Turkin laitto näyttelyä varten
Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen
Turkin laitto näyttelyä varten
Tästä olikin jossain vaiheessa jotain juttua, mutta nyt en löytänyt ketjua, liekö jo kadonnut (vinkki: haku-toiminto olisi pop, se kun puuttuu ).
Mutta siis, miten preppaatte bengalinne turkin näyttelyä varten? Millaisia ominaisuuksua juuri sinun bengalisi turkissa on?
Mulla kun on suuria vaikeuksia löytää tuolle sopivin "hoito". Pesu reilua viikkoa ennen näyttelyä on huono, koska silloin turkki menee niin kuivaksi ja sähköiseksi, että se on aina ollut parempi ennen pesua (shampoona House of An jou ruskeille kuviokissoille, vai miten se nimi nyt meni). Toisaalta rasvaisuutta pitäisi saada vähän pois. Tällä kertaa kokeilen taas etikkavesipesua ennen PIROKia, josko se riittäisi.
Turkkiaineet eivät tunnu auttavan, käytössä on ollut Bay Rum ja Antistat (niitä kullanvärisellä etiketillä varustettuja puteleita). Kapatrikin turkkiaine auttoi aiemmin, mutta nyt turkki jää silläkin pystyyn. Tuo turkin pystyyn nouseminen on siis meidän ydinongelma.
Onko muilla tuollaista turkin kuivuus-, sähköisyys- pystyynnousuongelmaa? Miten olette ongelman ratkaisseet? Vai paljastatteko salaisuuksianne? Groomer's Goopin nimeen moni vannoi aiemmassa ketjussa, mutta sehän on hyvä rasvaiselle turkille, ja meillä ongelma onkin juuri päinvastainen. Jaana Jyrkinen suositteli kokeilemaan kookosshampoota, mutta sen hinta oli niin suolainen, että pakko oli jättää ostamatta.
Mutta siis, miten preppaatte bengalinne turkin näyttelyä varten? Millaisia ominaisuuksua juuri sinun bengalisi turkissa on?
Mulla kun on suuria vaikeuksia löytää tuolle sopivin "hoito". Pesu reilua viikkoa ennen näyttelyä on huono, koska silloin turkki menee niin kuivaksi ja sähköiseksi, että se on aina ollut parempi ennen pesua (shampoona House of An jou ruskeille kuviokissoille, vai miten se nimi nyt meni). Toisaalta rasvaisuutta pitäisi saada vähän pois. Tällä kertaa kokeilen taas etikkavesipesua ennen PIROKia, josko se riittäisi.
Turkkiaineet eivät tunnu auttavan, käytössä on ollut Bay Rum ja Antistat (niitä kullanvärisellä etiketillä varustettuja puteleita). Kapatrikin turkkiaine auttoi aiemmin, mutta nyt turkki jää silläkin pystyyn. Tuo turkin pystyyn nouseminen on siis meidän ydinongelma.
Onko muilla tuollaista turkin kuivuus-, sähköisyys- pystyynnousuongelmaa? Miten olette ongelman ratkaisseet? Vai paljastatteko salaisuuksianne? Groomer's Goopin nimeen moni vannoi aiemmassa ketjussa, mutta sehän on hyvä rasvaiselle turkille, ja meillä ongelma onkin juuri päinvastainen. Jaana Jyrkinen suositteli kokeilemaan kookosshampoota, mutta sen hinta oli niin suolainen, että pakko oli jättää ostamatta.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Re: Turkin laitto näyttelyä varten
Enhän minä nyt ihan kaikkia salaisuuksia tässä paljasta mutta Itse olen pessyt 2 viikkoa ennen näyttelyä jotta turkki kerkeää laskeutua ennen näyttelyä,Satyrin turkki ei juurikaan rasvoitu joten ihan tavallinen kissa shampoo on ollut ok.
Punnitsen tässä juuri että pesenkö Claran turkkia ollenkaan ennen pirokin näyttelyä kun se näyttää ja tuntuu niin silkkiseltä ja puhtaalta.
Punnitsen tässä juuri että pesenkö Claran turkkia ollenkaan ennen pirokin näyttelyä kun se näyttää ja tuntuu niin silkkiseltä ja puhtaalta.
