Ramses Seikkailee

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

wildtouch
Viiksityynyjen valtias
Posts: 570
Joined: 29.07.2008 15:22
Location: vantaa
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by wildtouch »

Onnittelut! Laitappa jossain vaiheessa kuva uudesta perheenjäsenestä tänne meidän ihasteltavaksi :)
Zeus taitaa olla samasta pentueesta kuin missä on se musta naaraspentu?
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Ramses Seikkailee

Post by Shakis »

Onnittelut uudesta perheenjäsenestä ! :)
Mistäs kasvattajalta Zeus on ? JA TOTTAKAI KUVIA KEHIIN VAAN :*

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

:) Kiitokset onnitteluista, täss pari kuvaa näin alkuun! Tutustuminen on tosiaan sujunut mainiosti. Isoveli pitää huolta, että Zeus on kaikin puolin puhdas, syö ruokansa ja käy laatikolla. Ramses on myös ottanut asiakseen ilmoittaa palvelushenkilökunnalle, kun laatikon saisi käydä puhdistamassa pikkuveljen jäljiltä, samalla tavalla herra huikkaa myös itse laatikolla käytyään. Yhdessä katsellaan töpöjä ikkunalaudalla ja välillä kurvaillaan mutkat suoriksi olohuoneen sohvia ympäri. Ja sitten nukutaan joko vierekkäin sohvalla tai samassa pesätornissa ainakin - isoveli ylhäällä ja pikkuveli alempana.

Zeus on Polarheimsin kissalasta, kuten Ramseskin. Ja juu, yksi Zeuksen sisaruksista on se musta naaras. Ihan mainioita hyrriä olivat koko pentue!

Image
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by Mistymoon »

Onnea uudesta pikku leopardista :)
Hieno kaksikko!
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Pääsiäinen on bengaleille erinomaisen hauska juhla, jokavoisi koittaa useammankin kerran vuodessa. Palmusunnuntain virpojat toivat taas ihastuttavia, paperiruusukkein koristettuja risuja, joita Ramses osaa arvostaa. Itse lenkkipolulta sisälle raahatuissa risuissa kun ei koskaan ole moisia värikkäitä ihanuuksia. Samaan aikaan, kun Ramses keskittyi paperikukkahortonomin vaativaan hommaan, viiletti Zeus pikkuvirpojien noitaviittojen laskoksissa. Kevyet, hulmuavat viitat saivat tirriäisen onnellisuuspuuskan valtaan. Näitä viittoja lisää! Villin viipottamisen jälkeen molemmat täplikkäät uuvahtivat ja nukkuivat sikeää bengaliunta.

Image
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Fusku
Riiviörääpäle
Posts: 69
Joined: 22.10.2009 16:39

Re: Ramses Seikkailee

Post by Fusku »

Ah, liikutuksen kyyneliä pyyhin silmänurkistani. Meillä ei pojat nuku yhdessä, vaikka satunnaisia nuolemispuuskia joskus esiintyy.
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Meillä on sellainen kiipeily/nukkumistorni, joka alkaa olla jo Ramsekselle suht ahdas, mutta se ei estä Zeusta tunkemasta itseään samaan paikkaan päiväunille. Me ollaan katkeiltu naurusta, kun ollaan seurattu samaisessa, ahtaassa tilassa tapahtuvaa duo-putsausoperaatiota :D

Image

Lumet alkavat olla pihasta pian poissa, koska meillä paistaa aurinko pihaan koko päivän. Loistavaa, tervetuloa kevät! Kärpäsiä, hyttysiä ja ampiainen on jo bongattu! Zeus oppi valjasteluun ihan supernopeasti varmaankin siksi, että huomion pystyi kiinnittämään Ramsekseen ja ympäriltä kuuluvat ulkoilmaäänet eivät ehtineet pelottaa lainkaan. Nyt mennään jo välillä Zeus etunenässä ja Ramses perässä, rohkeudella ei ole rajaa!

Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by windsor »

ooh, sun ihanat kissat:) meillä takapiha vielä lumen peittämä mutta Zeuksen sisko varmaankin seuraisi veljensä jälkiä ja menisi mielellään uloskin, niin rohkea pikkulikka se on. Zila on nyt n. 1,4 kg mites velipoika?
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Taitaa olla varsinainen sisupussisarja tämä sisaruskolmikko, me seurataan silmät ymmyrkäisenä Zeuksen määrätietoisuutta. Tirriäistä ärsyttää suunnattomasti, että Ramseksella on joitain korkeuksissa sijaitsevia 'ähäkutti, et muuten pääse' -paikkoja. Eilen, kun Ramses loikkasi kiipeilytornista kolmen metrin korkeuteen takan päälle, päätti Zeus silmänräpäyksessä myös kokeilla loikkaamista. Se ei sitten oikein onnistunut, ponnistus riitti puoleentoista metriin.. Kuhan Zeus keksii, että sinne takan päälle pääsee myös köydellä päällystettyä putkea pitkin kiipustamalla, on Ramseksen Rauhallisuuden Valtakunta mennyttä :D Missä mittakaavassa Zila on innostunut vapaapainista muiden benkkujen keralla? Täällä Kääpiö vs. Jättiläinen painiotteluun haastajana toimii pääsääntöisesti Zeus, tuo väkkäröiden väkkärä.

Zeus painoi tuon 1400g silloin kun herra noudettiin reilu pari viikkoa sitten ja on puolisen kiloa saanut jo elopainoa lisää. Ramseksen pentuajan punnitusmerkintöihin vertailin tuossa ja jonkin verran nopeammin Zeus näyttäisi tällä hetkellä kasvavan, kuin Ramses pienenä. Ruokahalu Zeuksella on erinomainen, mutta toisaalta myös energiankulutus on aivan mieletön. Zeus jaksaa peuhata Ramseksen ja meidän kanssa, mutta silti virtaa riittää vielä yksikseen leikkimiselle siinä vaiheessa, kun palvelijat ja 'isoveli' eivät enää jaksa hurjastella. Ramses harrasti yksinään leikkimistä pienenä muistaakseni paljon vähemmän. Valjastelu on Ramseksen kohdalla todettu kaikkein parhaaksi tavaksi saada bengalienergia purettua, ulkona kun on ryntäilymahdollisuuksien lisäksi niin paljon kiinnostavia, vieraita ärsykkeitä ja näyttää tosiaan sille, että samalla formaatilla mennään Zeuksen kanssakin!
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Ramses Seikkailee

Post by Mäykynen »

Ihania kuvia teidän kaksikosta! Kovasti samanlaista touhua teillä kun täällä on ollut Ellin saavuttua taloon :D Pienestä koosta ei kannata lannistua.

Zeus vaikuttaisi kuvan perusteella olevan jo ihan kokenut valjastelija. Meillä Elli vielä lähinnä kyhjää ja ihmettelee ulkona, joten tuossa jäädään auttamatta kakkoseksi. Ehkä pitäisi enemmän meilläkin ulkoiluttaa noita samaan aikaan.
Post Reply