Adil ja Kiira

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Adil

Post by ameise »

Paljon onnea Adil!!!
Eilen just mietin että mitähän teille kuuluu. :)
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Adil

Post by ameise »

Ainiin ja mun piti vielä sanoa että jos Adil tarvitsee hoitajaa ja kaveria niin tänne vaan ;) Niin ihana herra :*
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Adil

Post by JiiJ »

Adil kiittää ja kumartaa tarjouksesta :) Juuri nyt ei ole sellaisia menoja tiedossa, että tarvittais hoitajaa, mutta pidämme mielessä. Ja Ylppö on aina tervetullut meille, mietimmekin yhtenä iltana, että voi kun tarvisitte joku viikonloppu hoitajaa niin saatais Adilille kaveri.

Vieläkään en ole jaksanut tarttua kameraan, on ollut muita bisneksiä :phii: Toisinsanoen olen huomannut sellaisen seikan, että järjestelmäkamera ei otakaan automaattisesti hyviä kuvia vaan pitäisi osata tehdä kaikenlaisia säätöjä :D Kyllä niitä kuvia vielä tulee...

Adil on elänyt hyvin tasaista elämää. Aina kun olemme lopen kyllästyneitä johonkin herran ääliömäiseen temppuun, koko temppu (=riiviöinti) unohtuu ja tilalle tulee uusi. Tämän hetken uusinta uutta on mahdollisimman korkealle kiipeily silläkin uhalla, että sieltä tiputaan 42 kertaa peräkkäin ja sitten jos ei tiputa, niin ei uskalleta tulla itse pois. Keittiön työtaso on kielletty paikka, mutta ei hätää, tassut vain hipaisevat tasoa ja sen jälkeen istutaan kahvinkeittimen päällä, jota kukaan ei ole kieltänyt. Ja siitä voikin sitten oikein pitkäksi venyttämällä kurkottaa jääkaapin päälle. Tämä toistuu noin 200 kertaa illan aikana...

Tänä aamuna löysin herran kirjahyllyn päältä, jonne ei taatusti pääse maasta hyppäämällä. Epäilen ponnistusalustaksi lankalaatikkopinoani, jotan en ole saanut korjattua pois makuuhuoneremontin jäljiltä. Jouduin hakemaan Adilin pois keittiöjakkaran avulla, koska itse se ei noin korkealta uskaltanut hypätä. Lankalaatikot siirrettiin pois ja siitä asti Adil on huudellut tuolla olohuoneen nurkassa, että tule nostamaan kirjahyllyn päälle :)

Viimeisten kahden viikon aikan on yritetty kiivetä aivan älyttömiin paikkoihin, mutta toisaalta tuo ei tunnu enää muistavan, että vesikupissa on kiva pestä tassuja ja uittaa leluhiiriä. Myöskin ovien raapiminen on jäänyt, mutta vastapainoksi uusien vaatekaappien peiliovia päin pitää hyökkäillä ja pörhistellä omalle kuvalleen.

Nyt näköjään on jokailtaisen bengalirallin aika, juuri kun ajattelin mennä nukkumaan... >:(
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Adil

Post by ameise »

Heh, ei ole meilläkään nyt erityisempiä menoja tiedossa, mut voishan sitä miettiä jos tultais joskus iltakahville :D
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Adil

Post by ameise »

No nyt on kahviteltu. Adilin ja Ylpön jälleennäkeminen meni jotakuinkin näin: :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=r4scvcQkHM4
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Adil

Post by JiiJ »

Edellinen video kertoikin kaiken jälleennäkemisestä, mutta laitetaan vielä kuvakin.
Image

Vierailun jälkeen Adil otti hyvin rennosti :) Herran lempipaikka on nykyään auringon lämmittämä sohvatyyny.
Image

