"Vain kissa"

Jorinaa kaikesta muusta paitsi bengaleista.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

"Vain kissa"

Post by ameise »

(kirjoittajasta ei ole tietoa)

"Vain kissa"

Toisinaan ihmiset toteavat minulle: ”piristy, sehän on vain kissa” tai ”oho, aika paljon rahaa laitettavaksi vain kissaan”. He eivät ymmärrä, jos ajan pitkiä matkoja tai kulutan paljon aikaa tai rahaa ”vain kissan” vuoksi.

Monet elämäni hienoimmista hetkistä olen kokenut ”vain kissan” kanssa. Lukuisia tunteja olen viettänyt seuranani ”vain kissa”, mutta hetkeäkään en ole tuntenut oloani unohdetuksi tai yksinäiseksi.

Olen kohdannut joitakin elämäni murheellisimpia tapahtumia ”vain kissan” kanssa ja noina synkkyyden hetkinä ”vain kissan” lempeä kosketus antoi minulle voimaa selvitä surusta ja syyn jatkaa eteenpäin.

Jos sinä olet yksi niistä ihmisistä, jotka ajattelevat, että sehän on ”vain kissa”, varmasti ymmärrät silloin myös termit ”vain ystävä”, ”vain hääpäivä” tai ”vain lupaus”.

Tämä olento, jonka jotkut ajattelevat olevan ”vain kissa”, edustaa minulle elämän suurinta ystävyyttä, luottamusta ja varauksetonta, aitoa iloa. Tämä ”vain kissa” saa minussa esiin myötätunnon ja kärsivällisyyden, jotka tekevät minusta paremman ihmisen.

”Vain kissa” saa parhaimmat puoleni näkyviin ja vie ajatukseni pois itsestäni ja päivän huolista.

Toivon, että jonain päivänä ihmiset ymmärtävät, että tämä eläin ei ole ”vain kissa", vaan tekijä, joka auttaa minua olemaan inhimillisempi ja estää minua olemasta ”vain ihminen”.

Seuraavan kerran, kun kuulen jonkun puhuvan ”vain kissasta”, hymyilen ja ajattelen, että hän ei ”vain tajua".


:cloud9: Kertakaikkisen ihana ja osuva teksti.
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: "Vain kissa"

Post by Aiko »

Jos oltaisiin naamakirjassa niin tykkäisin. :D
Bengalineidit Aiko ja Kira
Post Reply