Rurok 24.-25.4.2010

Juttelua näyttelyistä, agilitystä jne.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by ajapi »

Mäykynen wrote:Jos Mäykynen saa sertin, herran Fife-näyttelyura loppuu Rurokiin, koska sitten pitäisi jo saada ulkomaanserti ja Mäykysen matkusinnolla sellaisen hankkimista ei edes aiota yrittää.
Voivoi :( Toisaalta vannomatta paras: Haltiankin näyttelyuran piti päättyä ensimmäiseen etenemisesteeseen, kun en "todellakaan" ollut ulkomaille lähdössä ;) Haltiakin huusi alkuun matkoilla tauotonta konserttoa, mutta sen matkahuutoon auttoi iso boksi: kun Haltia kulkee Clipper 3:ssa, on kissa tyytyväinen - ainakin yleensä ;) Oikein väsyneenä saattaa Haltia edelleen huutaa matkalla, mutta esim. Tallinnan reissu meni ihan kivasti isossa boksissa. Laivalla laitoin Haltian vieläpä kevythäkkiin, jonne laitoin myös vadin. Siellä bengali katseli maisemia ihan tyytyväisenä.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Nadelkissen
Bengalivaavi
Posts: 40
Joined: 18.05.2009 11:29
Location: City

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Nadelkissen »

Näyttelytietoisuuteni on reippaasti absoluuttisen nollapisteen kylmemmällä puolella mutta mistä löydän jonkinnäköistä näyttelyaikataulua. Haluaisin tulla katselemaan kaunokaisia mutta kun en tiedä milloin kannattaa olla paikalla ja missä.
Olen yrittänyt smurffata eestaas netissä mutta en löydä mitään. Hmpf.
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Mäykynen »

Eipä mitään varsinaisia aikatauluja ole edes olemassa, joten ei ihme, vaikka smurffaus ei tuota haluttua tulosta ;) Arvostelu alkaa klo 9.15. Tuomarit arvostelevat rodut aakkosjärjestyksessä, joten bengalit arvostellaan yleensä aina lähes ensimmäiseksi. Nyt esim. ruskeatäplikkäät bengalit arvostelevalla tuomarilla on lauantaina kuitenkin myös värintarkastusluokka ja abessinialaisia arvosteltavana, joten näissä menee ensin hetki, ennen kuin on bengalien vuoro. Voisi vaikka veikata, että joskus kymmenen aikaan voisi olla bengaliarvosteluita. Itse asiassa muitakin bengalivärejä arvosteltavilla tuomareilla taitaa ainakin lauantaina olla ensin abyja, joten kukaan ei aloita bengaleista. Ilman näyttelyluetteloa (jonka saa vasta näyttelypaikalla) ei sitten tosin tiedä, onko niitä abyja paikalla 1 vai 20, joten tarkkaa aika-arviota on mahdoton antaa. Lisäksi tuomari voi tietysti ylipäänsäkin aloittaa arvostelun myöhässä ja tässä näyttelyssä saa myös jännittää, pääseekö tuomarit edes Suomeen vai ei... Ainakin lauantaina kaikilla bengaleilla taitaa olla ulkomainen tuomari ja lentokoneiden kulkemisista tai kulkemattomuuksista ei vielä paljon osaa sanoa.

Bengaliarvostelujen lopuksi valitaan värin parhaita (jos on riittävästi samaa väriä paikalla) ja kaikkien arvostelujensa lopuksi (joskus iltapäivällä, ehkä klo 13-14, mutta tätä on vaikea arvioida ennakkoon) tuomari valitsee vielä tuomarin parhaat ja täälläkin voi olla bengaleita. Koko näyttelypäivä päättyy paneeleihin eli best in show -valintoihin. Näissä on mukana kaikki tuomarin parhaat eli mahdollisesti (toivottavasti ;) ) myös bengaleita.