Vaikka Adil olikin hyvin epäluuloinen Ylppöä kohtaan, alkoi Ylpön lähdön jälkeen etsiminen ja ihmettely. Minnekäs se ihana tyttö katosi, juuri nyt kun olisin tehnyt tuttavuutta...Herra oli myös hyvin väsynyt koko illan ja nukkui yön hyvin. Vielä tänäänkin on ollut havaittavissa väsymystä, sillä työpäivän jälkeinen hepulikohtaus kesti vain tunnin verran ja sen jälkeen Adil on nukkunut vuorotellen puussa ja sohvalla. Käväisi kyllä ulkona, mutta totesi parin minuutin ihmettelyn jälkeen ettei sittenkään tykkää sateesta.
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Adil

Post by JiiJ »

Pitkästä aikaa taas meidän kuulumisia. Oikeastaan olin päättänyt etten kerro "suurta salaisuutta" ennen kuin kaikki on 100% varmaa, mutta kun tuli jo näyttelyssä paljastettua asia Mummille ja Ameiselle, niin kerrotaan saman tien kaikille. Adil saa kaverin joulukuussa :* Siis jos kaikki menee kuten pitääkin.

Seuraavan kissan piti tulla jostain läheltä, mutta sattuma puuttuu aina välillä peliin ja pikkusisko tuleekin Ruotsista Leopardette`s kissalasta. Neidin pitäisi saapua kotiin 17.12 ja olen ehtinyt moneen kertaan miettiä mikä kaikki voi vielä mennä pieleen. Pennulla kun on edessä kaksi lentoakin :huh: Yksinään ei joudu tämäkään lentämään kuten ei Adilkaan vuosi sitten, mutta onhan tässä nyt silti aihetta kovaan stressaamiseen ja ihmettelyyn. Talvilomankin olen ottanut jouluviikolle ettei kissat joudu heti olemaan kaksisteen. Kuulostaa varmasti teidän kokeneempien kissaihmisten mielestä liioittelulta olla "pentulomalla", mutta melko tuoreena kissanomistajana sitä vaan miettii kaikkea mitä voi sattua.

Adil on elellyt hyvin tasaista elämää. Uuden unirytmin mukaan nukkuu alkuyön ja heräilee neljän aikaan riehumaan. Siinä ei olisi mitään pahaa ellei henkilökuntaakin pitäisi yrittää herättää mukaan leikkeihin. Joinakin öinä poika nukkuu jopa puoli kuuteen ja monesti rauhoittuu tunnin leikkimisen (joka tietysti tapahtuu sängyssä, missäs muualla bengalipojat leikkisivät) jälkeen takaisin unille. Paljoa se ei lohduta, että uni voittaa noin puoli tuntia ennen herätyskellon soimista.

Vaikka riehuminen ja herättely ärsyttävät, osaa herra olla kuitenkin suurimman osan ajasta todella hurmaava. Adilista on tullut ihan sylikissa viime aikoina :* Nukkuu sylissä ja toisinaan huutaa kovalla äänellä nostamaan syliin ja silloin pitää kiertää ympäri kotia näyttämässä pojalle paikkoja, minne ei pääse hyppäämään. Kirjahyllyn ylätasoa katsellaan joka päivä sylistä... Onneksi kaikki palstalaiset taitavat ymmärttää tämän bengalihulluuden, ei tällaisia juttuja voi missään muualla paljastaa :D

Tunnustetaan nyt vielä sekin, että nousen öisin antamaan herralle pienen annoksen kuivaruokaa, koska monesti sen jälkeen jatkuu nukkuminen riehumisen sijaan, juttelen Adilille koko ajan ja vastailen huuteluihin samalla tavalla (esimerkiksi a-au tai mä-äh tai mouuuu ovat pojan tyypillisiä ääniä) ja toisinaan kun joku liha ei kissalle kelpaa, teen siitä itselleni ruokaa :D Ihan tosi :D En nyt sentään mistään kissanruuasta, mutta naudan paistisuikaleet menivät uuniin hautumaan lihapadaksi kun Adil ei voinut mitenkään juuri sillä hetkellä syödä lempiherkkuaan.