Vai on ne valtionsalaisuuksia Kahta viikkoa minullekin on suositeltu, mutta Haltian turkin normaaliin rasvoittumiseen ja laskeutumiseen menee huomattavasti pidempään.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Minulla on siitä ihanat bengalit, että niiden turkille ei tarvitse pahemmin tehdä mitään, kun ne ovat ilman mitään kommervenkkejäkin ihan hyvät. Melliä en ole koskaan pessyt oikeasti. Pari kertaa olen vaan etikkaveteen kastetulla pyyhkeeltä varulta pyyhkäissyt sen turkin, mutta sekin on tehty lähinnä varmuuden vuoksi eikä sen takia, että turkki olisi sitä kaivannut. Liekin leikkaamattomana uroksena pesen yleensä viikkoa tai vajaata ennen näyttelyä Groomer's Goopilla lähinnä hännän ja alaselän alueelta, jotka jonkin verran rasvoittuvat. Sen jälkeen pesen turkin vielä kissoille tarkoitetulla kosteuttavalla shampoolla (jota käytän myös ragdolleilleni), koska Goop on niin tujua, että saattaa jättää yksinään käytettynä turkin sähköiseksi. Ja näyttelypaikalla saatan hieraista käsiin pari silkkitippaa, jotka sitten sipaisen kissan turkkiin ennen tuomarille vientiä.
Kattiklaanin bengalit ja ragdollit
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
BEN n 24 32: Melliäinen
BEN n 22 32: Liekki & Timantti
BEN ns 22: Ramsa
sekä ragdolleja
No ei mulla oikeasti mitään salaisuuksia ole
Noi nekkuliinin mainitsemat silkkitipat on hyvä juttu,kunhan ei laita liikaa.
Siitä tuli mieleen kun aikoinaan kävin näyttelyissä coonin kanssa, sen turkinhoito ennen näyttelyä oli "valtio"salaisuus.
Sain paljon kehuja tuomareilta turkista ja kissan kasvattaja sanoi minulle ettei kaikkia salaisuuksia kannata kertoa muille
Noi nekkuliinin mainitsemat silkkitipat on hyvä juttu,kunhan ei laita liikaa.
Siitä tuli mieleen kun aikoinaan kävin näyttelyissä coonin kanssa, sen turkinhoito ennen näyttelyä oli "valtio"salaisuus.
Sain paljon kehuja tuomareilta turkista ja kissan kasvattaja sanoi minulle ettei kaikkia salaisuuksia kannata kertoa muille
Kissamaailma on muuttunut, mutta ainakin minä itse aistin bengali ihmisissä samaa ihanaa pioneeri henkeä, kun koko kissamaailmassa oli vuonna miekka ja kirves (ja varmasti on edelleenkin monessa suhteessa / rodussa, onneksi ). Meillä on tässä Suomessa nuori rotu, maailmanlaajuisestikkin uusi, ja paljon mukavia aktiivisia bengaleista kiinnostuneita viemässä rotua eteenpäin.
Silloin kun minulla oli persialainen kaun sitten, kaikki kertoivat niksejänsä kilvan ja aloittelijoita opetettiin kädestä pitäen. En tiedä onko meno vielä sama, toivon niin.
Minä olen pessyt bengalit hyvissä ajoin ennen näyttelyä Ring 5 protein shampoolla (vihreä puteli) ja sitä myydään esim Stockmannilla. Myös Bio-Groom sarjaa ja KW sarjaa on ollut ja olen ollut kaikkiin tyytyväinen. Uusia shampoita voisin toki kokeilla ja tässä on tullutkin hyviä niksejä Hoito ainetta en ole käyttänyt enkä mitään, mitä lisättäisiin tai suihkutettaisiin turkkiin. Luonnonharjasharjalla harjaan (Mason Pearson merkkisellä) ja aidolla säämiskällä kiillotan (autonhoito osastolta).
Silloin kun minulla oli persialainen kaun sitten, kaikki kertoivat niksejänsä kilvan ja aloittelijoita opetettiin kädestä pitäen. En tiedä onko meno vielä sama, toivon niin.
