Uros vai narttu?

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
paivi
Bengalivaavi
Posts: 1
Joined: 28.11.2009 19:31

Uros vai narttu?

Post by paivi »

Hei kaikille! Liityin tänään tänne bengalipulinaan ja toivoisin teiltä apua... :) Olemme mieheni kanssa rakastuneet pengaleihin! Itselläni on aina ollut kissa ja mieheni kanssa meillä oli kuusi vuotta rakas maatiaiskissa. Olemme nyt innoissamme hankkimassa pengali-pentua. =) Olemme ajatelleet hankkia kaksi pentua... Kannattaako ottaa esim kaksi narttua? vai voiko olla uros ja narttu? Mieheni haluaisi ehdottomasti uroksen kun taas minä nartun. =) Asumme Keski-Pohjanmaalla Kannuksessa (Oulun ja Vaasan välissä). Löytyyköhän täältä päin kasvattajia? Helsingistä asti meidän aika mahdoton lähteä hakemaan pentua. =/ Ja ilmoitelkaa ihmeessä vapaista pennuista! Meillä olisi tarjota heti rakastava koti kahdelle pennulle. <3
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Uros vai narttu?

Post by Shakis »

Meillä on kaksi bengalia, veljekset.. Enkä ole hetkeäkään katunut
kahden riiviöpojan ottamista ;)
Pojat tulevat loistavasti toimeen keskenään ja sopeutuminen uuteen kotiin meni
meillä todella vaivattomasti kun oli tuki & turva koko ajan lähellä.

En usko että sillä on väliä ottaako uros vaiko naaraspennut.. Itse voin ainakin suositella
kahden kollinmörriskän ottamista.. Meidän maatiaisella kun ei aina pinna tai energia
kestä poikien toilailua tai leikkiä niin se on hyvä että niillä on toisensa niin eivät
tylsisty silloin kun itse olen töissä.

Tämänhetkiset pentueet löydätte Suomen bengalikissat - sivulta.. Sieltä löytyy myös
kasvattajien tiedot + kaikkea muuta todella hyödyllistä. Itse selailin kyseistä sivua
melkein päivittäin silloin kun hurahdin kyseiseen rotuun :)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
cattis
Mäy!!!
Posts: 160
Joined: 07.09.2009 21:29
Contact:

Re: Uros vai narttu?

Post by cattis »

Hei ja tervetuloa :)

Nyrkkisääntönä olen kysyjille kertonut, oman kokemukseni pohjalta, että jos pennut tulevat samasta pantueesta, tai samalta kasvattajalta yhtäaikaa, niin kaikki käy. Kasvattaja yleensä näkee jo aika varhain pentueen kaveriparit. Niitä muodostuu tavallisesti jokaiseen pentueeseen.
Jos taas pennut tulevat eri paikoista, niin poika/poika ja poika/tyttö ovat varmimmat parit. Toisinaan tytöt, eri paikasta, tai eri aikaan otettuna, eivät muodosta paria, eli ne kyllä tulevat toimeen, mutta eivät ole bestiksiä. Naaraat ovat tavallisesti hieman itsenäisempiä ja määräävämpiä. Pojat taas mamman mussukoita :)
Post Reply