VoivoiMäykynen wrote:Jos Mäykynen saa sertin, herran Fife-näyttelyura loppuu Rurokiin, koska sitten pitäisi jo saada ulkomaanserti ja Mäykysen matkusinnolla sellaisen hankkimista ei edes aiota yrittää.
Rurok 24.-25.4.2010
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Re: Rurok 24.-25.4.2010
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
-
Nadelkissen
- Bengalivaavi
- Posts: 40
- Joined: 18.05.2009 11:29
- Location: City
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Näyttelytietoisuuteni on reippaasti absoluuttisen nollapisteen kylmemmällä puolella mutta mistä löydän jonkinnäköistä näyttelyaikataulua. Haluaisin tulla katselemaan kaunokaisia mutta kun en tiedä milloin kannattaa olla paikalla ja missä.
Olen yrittänyt smurffata eestaas netissä mutta en löydä mitään. Hmpf.
Olen yrittänyt smurffata eestaas netissä mutta en löydä mitään. Hmpf.
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Eipä mitään varsinaisia aikatauluja ole edes olemassa, joten ei ihme, vaikka smurffaus ei tuota haluttua tulosta
Arvostelu alkaa klo 9.15. Tuomarit arvostelevat rodut aakkosjärjestyksessä, joten bengalit arvostellaan yleensä aina lähes ensimmäiseksi. Nyt esim. ruskeatäplikkäät bengalit arvostelevalla tuomarilla on lauantaina kuitenkin myös värintarkastusluokka ja abessinialaisia arvosteltavana, joten näissä menee ensin hetki, ennen kuin on bengalien vuoro. Voisi vaikka veikata, että joskus kymmenen aikaan voisi olla bengaliarvosteluita. Itse asiassa muitakin bengalivärejä arvosteltavilla tuomareilla taitaa ainakin lauantaina olla ensin abyja, joten kukaan ei aloita bengaleista. Ilman näyttelyluetteloa (jonka saa vasta näyttelypaikalla) ei sitten tosin tiedä, onko niitä abyja paikalla 1 vai 20, joten tarkkaa aika-arviota on mahdoton antaa. Lisäksi tuomari voi tietysti ylipäänsäkin aloittaa arvostelun myöhässä ja tässä näyttelyssä saa myös jännittää, pääseekö tuomarit edes Suomeen vai ei... Ainakin lauantaina kaikilla bengaleilla taitaa olla ulkomainen tuomari ja lentokoneiden kulkemisista tai kulkemattomuuksista ei vielä paljon osaa sanoa.
Bengaliarvostelujen lopuksi valitaan värin parhaita (jos on riittävästi samaa väriä paikalla) ja kaikkien arvostelujensa lopuksi (joskus iltapäivällä, ehkä klo 13-14, mutta tätä on vaikea arvioida ennakkoon) tuomari valitsee vielä tuomarin parhaat ja täälläkin voi olla bengaleita. Koko näyttelypäivä päättyy paneeleihin eli best in show -valintoihin. Näissä on mukana kaikki tuomarin parhaat eli mahdollisesti (toivottavasti
) myös bengaleita.
Toki kissat ovat paikalla koko näyttelypäivän ja häkkirivistöstä löytää bengaliedustusta aina silloin kun eivät ole tuomaroitavana.
Bengaliarvostelujen lopuksi valitaan värin parhaita (jos on riittävästi samaa väriä paikalla) ja kaikkien arvostelujensa lopuksi (joskus iltapäivällä, ehkä klo 13-14, mutta tätä on vaikea arvioida ennakkoon) tuomari valitsee vielä tuomarin parhaat ja täälläkin voi olla bengaleita. Koko näyttelypäivä päättyy paneeleihin eli best in show -valintoihin. Näissä on mukana kaikki tuomarin parhaat eli mahdollisesti (toivottavasti
Toki kissat ovat paikalla koko näyttelypäivän ja häkkirivistöstä löytää bengaliedustusta aina silloin kun eivät ole tuomaroitavana.
-
Nadelkissen
- Bengalivaavi
- Posts: 40
- Joined: 18.05.2009 11:29
- Location: City
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Voisinkin ottaa tämän jo oikein opiskelun kannalta ja yrittää olla paikalla molempina päivinä.
