Bengalit & vuokrakämppä

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Bengalit & vuokrakämppä

Post by Shakis »

Itse tässä kauhulla seuraan että mitäkaikkea meidän kissat keksiikään vielä meidän
vuokrakämpälle..

Jos meillä kotona käy vieraita niin he kyllä huomaavat että meillä asuu kourallinen
riiviöitä. Meillä lattiat ovat kyllä saaneet eniten kokea kissojen metkut..
Kissojen juoma-astialla on kiva leikkiä niin että vedet on lattialla ja se tehdään
silloin kun kukaan ei ole kotona, jotta lattia varmasti ehtii imeä kaiken kosteuden
(meillä on ruoka+juomakuppien alla muovinen alusta, mutta sekään ei auta) :evil:

Toinen asia mikä on niin.. Tapetit.. Niitä on niin hauska repiä & kynsiä.
Olen kyllä kissojen kanssa samaa mieltä siitä että todella rumathan nuo ovat ! :buhahaa:

Tässä vasta vuokrakämppää koskevat tuhot.. Tottakai meidän huonekalut ovat saaneet
osansa tästä kaikesta [hedari.gif]

Mitä tuhoja teidän muiden kisut ovat saaneet aikaan.. koskien kämppää ja sen irtaimistoa ?
Mietin vuokrakämpän suhteen sitä että sitten kun tästä muutetaan pois niin voi olla että
omistaja saa hermoromahduksen.. :huh:

Ps. Meidän maatiainen kyllä osallistuu mielihyvin kaikkeen edellämainittuun, joten en voi
vierittää syytä ihan kokonaan poikien niskaan ;)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by kapatrik »

Huonekalut ja johdot on jätetty rauhaan, tapetteja ei ole, eikä mattoja. Myöskään viherkasveja ei ole enää R.I.P, mä olen yhtä huono hortonomi kuin meidän benglit on innokkaita. Satunnaista vehnänoraskippoa lukuunottamatta meillä ei ole eläviä kasveja. Kissojen aiheuttamat tuhot ovat ihme kyllä olleet aivan minimaaliset :)
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by windsor »

no, kyllähän kissat ajoittain saa tuhoa mutta pienet lapset ja isommatkin kyllä saman tekee. Eli se on tietenkin se asenne; itse olen asennoitunut niin, että elämisen merkkejähän ne kaikki kissojen ja lasten ja vähän aikuisempienkin aikaansaamat. Mutta huomasin agility-kurssilla (tosin ehdin osallistua vain ensimmäiselle kun Phe jo alkoi odottaa (mutta teoriaa ehdin opiskella), että kaikki eläimet on koulutettavissa kunhan on oikeat välineet ja taidot (niin kanat, siat etc). Eli jos halua on apu kyllä varmaan löytyy. Varsinkin kun benkut niin älykkäitä olentoja. Mutta täytyy itsestäni sanoa, että "on se niin sööttiä kun norskit tai bengalit keksivät uuden tavan pistää huushollia sekaisin", eli itselläni se on ainakin asennekysymys:) Tottakai, vuokrakämpässä huomattavasti hankalampaa kun tuppaavat nuo vuokraisännät pois lähtiessä velottamaan kaikesta mahdollisesta asunnon kärsimistä vaurioista.
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by Henke »

Mä vetoan siihen, että tullessamme sisään, kämppä oli niin paljon pahemmassa kunnossa kuin mitä se voi olla, kun joskus lähdemme, etten ole kissojen tuhoista huolissani ;)

Muutenkin meillä on sen verran hyvätapaiset kissat, että pahin tähänastinen vaurio taitaa olla sutimisjäljet lattiassa siinä kohtaa rallirataa, missä on käännös muttei mattoa :D
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by Shakis »

Siis tottakai elämisen merkkejä tulee jokaisella näkymään.. Sehän nyt on itsestäänselvyys :)
Tottakai tiesin jo ennenkun kissat hankin että näin tulee käymään ja että kun on kissoja
perheessä niin tulee myös sotkua ja vahinkoja, sellaista se elämä on :D

Ihan nyt mielenkiinnolla kyselen että miten pahoja tuhoja riiviönne ovat tehneet ;)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by Shakis »

Henke.. Meillä on lattiassa myös samanlaisia jälkiä :D
Mitä järkeä niistä matoistakaan on kun ne ei pysy paikoillaan vaan ovat rullalla jossain
nurkassa.. Pitäisi hankkia jotkut stopparit ;)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
noora
Mäy!!!
Posts: 131
Joined: 26.05.2009 21:58

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by noora »

Meillä suurin ongelma on vesikupin alunen, en tiedä kuinka iso vanna siihen pitäisi laittaa alle, että lattia pysyisi kuivana >:( Mutta noin kaikkinensa se on kuitenkin aika pientä.

