NIKSI-BENGALI!

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

sulopulla
Jääkaappirosmo
Posts: 444
Joined: 20.07.2008 21:34
Location: Pullala
Contact:

NIKSI-BENGALI!

Post by sulopulla »

Julistetaan uusi topicci avatuksi kaikenmaailman loisteliaille bengalinikseille, siis mitä ikinä arvoisat kanssakärsijät :evil: olettekaan pieneissä päänupeissanne kehitelleet arkisen aherruksen sujuvuuden edistämiseksi bengali-kodissa (tai kenties täydellisen kaaoksen välttämiseksi ;) ) Eli tänne kaikki ilmastointiteippi-ratkaisut ym. patentit joiden reseptien uskotte ilostuttavan kollegojenne arkea :D :D :D

Heitän haasteen ensimmäisen niksin julkistamisesta Team Kissukkalaan!!!!!!
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by NalaPala »

Saanko mä vastata vaikka haaste heitettiinkin ihan muualle?

Meillä paras keksitty niksi on varmaankin liukuoven kanssa. Eli jos haluat nukkua rauhassa, mutta makuuhuoneessa on liukuovi, jonka kissat osaavat aukaista, niin laita liukuoven ja seinän väliin aamutossu :D Näin ovi on liian raskas bengalin (ja onneksi myös puolta suuremman maatiaisen) avattavaksi ja unirauha jatkuu... Tai no siis kissat riehuvat 5-20 minuuttia sitä ovea vasten ja repivät kaikin voimin, mutta sitten unirauha jatkuu... Niin tai sitten se hemmetin täplikäs saa sen aamutossun irti ja juoksee rallia sängynalle piiloon. (miten niin katkera?)

Muita käytännön opettamia vinkkejä: sulje bengali toiseen huoneeseen lihan leikkaamisen ajaksi, muuten saat haavan nopeasti sormeen, kun väistelet lihaa varastavaa kissaa tai ainakin menetät kaiken leikkaamasi lihan, joka oli tarkoitettu pakkaseen :huh: Ja koska bengali ruuanhimossaan osaa avata oven, niin paras paikka on parveke.
Lisäksi kylppäriä ja kissanvessoja pestäessä, muista lukita bengali pois pesuhuoneesta. Muuten se ensin kastelee tassunsa ja sitten menee suoraan mikrohiekkaan pyöriskelemään :'(

Hmmm.. Nuo kaksi viimeistä eivät taida olla vinkkejä vaan enemmänkin "how to survive with a bengal cat?"
Nala bengali
ja Simba maatiainen
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by kainaloinen »

NalaPala wrote:hemmetin täplikäs
:D
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by ajapi »

Liukuoveen sellainenkin vinkki, että jos haluaa pitää bengalin oven toisella puolella, kannattaa laittaa liukuoven päähän jotain raskasta. Edellisessä kämpässä asian ajoi pölynimuri. Nyt on ihan oikea ovi, jota tuo nimenomainen hemmetin täplikäs ei saa auki :D
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by Orja »

Siis vinkkailkaa vaan. Mä en meinaan keksi yhtään survival-vinkkiä tähän hätään - meillä kissat on pomoja...
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by NalaPala »

Hei mulla on vielä yksi hyvä vinkki (varmaan kyllä monen käytössä ollut jo muutenkin). Jos benkku leikataan tai se teloo itseään muuten :evil: ja leikkaushaava pitäisi suojata pedon hampailta ja nuolemiselta, niin leikkaa pitkistäkalsareista hieno puku kissalle.
Itse tein niin, että polven alapuolelta napsasin pitkänkalsarin poikki, nilkkaosasta tuli tarpeeksi napakka osa päänympärille ja sitten vain neljä reikää niin että tassut mahtuvat ulos. Takaosa oli tässä mun upeassa patenttiratkaisussa hieman haussa, mutta lopulta siitäkin saatiin sellainen, että kissa pystyi käymään normaalisti vessassa ja pesemään itsensä.

Ainoa ongelma tässä pirkka-niksi tyyppisessä ratkaisussa on se, että kissa näyttää ihan syötävän suloiselta siinä puvussaan ja alat ymmärtää niitä ihmisiä, jotka pukevat pikkukoiriaan kaiken maailman pukuihin ;) Niinpä Nala varmasti arvostaa aivan hirveästi, että aion tehdä sille talveksi ulkoilupuvun samalla menetelmällä ja ottaa paljon kuvia.
Nala bengali
ja Simba maatiainen
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by kainaloinen »

^ Mä käytin samaa ideaa Sepon palovamman jälkeen, mutta Vilma ei ollut oikein ihastunut moiseen muotiluomukseen (alkoi murista Sepolle) joten luovuin kalsariasun käytöstä. Takaosa on vielä tässä versiossa turhan pitkä:

Image
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
NalaPala
Mäy!!!
Posts: 163
Joined: 29.07.2008 09:42
Location: Espoo

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by NalaPala »

^ Eikä. Siis just noin suloiselta meidänkin trinsessa näytti :* Ja kun itse en osaa ommella, eikä ole edes ompelukonetta, niin saksilla sai tosi kätevästi tehtyä tuon puvun. Meillä oli sama ongelma, että puvun takaosa oli aluksi liian pitkä ja Nala jotenkin kammosi sitä saksien ääntä, kun puku oli päällä, niin tuunaaminen oli hieman hankalaa.
Meillä Simba hyväksyi pukupäällä olevan tytön ihan hienosti, kun taas tötteröpäässä olevaa Nalaa se juoksi miukuen karkuun :huh: Nala oli ihan raukka, kun sitä varmaan sattui haavaan, päähän oli ilmestynyt kauhea tötterö ja sitten vielä isoveikka juoksi karkuun!
Mä otin kyllä Nalasta kuvia siinä puvussa, mutta taisin ottaa vain kännykällä, joten laatu ei ole päätä huimaava.
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by Orja »

Tähän mulla on argumentti! Jos/kun se luomus ei kuitenkaan pysy päällä, kannattaa komeuden päälle pukea vielä valjaat: tyylikästä ja ajatonta muotia jokaiselle kastroidulle/steriloidulle bengalille!

Image
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: NIKSI-BENGALI!

Post by kainaloinen »

Näistä kalsariasuistahan me saadaan uusi muotivillitys ja voidaan vaikka ruveta myymään niitä rotupöydässä! 8) Joka kissalla tulee olla oma kalsaripuku, muuten ei kissan elämästä tule mitään.

Mä muuten käytin tuota valjaskikkaa lampunvarjostimen kanssa, kun Seppo the Houdini kiemurteli aina ulos siitä tötteröstään. Varjostin vaan kiinni valjaisiin ja johan pysyy päässä!
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Post Reply