Addiktoivat bengalit

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

kapatrik
Viiksityynyjen valtias

Addiktoivat bengalit

Post by kapatrik »

Tässä kun lueskelin erästä tuoretta ketjua uudesta perheenjäsenestä (onnea vaan Windsor udesta pikkuisesta), tuli mieleeni, että mikä se näissä bengaleissa oikein on, kun niin harvalla ne jäävät yhteen? Ja ne joilla epäonnekseen on vain yksi, haikailevat perheenlisäyksestä :D

nimim. neljän bengalin palvelija :lol:
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Re: Addiktoivat bengalit

Post by Mistymoon »

Addiktoivia ovat, hauskasti oivallettu!!! :D

Vaikeammin vastustettavia kun vaikka perunalastut, niitäkin voisi syödä helpommin vain yhden kun tyytyä yhteen bengaliin elämässään.

Onneksi bengaliriippuvuudessa on vain hyviä puolia :)
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
noora
Mäy!!!

Post by noora »

Tää bengalismi on vähän tällasta karkkikaupan lasin takana tujottelua? :D "Yksi tollanen ruskea ja sit hei tollanen lumimarmori! Noita hopeita mä haluan kanssa yhden ja sit EIKÄ TOLLANENKIN!" :wau:
Hallatar
Riiviörääpäle

Post by Hallatar »

Addiktoivia todella..:D

Ensin meille tuli yksi ruskeatäplikäs bengalineiti.. meni kuukausi ja piti saada sille kaveriksi hopeatäplikäs poika(kastraatti).
Meni puoli vuotta ja syntyi neljä suloista pentua, joista tietysti yksi pitää jättää meille kotiin. Ja nyt on varattuna neljäs bengali, joka tulee täydentämään bengalilaumaamme kun pennut lähtevät maailmalle. :cloud9: :blissy:
Mistymoon wrote: Onneksi bengaliriippuvuudessa on vain hyviä puolia :)

Niinpä - elämä näiden kissojen kanssa on ihanaa :oujea2:
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

Onhan ne ihania. Itsehän tosin edustan kovasti rotumix-suuntausta (ei niinkään siitoksessa vaan kotona :D ), mutta onhan bengaleissa sitä jotain- ja kyllä ne ymmärtävät toinen toistaan kaikkien parhaiten. Joskus tosin olen todennut, että kaikkien bengaleihin hurahtaneiden pitäisi ottaa ainakin yksi muunrotuinen/kotikissa, koska se antaa hieman perspektiiviä asioihin :)
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Fusku
Riiviörääpäle

Post by Fusku »

Orja wrote:Onhan ne ihania. Itsehän tosin edustan kovasti rotumix-suuntausta (ei niinkään siitoksessa vaan kotona :D ), mutta onhan bengaleissa sitä jotain- ja kyllä ne ymmärtävät toinen toistaan kaikkien parhaiten. Joskus tosin olen todennut, että kaikkien bengaleihin hurahtaneiden pitäisi ottaa ainakin yksi muunrotuinen/kotikissa, koska se antaa hieman perspektiiviä asioihin :)
Meillehän tuli ensin muunrotuinen ja sitten bengali, ja nyt haluaisin vielä kolmannen rodun ja neljännen ja... esim. thai eli vanhanajan siamilainen olis kiva tai maine coon. Tämä yksi bengali tuntuisi ainakin tässä vaiheessa riittävän, tosin kun näin sen mustan bengalinpennun kuvan mun maailma järkkyi...
Ninni
Mäy!!!

Post by Ninni »

Tää bengalismi on vähän tällasta karkkikaupan lasin takana tujottelua? "Yksi tollanen ruskea ja sit hei tollanen lumimarmori! Noita hopeita mä haluan kanssa yhden ja sit EIKÄ TOLLANENKIN!"
Itsellänikin on vuosien varrella mennyt paljolti tuohon "rotumixaukseen" (persialainen,> itämainen,> cornish rex,> exotic,> ocicat,> bengali) mutta tuon karkkikauppailmiön kyllä itsessään helposti tunnistaa :D Kaikkia on aikanaan pitänyt saada montaa eri väriä, eikä bengali tee tässä listassa poikkeusta, toteutuminen vaan odottaa sopivaa ajankohtaa.....Vaihtoehtoja on monta ja mahdollisuudet rajalliset :hmm:
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
huiskamestari
Riiviörääpäle

Post by huiskamestari »

Meillä tule ensin venäjänsininen, sitten sen kaveriksi ruskeatäplikäs bengali, sitten sijoituskissaksi ruskea marmori(kun kasvattaja, jolta eka bengali tuli, sanoi että tällä ei ole vielä kotia kun kävimme muuten vaan katsomassa pentuja ja että olisi hyvä jos löytyisi sijoituskoti läheltä ja asumme 200 m päässä :) ).

Sitten meille tuli vielä kolmas bengali, tuon marmorin täplikäs lumipentu(avatarinani oleva raggari). Joskus olemme vitsailleet, että hopea vielä puuttuu :D. Kaikki bengalimme ovat muuten sukua keskenään -ruskeatäplikäs ja marmori ovat siskopuolia ;)
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Mä näin viimeyönä sellaista unta, että meidän Pulla sai pentuja, ja ne oli kaikki HOPEAtäplikkäitä :angst:
Olin siinä unessa tosi yllättynyt, mutta ihan positiivisessa mielessä ja äimistelin niitä hopeapentuja kovasti.
Mitenkähän tämä uni tulkitaan bengalistin unikirjassa? :cheesy:
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
July
Mäy!!!

Post by July »

:D Heh, kun haimme Zeuksen ja jaloissa & sylissä pyörivät sekä Zeuksen sisarukset että yksi hilpeä tyttönen toisesta pentueesta, kasvattaja vinkkasi silmää ja kysyi jotakuinkin et "montakos lähtee mukaan". Mehän kyettiin nyt ensimmäisellä kerralla malttamaan mielemme ihan kokonainen vuosi toisen bengalin hankinnassa.. :D
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Post Reply