Maatiaiset oli edellisessä kämpässä vähän vajaa vuoden ja tässä uudessa ollaan nyt asuttu puoli vuotta, kovin pahoja sutimis/hautaamisjälkiä ei siis ole ehtinyt syntymään :D

Kukkia meillä ei ole, oon aivan onneton hortonomi ja sen ainoan kasvin, jonka olen saanut elämään ja jopa kasvamaan, sai kissat kyllä tapettua :( Nyt mulla on ollut vuoden verran pistokas kaapin päällä odottamassa, että saisin sen multaan. En vaan enää tiedä, minne sen voi laittaa turvaan KUN saan sen vihdoin istutettua.

Ja mattoja meillä ei ole. Vessassa on pieni, joka heitetään lattialle jos tulee vieraita -siinä se :D Kylppärin matto on Leevin kakkapaikka no. 1 hiekkalaatikon jälkeen :huh:

Onko teistä kellään nahkasohvaa tai nojatuoleja? Miten ne on kestäneet? Haluaisin niiin kovasti Karuselli-nojatuolin, mutta mietin täytyykö mun sijoittaa samassa syssyssä myös kissattomaan vapaa-ajan asuntoon? ;) No, ehkä sekin järjestyisi samata lottovoitosta, josta ostan sen Karusellin.
cattis
Mäy!!!
Posts: 160
Joined: 07.09.2009 21:29
Contact:

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by cattis »

Meillä on vesikuppien alla reunalliset muovitarjottimet. Vettä on ihana käydä välillä loiskuttelemassa ja leluja uittamassa ja mitä isompi kuppi sen enemmän siellä loiskutellaan :D
Paras ja pitävin kuppi meillä on Pentikin vanhanaikainen taikinatiinu. Sen reunat on kaarrettu hieman sisällepäin ja vesi pysyy siellä ihmeen hyvin.
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by Mistymoon »

Meillä kun on ihmislapsia, niin bengalit eivät kykene tekemään meihin vaikutusta sotkemalla, rikkomalla tai möykkäämällä :D
Vesikuppi lotraukseen on tehonnut seuraava: Stockmann myy (varmaan muualtakin saa) keraamisia painavia spanieli koirien kuppeja, jotka ovat kartion muotoisia. Niissä voi uittaa tassuja, lihasuikaleita ja leluja ilman suurempaa loisketta. Kupin alle Ikeasta muovitarjotin, jossa reunat. Niitä sinisiä, maksaa euron tai pari. Tarjottimen alle keittiöpyyhe, joka vaihdetaan kerran päivässä, niin ei ole kosteutta lattiassa. Tuo Pentikin taikinakulhohan pitää tsekata!
Meillä on nahkasohvat ja kai niissä on joku raapimajälkiä, mutta yleisilme on siisti. Bengalit eivät juuri sohvista perusta varsinkin kun puhdistan niitä Johnsons sprayllä, joka on bengaleista yöks.
Lattiat on vanhaa tammiparkettia, joka on hyvin anteeksiantavainen, ei näy jälkiä takaa ajo leikeistä. Ainut, mitä bengalit ovat rikkoneet on tapetti ja sehän on helppo vaihtaa. Mattoihin meillä teroitetaan kynsiä, mutta ei ole jäänyt jälkiä.
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Bengalit & vuokrakämppä

Post by ajapi »

Lisää vesikuppivinkkejä: kylppäri on kupille paras paikka ;) Nykyään pystyn jo pitämään vesikuppia lisäksi keittiössä, mutta sen on oltava järeä malli, jota ei saa tuosta vaan keikautettua. Kumma kyllä kissat leikkivät ja läträävät vain kylppärissä olevalla kupilla, keittiön kuppi on pyhitetty juomiselle.

Meillä on onneksi tuhottu vain irtaimistoa, vaikka kissat repivätkin muutaman suikaleen tapettia edellisessä kämpässä. Onneksi tapetti oli muutenkin niin huonossa kunnossa ja seinä reikiä täynnä, ettei parista lisäriekaleesta tarvinnut huolestua.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Post Reply