URK 4.-5.4. Helsingin Messukeskus
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Re: URK 4.-5.4. Helsingin Messukeskus
Kertokaapas oi kokeneet näyttelykonkarit. Minä olen ihan pihalla, että mitä sinne häkin sisustaan pitäisi oikein tulla, kun en ole aikaisemmin käynyt kuin yhdessä näyttelyssä. Tarviaako esim. häkin pohjalle jotain vilttiä yms. ja minkäkokoinen ja millainen hiekkis olisi häkkiin sopiva (koska en ajatellut, että saisin katollista veskiä sinne mahdutettua)
Entä missä vaiheessa päivää aikataulu selviää eli uskaltaako siitä häkin vierestä lähteä koko päivänä pois vilkuilemaan esimerkiksi petexpoa. Tietenkin mukana on ihminen , joka voi tuurata siinä hieman mutta olen ymmärtänyt, että omistajan pitäisi itse olla paikalla viemässä kissa tuomarille oikeaan aikaa.
Entä missä vaiheessa päivää aikataulu selviää eli uskaltaako siitä häkin vierestä lähteä koko päivänä pois vilkuilemaan esimerkiksi petexpoa. Tietenkin mukana on ihminen , joka voi tuurata siinä hieman mutta olen ymmärtänyt, että omistajan pitäisi itse olla paikalla viemässä kissa tuomarille oikeaan aikaa.
Kekseliäisyys kunniaan!
Äkkiä sä opit!
Häkin pohjalle kannattaa tosiaan laittaa huopa tai pyyhe tms. Todennäköisesti kissa myllää sen kuitenkin... Tässä kuvaa meidän häkistä ajalta, jolloin en käyttänyt vielä sturdia:
Mä olen käyttänyt hiekkiksenä Etolan säilytyslaatikkoa, se on näpsäkkä kun siihen saa kannen päälle, eikä tarvi hiekkakassien kanssa pelailla.
Lisäksi kannattaa varata jonkunlainen pesä kissaa varten, ruoka- ja vesikupit ja ruokaa. Useat kissat tosin kieltäytyvät syömästä näyttelyissä - sama koskee muuten vessassa käyntiä!
Häkin pohjalle kannattaa tosiaan laittaa huopa tai pyyhe tms. Todennäköisesti kissa myllää sen kuitenkin... Tässä kuvaa meidän häkistä ajalta, jolloin en käyttänyt vielä sturdia:
Mä olen käyttänyt hiekkiksenä Etolan säilytyslaatikkoa, se on näpsäkkä kun siihen saa kannen päälle, eikä tarvi hiekkakassien kanssa pelailla.
Lisäksi kannattaa varata jonkunlainen pesä kissaa varten, ruoka- ja vesikupit ja ruokaa. Useat kissat tosin kieltäytyvät syömästä näyttelyissä - sama koskee muuten vessassa käyntiä!
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Hei,
Olen tuomassa "pikkulikkaani" 6 kk ikäistä hopeamarmoribengalia ensimmäistä kertaa harjoittelemaan Helsingin näyttelyyn nyt lauantaina 4.4. muiden kissojeni kaveriksi. Saas nähdä mitä neiti tykkää hulinasta:) Toivon mukaan paikalla on paljon muitakin rotusiskoja ja -veljiä.
Olen tuomassa "pikkulikkaani" 6 kk ikäistä hopeamarmoribengalia ensimmäistä kertaa harjoittelemaan Helsingin näyttelyyn nyt lauantaina 4.4. muiden kissojeni kaveriksi. Saas nähdä mitä neiti tykkää hulinasta:) Toivon mukaan paikalla on paljon muitakin rotusiskoja ja -veljiä.
