Ramses Seikkailee

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Ramses Seikkailee

Post by July »

Näin puolivuotisjuhlan alla aloitettakoon nyt myös Ramseksen Valtakunnan kuulumisten raportointi ihan omana aiheenaan :moi: .

Rikkaruohon lailla kasvava vintiö on jo huomannut olevansa liian suuri moniin paikkoihin, joihin täpläturkki uuteen valtakuntaansa asettuessaan mahtui mainiosti. Moniin paikkoihin kannattaa kuitenkin säännöllisesti yrittää ahtautua, jos vaikka sittenkin mitoitus olisi muuttunut. Vielä Ramses mahtuu helposti istumaan sohvapöydän alla (eka kuva), mutta pian sekin lienee hankalampaa. Pinta-ala loppuu pian myös kiipeilypuun nukkumatasanteelta (kuva 2). Koitamme tallentaa mahdollisimman paljon kisun kasvua, välillä näyttää, että kasvua tapahtuu ihan yhdessä yössä. Kesäkuun alkupäivinä palvelusväki vie herran oikein studiokuvaan, kuvauksen Ramses sai lahjaksi palvelusväen tutuilta uuteen valtakuntaan saapumisen kunniaksi.

Image

Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
sulopulla
Jääkaappirosmo
Posts: 444
Joined: 20.07.2008 21:34
Location: Pullala
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by sulopulla »

Aika veitikka :cheesy:
Odotamme mielenkiinnolla raporttia/vedoksia studio-keikalta..
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Viikonloput on kivoja, koska silloin palvelusväki ehtii tavallistakin enemmän ulkoilemaan täpläturkin kanssa. Ramses viihtyisi maailman tappiin saakka pihassa, hyinen ilmakaan ei häiritse. Kylmällä ilmalla (kuten tänään) vain otetaan välillä sellainen lämmittelyhetki palvelusväen jalkojen välissä ja sitten palataan taas vaanimaan pihan siivekkäitä. Tässä Suuri Saalistaja kyttäilee varpusia. Varpuset ja tiaiset ovat melko uhkarohkeita ja lähinnä naureskelevat täplikkäälle, hassusti niille käkättävälle kissalle.
Image
Päivittäisiin ohjelmanumeroihin kuuluu myös taulutelkkarin päällä vaeltelu. Joka päivä Ramses toivoo (kuten haaveilevasta katseesta huomaa), että olisi jo kasvanut riittävästi voidakseen hypätä suoraan telkkarin päältä oikealla sijaitsevan hyllyn päälle. Onneksi vielä ei ole ihan se päivä..
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by Mistymoon »

Hieno varsinkin tuo ulkoilukuva. Tykkään muuten, miten kuviot ovat asettuneet, jännä seurata kehitystä!
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Ramses on päivä päivältä enemmän sitä mieltä, että säätilalla ei ole pätkän vertaa väliä, jos vaan lintuja voi kytätä pihassa. Palvelushenkilökunta istuu hytisemässä terassilaudoituksen reunalla, joten vaanimisen voi kylmän maan sijasta hoitaa mainiosti myös sylistä käsin. Jotenkin en ollenkaan ihmettele, että talitiaisten äänet ovat hieman pilkallisia - Suuri Saalistaja ei vaikuta yhtään niin vakuuttavalta siinä polvella nököttäessään, vaikka ilme onkin tarkkaavainen :)

Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Ramses tutustui eilen koiraan pihassa ulkoillessamme. Parituntinen alkoi ennakoidusti ensin sillä, että kissa kasvoi kolminkertaiseksi ja murisi tassu valmiina läppäämään. Koiran omistaja on eläinhoitaja ja hänen töissä mukana kulkeva vuffelinsa on tottunut kaiken sorttisiin otuksiin, joten kisun käytös ei haukkua juurikaan kummastuttanut. Huomattuaan koiran olevan iloinen, pieni ja kiltti otus, joka ei edes haise pelottavalle (palvelushenkilökunta kävi vuorotellen rapsuttamassa ja antoi kisun ensin haistaa koira-aromeita käsistä), voitti Ramseskin nopeasti pelkonsa ja uskaltautui haistamaan hauvaa useaan otteeseen. Tässä toki auttoi myös täpläturkin kehuminen, paijaus ja maanittelu. Koiruus ei missään kohtaa lähtenyt seuraamaan ees taas valjaissa hölkkäilevää kisua, joten Ramses ei kokenut itseään takaa-ajetuksi. Kun koira sitten kuljeskeli hihnassa pitkin pihaa, seurasi Ramses häntä pystyssä perässä ja katseli pää kallellaan karvakorvan viipellystä. Istuskelivat välillä toisiaan ihmettelemässä ihan kosketusetäisyydellä. Ramses myös esitteli innoissaan koiralle (ja sen omistajalle), miten osaa kiivetä pihamäntyyn ja odotti sitten "sun vuoro" ilme naamallaan, että myös koira näyttäisi omaa kiipeilyosaamistaan. Sitä ei kuitenkaan vielä nähty. Tutustuminen oli sen verran menestyksekäs, että jatkamme projektia lähiaikoina!
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
wildtouch
Viiksityynyjen valtias
Posts: 570
Joined: 29.07.2008 15:22
Location: vantaa
Contact:

Re: Ramses Seikkailee

Post by wildtouch »

Todella kaunis kuviointi pojalla. Oletteko ajatelleet näyttelyitä?
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Kiitokset kehuista, mekin olemme ylpeitä nuoren herran kauniista kuvioinnista! Työmme luonteen takia näyttelyharrastaminen vaan ei oikein onnistu, yksityisyrittäjinä ravintola-alalla kun olemme, töitä tehdään viikonloppuisinkin. Ja silloin harvoin, kun on vapaa sunnuntai, vietämme sen ilomielin kotoloissa :)
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
sanzu
Bengalivaavi
Posts: 28
Joined: 25.01.2009 19:46

Re: Ramses Seikkailee

Post by sanzu »

Ompas komee poika :) Kiva että teillä on menny "vähän" paremmin koiraan tutustuttaminen kuin meillä :D
Nuppu BEN n 24
Nala BEN n 24
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

:auto: Noniin.. Nyt on sitten Juhannuksen viralliset sukulaisvierailut suoritettu. Ramseksen kanssa matkustimme tänään Pälkäneelle mökkeilemään. Uusi kuljetusboksi on silleen kiva, että kaveri mahtuu vielä makaamaan pitkin pituuttaan. Volyyminappulaa tässäkään loodassa ei kuitenkaan ole ja protestilaulu soikin sitten ihan periaatteesta koko matkan sinne ja takaisin. Mökkeily kylläkin maistui. Ramses ei onneksi voi autossa koskaan pahoin eikä tee hätäpissejä kuljetuslaatikkoon, mutta on tasaisesti äänessä. Suoritimme virallisen Mäy-laskutoimituksen: bengalimme ehti sanoa Mäy kilometrin matkalla keskimäärin 14 kertaa, matka oli n. 150km/suunta. Näin ollen Mäy kuultiin matkan aikana yhteen suuntaan n.2100 kertaa. Alkuun boksin kestävyyttä oli hyvä kokeilla joka kohdasta hampailla. Tähän kyllästyttyään herra kelli selällään ja siinä mäykymisen ohella otti välillä etutassuilla pään takaa boksin ovesta kiinni ja kiskoi itseään pitkin boksin lattiaa, pehmustehuopa kun liukui kivasti.. :D Hauskaa Juhannusta kaikille!
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Post Reply