Bengailn näköinen kotikissa

Jorinaa kaikesta muusta paitsi bengaleista.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

tarjapeltola
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 17.08.2009 12:15

Bengailn näköinen kotikissa

Post by tarjapeltola »

Heippa!
Eksyin tänne sivuille ja pakko linkittää pari kuvaa kissastani. Se on kyllä ihan maatiaisena tullut minulle, mutta kun kuvio alkoi näyttää niin erikoiselta, päätin alkaa katsella rotukissojen kuvia. Ja tämähän on ihan bengalin värinen :-) Mitäs te asiantuntijat sanotte, voiko maatiainen olla tämän värinen?
Image

Image

Image
sanzu
Bengalivaavi
Posts: 28
Joined: 25.01.2009 19:46

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by sanzu »

http://www.kissaliitto.fi/oci.php

Näyttää kyllä mun mielestä enemmän ocicatilta. Linkissä on kuva.
Nuppu BEN n 24
Nala BEN n 24
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by kapatrik »

Kyllähän maatiaisillakin ruskeatpälikäastä kuviota ilmenee, mutta maatiaiseksi tai edes eurooppalaiseksi lyhytkarvaksi kissallasi on erityisen selkeä täpläkuvio. Suomessakin liikenteessä bengali mixejä, joten onhan se mahdollista, että kissasi taustalla on bengalia. Olen nähnyt huonompaakin kontrastia ja enemmän vertikaalisuutta kuviossa ihan rekatuissakin bengaleissa. Olisiko sinulla sellaista kuvaa kissasta, joka on otettu suoraan sivulta? Tuossa kuviossa on kuitenkin bengalimaisia piirteitä, mm. kun katsoo tuota toista kuvaa, jossa kissan selkä näkyy hyvin, sen täplät ovat paikoin hyvinkin satunnaisesti asettuneet.

Jukatapauksessa, bengaliverta tai ei, kissasi on todella, todella kaunis ja vasrinkin tuo eka kuva pikkukoiruuksien kanssa on aivan ihana :*
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
tarjapeltola
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 17.08.2009 12:15

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by tarjapeltola »

Tässä pari kuvaa, kissa ei ollut niin kauhean mukana tässä (kesken päiväunien nostettiin pöydälle poseeraamaan) ;)
Image
Image
Image
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by Orja »

Onpa tosiaan jänskä kuvio hällä! Upea kissa joka tapauksessa, ehkäpä mixiä saattaisi olla... Hän näkyy olevan oikein hyvää pataa pikku koirujen kanssa :*
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by Mistymoon »

Minä katsoin pentuja pitkään, että mitä ihmettä :D
ALC:n on raportoitu myös luonnossa (siis ilman ihmisen järjestelyjä) pariutuvan kesykissan kanssa ja joissain etelän maissa saattaa nähdä bengalia muistuttavan kissan, näin on minulle kerrottu. Koskapa Suomen ALC kanta on vielä tässä ilmastonmuutosta odotellessa olematon veikkaisin kuvan kissan olevan jonkinlainen Bengali mix.
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by Ninni »

:) Nätti kissa, mutta ei Sanzu, ei ocicat ainakaan, ei sinne päinkään.(vilkaisepa vaikka Bryantin viimeisimmät kuulumiset ja kuvat ;) ). Kuviointia ja mallia katsoessa minäkin voisin benkkumixiksi vielä uskoa.....tai sitten on vaan sattunut perimään jostain hauskan kuviointinsa. Ruskeatäplikkäitä maatiaisiakin olen useampia eläissäni nähnyt mutta en tämänkaltaisilla täplillä.
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
sanzu
Bengalivaavi
Posts: 28
Joined: 25.01.2009 19:46

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by sanzu »

Sanoinkin että mun mielestä näyttää ocilta. Melkein saman näköinen kun Suomen kissaliiton nettisivulla olevassa kuvassa ;)
Nuppu BEN n 24
Nala BEN n 24
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by Ninni »

:cheesy: Joo, ei mitään henkilökohtaista, ethän ymmärtänyt väärin. Minunkin mielipiteeni oli vaan oma ajatukseni, ei arvosteleva kommentti. :irvi86:
Niinhän se on, että "kauneus on katsojan silmässä", eli jokainen näkee kissatkin omalla tavallaan, siksi kai nuo ulkopuolisten kommentit bengaleistakin ("meilläkin maalla oli tuollaisia kissoja, ihan kuin tiikeri" jne...)tuntuvat bengali-ihmisistä kovin kummallisilta. Omansa kun aina näkee ja tunnistaa niin eri tavalla. Siksi minullakin, kun päivät pitkät katselen sekä oceja että bengalia, ei taas tullut mieleenkään että olisi muistuttanut ocia. Niin eri tavalla me kissaihmisetkin kissamme näemme. Yhtä lailla taas monesta muusta täplikkäästä rodusta olen pihalla kuin käkikello...
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
sulopulla
Jääkaappirosmo
Posts: 444
Joined: 20.07.2008 21:34
Location: Pullala
Contact:

Re: Bengailn näköinen kotikissa

Post by sulopulla »

:wau: Sellainen kumma "tuttuus" tässä on heti ensivilkaisulla ja tarkemmalla syynillä kokonaisuuden perusteella kun yksityiskohdat (kropan pitkänomaisuus ja jäntevyys, rumiinosien sijainti toisiinsa nähden, paksu häntä, kuviointi (erit. täplikäs vatsa), pään merkit ja pään ilme) ynnätään, sanoisin että ei mahdottomuus etteikö bengalia olisi jossain päin sukupuuta.
Missään nimessä tästä ei oci tule mieleen. Kaikki noi toimintakuvatkin on kuin suoraan bengalikäsikirjasta!! :buhahaa:
Post Reply