Voivoi, olisipa tullut lähettä URK:iin: Martti-setä, Haltian lempituomari, kun arvostelee ruskeatäplikkäät lauantaina. Jostain syystä Haltia esiintyy aina hienoiten Martti-sedälle
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Arvosteluaikataulu selviää kyllä heti näyttelyn alussa; kissarotujen arvostelujärjestys on painettu näyttelyluetteloon, jonka saat ilmoittautumisen (siis käyt sanomassa näyttlyjärjestäjille että kissasi on paikalla) yhteydessä siellä H:gissä. Mutta ehdottomasti pitää kuitenkin käydä katsomassa tuomarin pöytä, koska sen luo (reunaan, viereen, johonkin) pannaan lopullinen arvostelujärjestys näkyviin ja se voikin olla eri kuin luettelossa mainittu: tuomarilla kun on oikeus keikauttaa arvostelujärjestys mieleisekseen.chikara wrote:
Yleensä kyllä bengalit on perusarvostelussa ihan näyttelyn alussa, kun arvostelu menee aakkosjärjestyksessä (siis abyt ennen bengaleja jne) eli sinulla on kyllä aikaa käydä tutustumassa petexpoonkin.
Jos kissan omistaja ei ole paikalla niin assari käy (ainakin pitäisi käydä) hakemassa kissan näytille mutta parasta on kuitenkin itse olla viemässä oma kisu sinne tuomarille niin kuulee myös mitä tuomari sanoo. Arvostelusetelin harakanvarpaat kun ei aina ole kovin helposti avautuvia ja joskus paperi on aika niukkasanainen.
Huom näyttelysäännöt Jos näytteilleasettaja haluaa assistentin esittelevän kissansa, tulee
tästä ilmoittaa assistentille ennen kyseisen rodun arvostelun alkua
Ja kun haluat käydä jossain niin aina voit pyytää muita bengalinomistajia katsomaan ettei kukaan mene sörkkimään kissasi häkkiä. bengalin omistajat (toki muutkin) ovat avuliasta porukkaa.
Harmi etten pääse mukaan
Last edited by Mummi on 01.04.2009 17:18, edited 3 times in total.
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
-
- Viiksityynyjen valtias
Me voidaan yhdessä katsella noita aikataulujuttuja ym. lauantaiaamuna.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
no nih! Enkös minä sanonut Chikara!kainaloinen wrote:Me voidaan yhdessä katsella noita aikataulujuttuja ym. lauantaiaamuna.
Jee Hienoa, ettei tartte olla siellä ihan uunona. Ja olinkin jo ihan unohtanut että pitäisi ilmoittaa, että kissa on paikalla. Luulin, että eläinlääkäritarkistuksen yhteydessä kissat merkataan ylös tai jotain
Tuo kohta minua vähän huolettaakin, että kissa pitää esitellä itse tuomareille. Neiti on ollut niin kova kiemurtelemaan syliin otettaessa (siis jos ei sitä itse halua) että tuota oikeaoppista "venytysasentoa" ei ole oikein harjoiteltu
Toivotaan, että se ei ole automaattisesti hylky, jos kissan kuljettaa tuomarin pöytään olkapään päällä tai niskassa mihin nyt on sattunut riipimäänkään.
Tuo kohta minua vähän huolettaakin, että kissa pitää esitellä itse tuomareille. Neiti on ollut niin kova kiemurtelemaan syliin otettaessa (siis jos ei sitä itse halua) että tuota oikeaoppista "venytysasentoa" ei ole oikein harjoiteltu
Toivotaan, että se ei ole automaattisesti hylky, jos kissan kuljettaa tuomarin pöytään olkapään päällä tai niskassa mihin nyt on sattunut riipimäänkään.
Kekseliäisyys kunniaan!
Ei bengalia tarvitse välttämättä venyttää. Jotkut esittelevät kissansa "istuma-asennossa", eli ote taka- ja etutassuista; harvemmin minäkään Haltiaa oikeaoppisesti venytän. Miten kissa vaan suostuu olemaan, niin se on hyvä esittelyasento. Ei mielellän kuitenkaan olkapäällä
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
no on ne tuomarit joskus arvostelleet olkapäälläkin olevan kissan, sanoneet vain että anna olla siellä vaan jos se siellä on tyytyväinen ja rauhallinen.
Ja siinä perusarvostelussa ei todellakaan tarvitse kissaa venytellä, riittää että saat sen pysymään siinä tuomarin edessä olevalla pöydällä
Ja siinä perusarvostelussa ei todellakaan tarvitse kissaa venytellä, riittää että saat sen pysymään siinä tuomarin edessä olevalla pöydällä