Tirkistelin taannoin Jumbon Faunattaressa kun Mäykynen & company olivat paikalla, niin pikkuista Elliä. Onko Elli tulossa?
*viheltelee* Elli ja Hilla ne yhteen soppii, wuhuuuwuhuu
Tirkistelin taannoin Jumbon Faunattaressa kun Mäykynen & company olivat paikalla, niin pikkuista Elliä. Onko Elli tulossa?
*viheltelee* Elli ja Hilla ne yhteen soppii, wuhuuuwuhuu
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Muistelenkin, että taisit olla Faunattaressa pohtimassa toisen kissan hankintaa (tai sitten sekoitan henkilöitä, mikä myös on mahdollista...). On Elli tulossa ja Mäykynen myös. Molemmat ovat paikalla lauantaina, mutta eivät sunnuntaina. Ellille pitää ilmeisesti järjestää kokopäiväinen vartiointi 
-
Nadelkissen
- Bengalivaavi
- Posts: 40
- Joined: 18.05.2009 11:29
- Location: City
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Joo, Ellille kannattaakin hankkia täyspäiväinen vahti. Ja minä ilmoittaudun heti halukkaaksi
Yritän olla miettimättä toista kissaa mutta kun nää bengalit
Mutta yritän tulla lauantaina paikalle, Elli on niin hurrmmaava!
Yritän olla miettimättä toista kissaa mutta kun nää bengalit
Mutta yritän tulla lauantaina paikalle, Elli on niin hurrmmaava!
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Toiselta palstalta luin juuri, että Nurit Pahl siirtyy arvostelemaan luokkaa IV, koska joku IV-luokan arvostelijoista on estynyt pääsemästä paikalle. Siitä ei vielä ollut tietoa, kuka tulee Nurith Pahlin tilalle, mutta perjantain aikana Rurokin sivuilla pitäisi ilmeisesti olla korjattu tuomarijako nähtävillä.Mummi wrote:Vahvistuspaperi tuli. Lauantaina bengaleilla Anna Wilczek BEN n 24 Eva Wieland-Schilla BEN n 22, Nurith Pahl BEN n 24 32
Marek Chadaj näytti olevan yksi estyneistä tuomareista, joten joku muu tulee tilalle.PinkPanther wrote:Sunnuntain tuomarit:
BEN n 24 Marek Chadaj
BEN n 22, n 24 33 Dietmar Sagurski
BEN n 22 33 Eva Wieland-Schilla
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Kohtapuoliin pelipaikoille ajelemaan lähdössä ja uskomatonta kyllä: lumisateessa!!!! 
Re: Rurok 24.-25.4.2010
Aaaa, miten mä taukki unohdin jonkun näyttelyn taas!
Josko huomenna saisi itsensä pelipaikoille. Siis ihan yleisönä olemisen unohdin
Josko huomenna saisi itsensä pelipaikoille. Siis ihan yleisönä olemisen unohdin
Re: Rurok 24.-25.4.2010
"Vähän" pistävät väsyttämään nämä hc-päiväreissut Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin: pääsin nukkumaan puoli yhdeltä yöllä ja heräsin kello 14:40
Onneksi olin sentään ruokkinut kissat seitsemän aikoihin, nukkuivat nimittäin tyytyväisinä kanssani iltapäivään asti.
Mutta kiitos kaikille bengalisteille hauskasta näyttelystä, ja yhdistykselle Haltian hienoista tauluista ja pokaaleista jotka tulivat vuoden kastraatin ja SP:n titteleistä! Näyttelystä Haltian saldona oli VP, joten hienosti meni senkin puolesta.
P.S. Muistiko Eepu tänään mennä yleisöksi?
Mutta kiitos kaikille bengalisteille hauskasta näyttelystä, ja yhdistykselle Haltian hienoista tauluista ja pokaaleista jotka tulivat vuoden kastraatin ja SP:n titteleistä! Näyttelystä Haltian saldona oli VP, joten hienosti meni senkin puolesta.
P.S. Muistiko Eepu tänään mennä yleisöksi?
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."