Bengalin yksinolo

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
Guest

Bengalin yksinolo

Post by Guest »

Hei,

olen muuttamassa omaan kotiin ja aion ottaa kissan. Perheemme passiivinen pötköttelijäkissa viihtyy itsekseen, mutta toivon itse aktiivisempaa lemmikkiä touhukaveriksi. Olen ihastunut bengaliin, mutta haluaisin ensin tietää, kärsisikö näin aktiivinen kissa yksinolosta, kun olen koulussa n. 8 tuntia päivässä? Tarkoitus on tehdä asunnosta sellainen, jossa voi turvallisesti pesmeltää ja kiipeillä, mutta koska en voi hankkia kahta kissaa, joutuu kissakaveri olemaan arkisin päivittäin yksin.

Venla
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Bengalin yksinolo

Post by toimitus »

Hei Venla

Monessa kodissa on vain yksi lemmikki, esim. bengali ja ihmiset joutuvat kuitenkin käymään päivisin töissä. Bengali viihtyy ainoanakin lemmikkinä, jos se oikeasti saa käyttää hyväkseen kaikki leikkimahdollisuudet kiipeilemisestä juoksuharjoituksiin ja jos omistajalla on aikaa ja tarmoa päivittäin leikkiä ja puuhata sen kanssa ja kärsivällisyyttä antaa sen tulla mukaan omistajan omiinkin hommiin aina kun se kissan turvallisuuden ja työn onnistumisen kannalta suinkin on mahdollista. Koska bengalit ovat seurallisia ja kaikessa mielellään mukana olevia, on hyvä, jos päivisin paljon poissa olevan bengalin omistaja antaa kissan nauttia seurastaan myös öisin eli kissaa ei suljeta makuuhuoneen ulkopuolelle.
Ainoana lemmikkinä oleva bengali siis vaatii omistajalta huomattavasti enemmän kuin bengali, jolla on leikkikaveri, mutta homma toimii, kun asiat järjestää oikein.
Post Reply