Hurjan jännittävää tämä pikkusiskon odotus. Aika ei kulu millään ja toisaalta taas viikot kuluvat nopeasti. Pitäkää kaikki peukkuja pystyssä, että neljän viikon kuluttua voin lisätä otsikkoon toisen nimen ja kerron täällä uuden perheenjäsenen saapumisesta :)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Adil

Post by Mummi »

JiiJ wrote: Talvilomankin olen ottanut jouluviikolle ettei kissat joudu heti olemaan kaksisteen. Kuulostaa varmasti teidän kokeneempien kissaihmisten mielestä liioittelulta olla "pentulomalla", mutta melko tuoreena kissanomistajana sitä vaan miettii kaikkea mitä voi sattua.
*********

..toisinaan kun joku liha ei kissalle kelpaa, teen siitä itselleni ruokaa :D Ihan tosi :D En nyt sentään mistään kissanruuasta, mutta naudan paistisuikaleet menivät uuniin hautumaan lihapadaksi... kun Adil ei voinut mitenkään juuri sillä hetkellä syödä lempiherkkuaan.
Mitäs outoa tuossa on, niin oli Mummikin aikanaan "pentulomalla" kun ensimmäinen bengali tuli taloon- puhumattakaan siitä, että pentueen syntyessä ollaan tietenkin aina "äitiyslomalla" ;)
Ja totuushan on, että jos ostaa kissoille paistijauhelihaa tai suikalepaistia yms niin se mikä "ei kissalle kelpaa" sen syö isäntäväki :D
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Adil

Post by ameise »

Mä varaan kyllä vierailuajan teille viimeistään ens vuoden puolella kunhan pikkusisko kotiutuu!! :wau: Toivotaan että kaikki menee niinkuin pitääkin!
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Adil

Post by JiiJ »

Ameise: olet tervetullut milloin vain!Pikkusiskon pitäisi saapua 16.12. Lennot on varattu ja nyt odotellaan kasvattajan ilmoitusta siitä miten pennun luovuttamisen kanssa menetellään. Kaiken pitäisi siis olla selvää, mutta en usko ennen kuin saan vahvistusviestin puhelimeeni,että pentu on matkalla Sundsvallista Arlandaan ja siitä jatkolennolla Helsinkiin. Itse en tätäkään kissaa pääse hakemaan, on ihan tarpeeksi kallista ostaa yhdelle ihmiselle lentoliput, mutta toisaalta, kuka käski hakemaan Ruotsista asti ;)

Adil on hajottanut ensimmäisen tavaran, ja kalliin sellaisen. Kaatoi mehulasin läppärini päälle ja sekunnin sadasosassa kone pimeni eikä ole sen jälkeen käynnistynyt :evil: No, kuka käski pitämään mehulasia läppärin vieressäja niin edelleen...Itse olen sitä mieltä, että koneella ollessa voi syödä ja juoda, mutta kissaa ei saa pitää koneen luona.

Jännittää ihan jo ajatellakin hetkeä kun pentu tulee taloon. Miten Adil suhtautuu, tuleeko pennusta vääriin paikkoihin pissailija, onko samalla lailla herkkävatsainen kuin Adil, tuhoaakohan se joka paikan (mitä Adil ei ole koskaan tehnyt), ikävöiköhän pitkäänkin emoaan ja ennen kaikkea, oppiiko se saunomaan kun on ruotsalainen :D

Tulen ihan varmasti tänne kertomaan heti kun pentu kotiutuu, tämä viimeinen viikko on niin tuskallisen pitkä! MUistan kun aloitimme laskemisen kahdeksasta viikosta, viiden viikon kohdalla tuntui enää hetkeltä kahden viikon kohdalla olikin taas ikuisuus aikaa. Ja nyt aika kuluu madellen.
Post Reply