Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Jorinaa kaikesta muusta paitsi bengaleista.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Kurnauskis
Riiviörääpäle
Posts: 64
Joined: 18.03.2009 08:29

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Kurnauskis »

Minä yritän osaltani pitää Suomen kansantaloutta tasapainossa... =O) Teen temppuja ja tuhottoman määrän dokumentteja saadakseni vientitavarat toimitettua yli rajan itään ja länteen. Olen yhteydessä ulkolaisiin asiakkaisiin, alihankkijoihin, tulliin, kuljetusliikkeisiin jne. Naputan tietsikkaa silmät killillä ja laukkaan printterillä. Käytän myös säännöllisesti vanhaa konekirjoituskonetta, oikeasti! Yleensä töissä on hirmuinen härdelli. Homma vaatii pitkää pinnaa ja stressinsietokykyä: koskaan ei tiedä, mitä omituista tulee seuraavaksi vastaan. Siis MYÖS töissä =O)
Kuinka tuo kissa voi olla tuollainen...?!
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by July »

Täällä on bengalinpalvelijoina kaksi ravintoloitsijaa yökerhomaailmasta. Emme oikeastaan ajattele asiaa työnä, elämäntapa tämä on. Työt eivät tekemällä lopu, mutta yrittäjinä pystymme järjestelemään aikataulujamme hyvinkin joustavasti, mikä on aivan loistavaa ajatellen tuota täpläturkin kanssa puuhaamista. Emme itse enää tee yötöitä, toimistohommat tehdään päivisin. Pystymme tekemään töitä myös kotoa käsin ja pyrimmekin järjestämään viikottain sellaisia päiviä, ettei kisun tarvitse olla ollenkaan yksikseen. :)
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Eeva-Maria
Bengalivaavi
Posts: 7
Joined: 28.08.2009 09:47

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Eeva-Maria »

Viime vuosina olen toiminut lastensuojelun perhehoitajana, eli suomeksi tuki- ja kriisiperheäitinä lyhytaikaista sijoituspaikkaa tarvitseville lapsille. Olin siinä sitten pitkään kotona myös omille nyt jo kouluikäisille tyttärille ja harrastuksen vuoksi opiskelin sen verran kuin kulloinkin tilanteet antoi myöten. Nyt koitan viimein saada yliopistotutkintoa valmiiksi, sosiologia pääaineena.
Huhtaset
Bengalivaavi
Posts: 6
Joined: 15.08.2008 10:44

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Huhtaset »

Mitä me tehdään muuta ku palvellaan kissojamme? Perheen nainen tekee työkseen nuorisotyötä eli uusi hieno ammattinimike kait kuuluu yhteisöpedagoki.. ja ukko ajaa rekkaa. Työ aikamme on hulluja mutta onneksi kotona odottaa neljä rauhallista, kilttiä, kuuliaista, vain omilla alueillaan viihtyvää kissaa (Lue: riiviöitä jotka tekee kolttosia silloin kun ihmiset aikoo nukkua ja tunkevat nenänsä ja tassunsa joka paikkaan sillä seurauksella että mikään paikka ei jää tutkimatta ja koskematta ja valitettavasti välillä myös rikkomatta) jotka omilla persoonillaan tekevät perhe elämästämme värikästä ja joidenkin mielestä kadehdittavaa!
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Mummi »

:D juuri näin me luimme :D tervetuloa Huhtaset
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
huiskamestari
Riiviörääpäle
Posts: 61
Joined: 08.12.2008 11:58
Location: Kuopio
Contact:

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by huiskamestari »

IT-asiantuntijana AMK:ssa, tätä nykyä keskittynyt palvelinten ylläpitoon, asennuksiin ja konfigurointiin. Annan myös tukea ylläpitämiini palveluihin liittyvissä ongelmissa muille ATK-tyypeille sekä loppukäyttäjille(henkilökunta ja opiskelijat). Aiemmin tuli hoidettua palvelinten lisäksi myös vajaat sata työasemaa, mutta niiden ylläpidosta pääsin onneksi eroon ;)

Tässä hommassa on tullut huomattua, että aika usein se vika on siellä penkin ja näppäimistön välissä, eikä itse laitteissa tai ohjelmissa :D
Zakulainen
Riiviörääpäle
Posts: 63
Joined: 16.02.2009 11:20

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Zakulainen »

Olen työskennellyt noin 16 vuotta alkutuotannossa, eli maatalousalalla. Toimin siis maatalouslomittajana muutamalla karjatilalla, nuoruuden haavetyö oli kuitenkin eläinlääkäri. Mutta toisaalta tässäkin hommassa hoidetaan eläimiä. Eli seuraavan kerran kun avaatte suomalaisen maitopurkin niin tiedä häntä vaikka olisin lypsänyt juuri sitä maitoa tuottavan lehmän!
Zaku, BEN n 24
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Mummi »

huiskamestari wrote: Tässä hommassa on tullut huomattua, että aika usein se vika on siellä penkin ja näppäimistön välissä, eikä itse laitteissa tai ohjelmissa :D
Hups! Mummi huomasi, että tuo pätee oikein hyvin mummiin ja mummin atk-taitoihin :buhahaa:
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by Ninni »

Voi Zakulainen, lämmöllä ajattelen sinua kun maitoa juon. :thanks: Lapsuuteni haaveammatti oli KARJAKKO!!!
Kaupunkilaislapsena ei sitten kyseinen ammatti oikein luontevasti istunut meikäläiseen ja haaveilin myöhemmin myös eläinlääkärin ammatista. Koulunkäynti kun ei kuitenkaan oikein maistunut, tuli minusta lopulta sitten alemman asteen hoitotyöläinen. Neljä vuotta tuossa välissä tosin sain tehtdä töitä eläintenhoitajana, mutta pääosin olen tehnyt työtä ihmishoitopuolella ja tälläkin hetkellä (ja varmaan eläkeikään asti) toimin perushoitajana terveyskeskuksen vuodeosastolla. :old: Onneksi olen kuitenkin saanut elää siviilielämäni aina eläinten ympäröimänä (kissat, koirat, hamsterit ja akvaariot) ja aikanaan kasvattaakkin kissoja useamman vuoden ajan. :oujea2: [talutus.gif] :hiiri:
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
noora
Mäy!!!
Posts: 131
Joined: 26.05.2009 21:58

Re: Utelu: mitä teet "siviilissä"?

Post by noora »

Minä dadaan päivät ja illat :tietsika:

Päivät työskentelen matkapuhelinoperaattorilla; korjailen laskuja ja yritän pitää huolen siitä, että kaikki toimisi hyvin eikä uusia virheellisiä laskuja pääsisi syntymään. Enemmänkin pelailen niiden järjestelmien kanssa ja olen kiukkuinen, ei se mitään taloustieteilyä ole. --ja roikun täällä ;)

Iltapuhteeksi aloitin nyt ohjelmistotekniikan AMK-opinnot eli joskus neljän+ vuoden valmistuisin insinööriksi -enkä ehkä enää korjaisi laskuja :thumb:
Post Reply