! Sitä paitsi lähtökohtahan on huolehtia niin että se ei noin vain häviä, vahingoillehan ei mahda tietty mitään...
Mun mielestä on hyvä juttu että benskut on kissarotujen kalleimasta päästä; ettei kuka vaan hetken mielijohteesta mee semmosta ostaan. Onhan se kuitenkin tosi aktiivinen ja paljon huomiota tarvitseva rotu, joten on hyvä että sen hankintakynnys on korkea edes rahallisesti niin semmoisen hankintaa joutuu vähän harkitsemaan.
Koira on ihmisen palvelija ja ihminen kissan
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Kommentteja bengaleista

Post by ajapi »

Meille on viime aikoina kommentoitu jatkuvasti, että "onpa ilveksen näköinen kissa". Minä kun en saa Haltiasta ilvestä tekemälläkään, mutta ehkä siinä sitten on jotain ilveksen näköä :D
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kommentteja bengaleista

Post by ameise »

Me kun ollaa ulkoitu niin monikin on huudellut kauempaa että "Kettuko se sinulla siellä hihnassa on?!" :buhahaa: Täplikästä kettua en olekaan vielä nähnyt... :hmm:
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Kommentteja bengaleista

Post by JiiJ »

Tuo "No ei sitä sitten voi ulos päästää kun se on tonnin menetys jos katoaa"-kommentti saa verenpaineeni nousemaan hälyttäviin lukemiin. Mitä merkitystä on rahalla jos oma bengalivaavi katoaa?? No, ehkä se kertoo kommentoijan arvostuksesta kissoja kohtaan noin yleisesti. Niitä saa ilmaiseksi ja ne ovat haittaeläimiä villiintyessään, joten mitä väliä. Mutta silti, ai että voi ihminen raivostua parista sanasta >:(

Meidän seinänaapuri kyseli ekan kerran Adilin nähdessään onko tuo ihan maatiainen vai jotain rotua ja ihasteli komeaa turkkia. Ja sen jälkeen aina pihalla nähdessään huikkasi ohimennen, että taas on pantteri ulkoilemassa. Pantteri?? :hmm: No, jos se olisi musta, niin se olisi pantteri, mutta eikös ennemmin leopardi...Ei vaan, hauskoja ihmisiä olivat ja valitettavasti muuttivat pois, heidän pieni tyttönsä kun kovasti auttoi Adilia tottumaan lapsiin. Kävivät pihalla ihailemassa ja sisälläkin kylässä.

Minun pitää ottaa kanssa tuo " no olisin sen ostanut, vaikka olis maksanut kympin"-lausahdus käyttöön :)
Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: Kommentteja bengaleista

Post by Aiko »

Minä sain kuulla tuota hintaihmettelyä silloin kun Aiko oli sairaana vappuna. Ensin sai kuulla, että mitä järkeä maksaa kissasta tonni, on ihan ylihinnoiteltu kissa ja tonni menee hukkaan jos se nyt kuolee. Ja sitten kun Aiko ei meinannut heti parantua niin sitten sanottiin, että lopeta se kissa ja ota ilmainen maatiainen tilalle. Tulee kuulemma halvemmaksi ja on vaivattomampaa. Ihan kauhea tuo ajatuskin. :'(
Bengalineidit Aiko ja Kira
Post Reply