Sturdi

Juttelua näyttelyistä, agilitystä jne.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Sturdi

Post by Mistymoon »

Tässä kotona flunssaa parannellessa on tullut surffailtua netissä ja havaitsin, että meiltä puuttuu Sturdi (leopardiprinttinen, euromallinen, kaksois malli, löhöhyllyillä, taitettavalla potalla ja ties millä ihmeellä). Ameriikoissa sellainen-siis kaksois euro sturdi- maksaisi siedettävän summan 180 dollaria eli 125e. Suomessa 230e.
Täytyy soittaa tulliin ja selvittää, paljonko tulli tarvitsee lisää ja sitten postikulut tietysti. Mutta saattaa silti jäädä edullisemmaksi tilata.
Olisiko täällä nettiostos experttiä ja halukkaita yhteistilaajia? Laittakaahan yksäriä :)
http://www.sturdiproducts.com/4111/xcar ... php?cat=21
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Sturdi

Post by kainaloinen »

Mä olen myös haaveillut jo jonkun aikaa Sturdista, kun olen niin loputtoman kyllästynyt pläräämään näyttelyverhojen kanssa. Kimppatilaus siis kiinnostaisi! :thumb:

PS. Muistaako Orja mikä sen isompi Sturdimalli on?
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
noora
Mäy!!!
Posts: 131
Joined: 26.05.2009 21:58

Re: Sturdi

Post by noora »

Ennen kimppatilausta kannattaa tosiaan tsekata tarkkaan tullijutut, löytyvät myös sieltä nettisivuilta. Yhden häkin tilaaminen yksittäin saattaa tulla kaikesta huolimatta halvemmaksi, jos tullausarvo jää riittävän pieneksi eikä sitä peritä, eli maksaa pelkät alvit. Ja ennen tulliin soittoa kannattaa myös selvittää tuotteen valmistusmaa. Esim. Aasiasta maahantuodut, USA:sta lähetetyt vaatteet tulevat halvemmaksi kuin made in USA -vaatteet. Ja aina voi myös toivoa, ettei niitä made in -lirpakkeita katsota tullissa, kaikkihan nykyään tehdään Aasiassa ;)

Itse olen saanut vain kerran paketin Jenkeistä pelkillä alveilla, ilman tulleja, joten huono kai siltä on yrittää välttyä? Vaikka aina mieli tekisi :hmm:
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Sturdi

Post by Orja »

kainaloinen wrote: PS. Muistaako Orja mikä sen isompi Sturdimalli on?

Mmmm... Habitat?
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
wildtouch
Viiksityynyjen valtias
Posts: 570
Joined: 29.07.2008 15:22
Location: vantaa
Contact:

Re: Sturdi

Post by wildtouch »

Habitat on se isompi malli.
Tilasin itse saksasta sturdin (show shelter) 178e. 17 e tuli postikuluja.
Jenkeistä kun tilaa niin voi laskea 25% lisää hintaan, niin silloin siinnä on alvi +tulli, noin karkeasti.
Jenkeissä oli muuten nuo leopardi kuosiset loppu, niinkuin myös tuolla saksan kaupassa.
Olisi sen saaminen kestänyt ainakin 3 kk jos olisin sellaisen halunnut tilata.
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Sturdi

Post by Mistymoon »

Tullissa kerrottiin, että yhteistilaus on periaatteessa mahdollinen, mutta lisätyötä siinä on. Eli laskussa on nähtävä, että tuotteille on monta tilaajaa ja maksajaa ja tuotteiden noutajalle on annettava valtakirja tulliin muidenkin puolesta asioimiseen tai kaikkien tultava paikalle, muuten menee veroa noin 6% (ja 6% menee jokatapauksessa kaikilta, jotka innostuvat tilaamaan yli 150 arvosta, pitkällisen harkinnan jälkeen tulli oli sitä mieltä, että sturdi on 6%, teltta olisi 12%, mutta kyse ei kuitenkaan ole kissojen telttailusta :D ). Kimppatilauksessa saisi ehkä lisätarjouksen /kylkiäistä ja säästäisi postikuluja.
6% vero on kaikessa, joka maksaa yli 150e. Kun arvo on postikuluineen yli 45e tulee myös alv 22%. Eli alv on jokatapauksessa lisättävä hintaan.
Nyt mietin, mikä kannataisi tilata? Show shelter vai habitat? Euromalli varmastikkin? Täytyy tutkia tarkemmin kataloogia. Entä mahtuuko iso bengalikolli noille sturdin hyllyille, vai onko turha ostos?
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
kainaloinen
Viiksityynyjen valtias
Posts: 662
Joined: 21.07.2008 12:44
Location: Jämsä
Contact:

Re: Sturdi

Post by kainaloinen »

Mä muistelisin kanssa, että joku porukka oli tehnyt kimppatilauksen Saksasta ja oli sitäkin kautta tullut halvemmaksi kuin ostaa Suomesta. Pitäiskö miettiä tuota Saksaakin vaihtoehtona? Olisko meitä muita lähdössä kimppaan?
Kieppi, BEN n 24 32
Seppo, BEN n 24
Vilma, BEN n 24
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: Sturdi

Post by Orja »

Mistymoon wrote:Nyt mietin, mikä kannataisi tilata? Show shelter vai habitat? Euromalli varmastikkin? Täytyy tutkia tarkemmin kataloogia. Entä mahtuuko iso bengalikolli noille sturdin hyllyille, vai onko turha ostos?
Habitat on mun mielestä tarjolla vain ns. euromallina, eli siinä on mahdollisuus avata "luukut" toiseen suuntaankin (ne saa siis peitettyä).

Habitat on tosi korkea, joten uskoisin, että sinne menee hyllylle kollikin. Hylly ei maksanut Suomessakaan paljoa, joten kannattaa se varmaan ostaa vaikkei ihan varma käytöstä olisikaan.

Mä en nyt telttakimppaan lähde kun tuli ostettua vielä kevytmetallihäkkikin kaverilta viikonlopun tiimellyksessä ja sen lisäksi on tuplasturdi ja RC-häkki. Ihan niin paljon mulla ei kissoja vielä ole, että lisää tarvisin :)- Jotain härpäkkeitä voisin kyllä tilailla, jos kimppa saadaan kokoon.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Sturdi

Post by ajapi »

Sääli, ettei yksöissurdia saa isompana, Habitatin korkuisena ja levyisenä, ja vielä euromallisena. Sellaista voisin harkitakin, mutta tavallisen kokoiseen Sturdiin en bengalikollia laittaisi.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: Sturdi

Post by Mistymoon »

Tilaus Saksasta olisi varmasti helpompi ja ilmottaudun tosiaan, jos tulee kimppatilaus.
Minulle kelpaisi näin ainakin sturdi aikakauden avajaisiksi Herra Kissanruokatehtailijan mainos sturdikin, jos niitä olisi täällä Suomessa saatavilla...Linkki ja sivu 18.
http://www.sturdiproducts.com/4111/xcar ... p?pageid=6
Koirille on RC:n kerhokaupassa telttaa ja muuta edulliseen hintaan...
Onko kellään linkkiä Saksaan sivuille, josta Sturdin voisi tilata?
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Post Reply