SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Juttelua näyttelyistä, agilitystä jne.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Mistymoon »

Totta, karjunta on normaalia. Tosin hiljaisiakin bengaleita, jotka sanovat vain vienosti miu, on. Milou on kotona hiljainen, karjunta alkaa, kun rouva laitetaan kuljetuslaatikkoon. Myös juoksuaikana luonnollisesti karjuttiin, nyt kun Milou on steriloitu, niin mielenkiinnolla odottelemme, miten vaikuttaa rouvan äänekkyyteen. Leikkauksen jälkeen ei itseasiassa ole kun hurissut kehräystä, lupaavaa :)
Siitoskollit kyllä saattavat murista ja sähistä toisille kolleille vakuuttavastikkin ja sopivassa mielentilassa sitten kaikille muillekkin. Onko tuo macho pullistelu sitten siitoskollille anteeksi annettava ominaisuus vai osoitus kertakaikkisen huonosta luonteesta?
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

^Totta. Mä vastaan sitten kun mulla on se suhiseva siitoskolli [seko.gif]

--> siis aikasta kohta ;)
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Pette
Hepuliherkkä

Post by Pette »

Joo kyllä Tara nyt kotona on ollut maailman ihanin kulkee perässä sanoo vienolla äänellä mau ja miu ja haluaa olla lähellä koko ajan. Mutta olen Orjan kanssa samaa, ei Taran "räyhääminen" ole oikein asiallista. Tuomari sanoi myös, tuntematta meidän tilannetta, " I can see she is your prinses without other cats" ja osui naulan kantaan. Kyllä nyt pistää mietityttämään, hmm lumi me halutaan sut meille. :evil:
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33

Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
Orja
Glitterikingi

Post by Orja »

Joo eihän se, että käyttäytyy ns. huonosti näyttelyssä tee kissasta huonoluonteista noin yleisesti ottaen. Silloin sen paikka vaan ei varmaan ole näyttelyssä...
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Emma
Riiviörääpäle

Post by Emma »

Kävin sunnuntaina bongaamassa ainakin Zakun ja ilmeisesti myös Taran. Ainakin se bengali, jota Taraksi luulen, oli saanut suhinoista moitteet. Oli kiva nähdä ja taidan lähteä ensi sunnuntaina myös Kalevalaan turistiksi, siellä nähdään. Onnea menestyksestä kaikille.
kapatrik
Viiksityynyjen valtias

Post by kapatrik »

Pette wrote: Tuomari sanoi myös, tuntematta meidän tilannetta, " I can see she is your prinses without other cats" ja osui naulan kantaan.
Teillä oli sunnutaina semmoinen tuomari, joka on oikeasti hyvä lukemaan kissaa, itse tykkään kovasti Mariesta, enkä ollenkaan sen takia että hän on tykkäsi hurjasti meidän Bertasta.

Itse olen sitä mieltä, että bengalin kanssa näyttelyt pitäisi aloittaa mahdollisimman aikaisin, on toki myös benkkuja jotka ovat aloittaneet uransa vasta aikuisena ja olleet heti kuin kotonaan :cheesy:
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Kynsilaukka
Riiviörääpäle

Post by Kynsilaukka »

Onnittelut hyvin pärjäinneille benkuille sunnuntaista!

Herra Mäykyselle kiitokset hienoista otoksista - Kyllähän Nero joitain mielipiteitään mainitsi, mutta sähinät jätettiin lähinnä liian lähelle tuleville naapureille tai kun käytiin kokeilemassa uusia valjaita samalla pöydällä kuin kymmenet edeltäjätkin...

Nero oli heti kotiin päästyään maailman suloisin itsensä ja taas tänään aamulla heittäytyi selälleen rapsuta mua mahasta HETI -asentoonsa. Pikku-pikku kulkuset poistuvat tänään (parhaillaan ELL:n luona), joten seuraavassa mahdollisessa näyttelyssä jutellaan vain ja ainoastaan mukavia. :hmm: Vai uskooko kukaan tuota...
Kynsilaukka
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias

Post by Mistymoon »

Kynsilaukka, uskoisin leikkaamisen vaikuttavan volyymiä hiljentävästi :)

Tasan vuosi sitten olin muuten Surokin Kaapelitehtaan näyttelyssä bengalirivistössä balineesin kanssa, joka siis laitettiin sinne omistajan mukaan. Balineesithan möykkäävät noin sata kertaa enemmän kun bengalit, mutta neloskategorian tuomarit ja ihmiset pitävät ominaisuutta ihastuttavana tai ainakin normaalina, ja hyvä niin :)
Jokatapauksessa pari bengali ihmistä katseli minua ja balineesia paheksuenkin tai ainakin pitivät kattia(kin) vähäjärkisenä. Yleensä en kissojen menestyksestä saa erityisemmin kicksejä, mutta täytyy sanoa, että tuossa näyttelyssä oli terapeuttista ripustaa öykkämöykkä balineesin häkkiin tuomarin paras ruusuke... :D
Eli ei ole bengalin karjunta sieltä äänekkäimästä päästä...
Tämä möykkäävä balineesi, jonka tuotin tänne tuomaan hienoja geenejään kastroitiin keväällä ennen yhtäkään tyttöystävää, kun sijoitusperhe ei jaksanut leikkamattoman pojan kanssa. Hullua tämä kissaharrastus :D
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Post Reply