Toki kissat ovat paikalla koko näyttelypäivän ja häkkirivistöstä löytää bengaliedustusta aina silloin kun eivät ole tuomaroitavana.
Nadelkissen
Bengalivaavi
Posts: 40
Joined: 18.05.2009 11:29
Location: City

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Nadelkissen »

Voisinkin ottaa tämän jo oikein opiskelun kannalta ja yrittää olla paikalla molempina päivinä.

Tirkistelin taannoin Jumbon Faunattaressa kun Mäykynen & company olivat paikalla, niin pikkuista Elliä. Onko Elli tulossa?

*viheltelee* Elli ja Hilla ne yhteen soppii, wuhuuuwuhuu
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Mäykynen »

Muistelenkin, että taisit olla Faunattaressa pohtimassa toisen kissan hankintaa (tai sitten sekoitan henkilöitä, mikä myös on mahdollista...). On Elli tulossa ja Mäykynen myös. Molemmat ovat paikalla lauantaina, mutta eivät sunnuntaina. Ellille pitää ilmeisesti järjestää kokopäiväinen vartiointi ;)
Nadelkissen
Bengalivaavi
Posts: 40
Joined: 18.05.2009 11:29
Location: City

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Nadelkissen »

Joo, Ellille kannattaakin hankkia täyspäiväinen vahti. Ja minä ilmoittaudun heti halukkaaksi ;)

Yritän olla miettimättä toista kissaa mutta kun nää bengalit :*

Mutta yritän tulla lauantaina paikalle, Elli on niin hurrmmaava!
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Mäykynen »

Mummi wrote:Vahvistuspaperi tuli. Lauantaina bengaleilla Anna Wilczek BEN n 24 Eva Wieland-Schilla BEN n 22, Nurith Pahl BEN n 24 32
Toiselta palstalta luin juuri, että Nurit Pahl siirtyy arvostelemaan luokkaa IV, koska joku IV-luokan arvostelijoista on estynyt pääsemästä paikalle. Siitä ei vielä ollut tietoa, kuka tulee Nurith Pahlin tilalle, mutta perjantain aikana Rurokin sivuilla pitäisi ilmeisesti olla korjattu tuomarijako nähtävillä.
PinkPanther wrote:Sunnuntain tuomarit:
BEN n 24 Marek Chadaj
BEN n 22, n 24 33 Dietmar Sagurski
BEN n 22 33 Eva Wieland-Schilla
Marek Chadaj näytti olevan yksi estyneistä tuomareista, joten joku muu tulee tilalle.
sulopulla
Jääkaappirosmo
Posts: 444
Joined: 20.07.2008 21:34
Location: Pullala
Contact:

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by sulopulla »

Kohtapuoliin pelipaikoille ajelemaan lähdössä ja uskomatonta kyllä: lumisateessa!!!! :o
Eepu
Mäy!!!
Posts: 101
Joined: 09.06.2009 09:01

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by Eepu »

Aaaa, miten mä taukki unohdin jonkun näyttelyn taas! :gaah:
Josko huomenna saisi itsensä pelipaikoille. Siis ihan yleisönä olemisen unohdin :D
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Rurok 24.-25.4.2010

Post by ajapi »

"Vähän" pistävät väsyttämään nämä hc-päiväreissut Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin: pääsin nukkumaan puoli yhdeltä yöllä ja heräsin kello 14:40 :o Onneksi olin sentään ruokkinut kissat seitsemän aikoihin, nukkuivat nimittäin tyytyväisinä kanssani iltapäivään asti.

Mutta kiitos kaikille bengalisteille hauskasta näyttelystä, ja yhdistykselle Haltian hienoista tauluista ja pokaaleista jotka tulivat vuoden kastraatin ja SP:n titteleistä! Näyttelystä Haltian saldona oli VP, joten hienosti meni senkin puolesta.

P.S. Muistiko Eepu tänään mennä yleisöksi? :D
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Post Reply