Eli miten saada nopeasti ja vaivattomasti näyttelyverhot ilman ompelukonetta
Tarvitaan: verhovaijeria, 6 verhovaijerikoukkua, 65cm+65cm pala jäykkää teddykarvaa alustaksi (esim vetbed, jota voi pestä 60c- tosin lötkööntyy pesussa), tyynyliina ja verhokappa.
Verhokappoja on joka lähtöön, itse olen ostanut alesta erilaisia ja esim lastenhuoneen kapat ovat usein tosi kivoja. Kapan on oltava vähintään 2m pitkä (saa olla pidempi, sillä voi rypyttää) ja 58 cm korkea, jotta voi taittaa alustan alle (saa olla pidempi, mutta jos kuvioita, niin on hyvä katsoa, etteivät kuviot mene poikki hassusti tms).
Sitten verhojen valmistukseen. Vaijeri pätkitään kolmeen noin 63cm pätkään ja pätkien molempiin päihin ruuvataan koukut. Kappa mitataan ja leikataan kaksi siistiä pientä aukkoa verhovaijerien ulostuloon tasaisin välimatkoin. Verhot ovat valmiit. Tyynyliinasta saa häkinpäällisen.
Näyttelyyn otetaan bengalin vessaksi muovikaukalo, joka on pyydetty lähikaupan lihatiskiltä. Sellainen, jossa on ollut leikkeleitä tms. Kaukalo joutaa näyttelypäivän jälkeen roskiin ja sitä ei tarvitse kotiin kantaa.
Näyttelyn jälkeen kappa, tyynyliina ja alunen viikataan mahdollisimman tiiviisti ja suljetaan muovipussiin, joka viskataan kotiin tullessa pakastimeen, kunnes ehditään pestä. Näin minimoidaan tarttuvia tuliaisia näyttelystä.
Evääksi on paras ottaa kuivamuonaa ja pieni vuoka purkkiruokaa. Mutta jos bengalisi haluaa raakaa evästä niin 100g jauhelihaa / lihasilppua voi pakastaa litteänä lättynä ja ottaa jäisenä aamulla mukaan. Iltapäivällä, kun nälkä alkaa yllättämään on liha sulanut.
Olisi hauska kuulla muidenkin niksejä
Näyttelyverho niksi
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Re: Näyttelyverho niksi
Veit sanat suustani. Minulla on koko näyttelyssäkäyntiuran ajan ollut käytössä tuo systeemi eli parikymmentä vuotta vanhat verhokapat, jotka kaivelin aikoinaan kaapin ylähyllyltä ja jokin vanha pyyhe kattona. Niitä riittää, vaikka olisi parikin kissaa näyttelyssä mukana. Olen monta kertaa miettinyt "asiallisten" näyttelyverhojen (ja kattokankaan) hankkimista mutta kun on laiska ja tämäkin versio toimii hyvin, niin miksi vaivautua
nimim "ompelukoneen omistaja"
Ps Vaikka oisihan se hienoa, jos olisi häkkiverhot joissa on brodeerattuna oman kissan nimi
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Tämäkin on monelle jo vanha tuttu niksi, mutta kertauksen vuoksi:
Yhden kissan näyttelytarvikkeet ja kissa häkkeineen kulkevat mukavasti näyttelypaikalle sieltä parkkipaikalta Ruotsin / Tallinnan tms laivalta hankituilla kaljakärreillä, joita saa ostaa pilkkahintaan ilman kaljaakin.
Yhden kissan näyttelytarvikkeet ja kissa häkkeineen kulkevat mukavasti näyttelypaikalle sieltä parkkipaikalta Ruotsin / Tallinnan tms laivalta hankituilla kaljakärreillä, joita saa ostaa pilkkahintaan ilman kaljaakin.
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Omalla reissullani oli mukana sellainen alumiininen nokkakärry. Kotiovella se tilttasi painon takia niin, että ruuvit irtosivat Mutta onneksi vasta kotiovella. Kärryyn sai joka tapauksessa nätisti Clipper 3:n boksin, isohkon tarvikekassin ja näyttelyhäkin. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että mukana on vähän kaikenlaista.Mummi wrote:Tämäkin on monelle jo vanha tuttu niksi, mutta kertauksen vuoksi:
Tuo pakastinvinkki olikin uusi, sitä voisi hyödyntää
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."