Minä olen pessyt bengalit hyvissä ajoin ennen näyttelyä Ring 5 protein shampoolla (vihreä puteli) ja sitä myydään esim Stockmannilla. Myös Bio-Groom sarjaa ja KW sarjaa on ollut ja olen ollut kaikkiin tyytyväinen. Uusia shampoita voisin toki kokeilla ja tässä on tullutkin hyviä niksejä Hoito ainetta en ole käyttänyt enkä mitään, mitä lisättäisiin tai suihkutettaisiin turkkiin. Luonnonharjasharjalla harjaan (Mason Pearson merkkisellä) ja aidolla säämiskällä kiillotan (autonhoito osastolta).
-
- Viiksityynyjen valtias
Mulla on Sepolle Groomer's Goopia rasvanpoistoon. Normaalin shampoopesun teen Espreen Silky Show Cat -shampoolla. Sepon turkin voi melkein pestä vaikka näyttelyä edeltävänä iltana, sillä se laskeutuu saman tien. Joskus olen myös pessyt Kiepin, mutta Kiepin turkki ei rasvoitu samalla tavalla kuin Sepon (ylläri).
Joskus käytän näyttelyitä varten silkkitippoja, mutta sitäkin laitan yleensä kotona aamulla, jos laitan.
Joskus käytän näyttelyitä varten silkkitippoja, mutta sitäkin laitan yleensä kotona aamulla, jos laitan.
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
FINTICAtin elokuisen näyttelyn yhteydessä järjestetään grooming-seminaari! Siellä ei siis tosiaankaan opetella laittamaan talkkia perskiin vaan käsitellään ihan kaikenlaisten kissojen laittamista näyttelyyn, se kun on erityisesti TICA-näyttelyissä tärkeää. Kysymyksiä voi lähettää ennakkoon, eli sillä tavalla saadaan aikaan osallistujien näköinen ilta. Semman pitää TICA-tuomari Lisa Dickie.
Lisätietoa: http://www.finticat.net/site/grooming-s ... hteydessa/
Lisätietoa: http://www.finticat.net/site/grooming-s ... hteydessa/
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen
http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Neidin turkin pesu/laitto olisi tässä tapauksessa turhaa, koska aina kun matkustamme turkista karisee varmaan puolet pois ja se pelmahtaa täyteen hilsettä.
Yritimme ensimmäisessä näyttelyssä pistää neidille silkkitippoja mutta ne tekivät lähmäisestä turkista vielä lähmäisemmän. Tuomari kehotti pesemään kissan ja voi voi kun se oli tehty viikkoa ennen näyttelyä.
Shampoota en ole kokeillut neidin turkin pesuun, josko se auttaisi mutta toisaalta haluan säilyttää itseni kohtuu ehjänä, tavallinen vesipesukin on jo niin vaikeaa. Kuivapesusta olen joskus lukenut. Onkohan kenelläkään kokemusta moisesta?
Yritimme ensimmäisessä näyttelyssä pistää neidille silkkitippoja mutta ne tekivät lähmäisestä turkista vielä lähmäisemmän. Tuomari kehotti pesemään kissan ja voi voi kun se oli tehty viikkoa ennen näyttelyä.
Shampoota en ole kokeillut neidin turkin pesuun, josko se auttaisi mutta toisaalta haluan säilyttää itseni kohtuu ehjänä, tavallinen vesipesukin on jo niin vaikeaa. Kuivapesusta olen joskus lukenut. Onkohan kenelläkään kokemusta moisesta?
Kekseliäisyys kunniaan!
stressireaktio.
Itse olen pessyt kissat niin harvoin näyttelyä varten että minulla ei ole oikein sopivia vinkkejä- ei varsinkaan kuivapesuun. Entäs jos sovinnolla jättäisit pesemättä niin pesuaineella kuin pelkällä vedellä ja harjaisit vain hyvin ja "kiillottaisit " säämiskällä
Itse olen pessyt kissat niin harvoin näyttelyä varten että minulla ei ole oikein sopivia vinkkejä- ei varsinkaan kuivapesuun. Entäs jos sovinnolla jättäisit pesemättä niin pesuaineella kuin pelkällä vedellä ja harjaisit vain hyvin ja "kiillottaisit " säämiskällä
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)