Ramses Seikkailee

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Summer in the city.. Lämpöhän on siis melkoinen jo aikans monetta päivää. Onneksi siälle hankittiin viime kesänä ilmalämpöpumppu - muutoin olisimme koko poppoo pulassa koko päivän taloa paahtavan auringon kanssa. Ulkoilua on helteestä huolimatta harrastettu jossain määrin. Kävelylenkeillä käydään vain joko aamuvarhain tai iltasella, iltapäivällä ollaan ulkona vain hetkittäin ja ihmetellään pihassa lintulaudan vilskettä. Ramses makoillee joko pensaan viileässä varjossa tai suuren, betonisen kukka-astian takana. Palvelushenkilökunta on viilentänyt itseään, Ramsesta ja pihassa käyviä siivekkäitä vedellä. Välillä vesi on Ramseksen mielestä oikein pop ja märkäturkkinen täplikäs on oikein tyytyväinen oloonsa, välillä turkki pitää saada heti suittua paraatikuntoon..
Image

Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Kaatosade, mikä kaatosade? Koiranilma, mikä koiranilma? Ramsesta eivät myrskyvaroitukset ja vaakasuora sade häiritse millään tavalla. Enemmän herraa häiritsee se, että lintulaudalla ei käy ketään, kun sää on mitä on. Nössöjä lintuja! Sekä eilen että tänään aamusta on ulkoiltu innokkaasti ilmojen haltijoita uhmaten ja palvelushenkilökunta ei voi kuin ihmetellä. Jenkeistä tilaamani autonikkunatarra "If it's not a bengal, it's just a cat" pitää niin paikkansa :D
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Seikkailut kesäöissä sen kun jatkuvat, yökiitäjämme näkee hämärässä jos vaikka minkälaisia otuksia ja kirmailee sinne tänne. Yönäkölaseista olisi palvelushenkilökunnalle suurta iloa.. Oheisessa kuvassa näkyy myös se, ettei pieni sade häiritse. Paitsi kameran linssiä.
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Palvelushenkilökunta käväisi lomamatkalla muilla mailla vierahilla ja Ramseksella oli pari viikkoa täyshoitolanpitäjinä emännän sisko kera siippansa. Yksittäisiä öitä Ramses on kahdesti aiemmin ollut ilman omia ihmisiään ja seuraa on käynyt pitämässä reipas naapurin neitokainen, mutta näin pitkä aika olikin sitten ihan eri juttu. Emännän sisko miehineen on onneksi vankalla eläinosaamisella varustettu pariskunta ja Ramseskselle jo ennestään tuttuja tyyppejä, joten luotimme kolmikon yhteistyön sujumiseen jokseenkin täysipainoisesti.

Ramses hullaannutti hoitajansa aivan totaalisesti (mikä oli odotettavissakin) ja käyttäytyi kaikin puolin fiksun talon herran tavoin. Täytyihän sijaispalvelijoille pitää jöötä ja käyttäytyä siis itse esimerkillisesti. Ramseksen vilpitön kiinnostus KAIKKEA kohtaan oli toki välittynyt meidän kertomuksistamme ennakkoon, mutta vasta itse bengalin kanssa aikaa viettäen voi totisesti kokea osallistumishingun intensiteetin :D . Bengalin palveleminen oli kuulemma suunnattoman hauskaa ja herralle näytettiin erittäin vihreää valoa tulevaisuudenkin tilanteisiin, joissa sijaispalvelijoille saattaisi olla käyttöä :thumb:

Kovasti täpläturkkiaan ikävöinyt palvelusväki toi Ramsekselle tuliaisina uusia, ihania leluja, joiden testaus on vielä kesken. Niistä raporttia, kun kameran kanssa leikkeihin osallistumme. Käväisimme muuten katsomassa eräässä kissatarhassa (siis isoja petosellaisia) upeita tiikereitä, leijonia ja leopardeja. Siellä oli myös Ramseksen kanssa saman ikäinen leopardilapsonen ja kokoerosta huolimatta täpläturkkien käytös oli kovin saman sorttista. Vierailumme aikaan leopardin hoitaja napsi siltä kynsiä ja homma sujui ihan samalla tavalla kuin meillä kotona: kun kaveri on väsynyt ja lötköttää, saa kynnet napsittua näppärästi!
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

Toimme kesälomareissulta catsitter-dvd:n, jossa pyörii erilaisia lintuja. Levyn kannessa väittävät, etteivät kissat voi olla kiinnostumatta tästä mainiosta videomateriaalista. Catsitterin sisältö ei kuitenkaan Ramsesta kiinnostanut. Live-lintuja kun voi seurata aitiopaikalta olkkarin ikkunasta, miksi niitä siis telkusta viitsisi katsella. Hölmöt palvelijat! Animal Planetin magnusti-ohjelma on kylläkin aina erittäin suosittu, sitä täppänämme seuraa silmä tarkaana pää kallellaan. Tänään aamupäivällä Ramses innostui katselemaan kanssani YouTuben hauskoja ja vauhdikkaita kissavideoita työpöydällä istuskellen, ryntäilevät ja pompahtelevat katit ilahduttivat huomattavasti enemmän, kuin muka-kiinnostavan tipulevyn räpistelevät siivekkäät. Tietokoneella vietetyn hetken jälkeen maistui reipas ulkoilu, ruoka ja kuten kuvasta näkyy, myös kunnon päikkärit :)
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Ramses Seikkailee

Post by July »

:* Ramseksella on tänään jo yksivuotissynttärit ja niitä juhlitaan uuden höyhenlelun & karitsanfileen merkeissä!

Palvelushenkilökunnalta on kuulumisten raportointi ja ylipäätään keskusteluun osallistuminen jäänyt tässä syksyn aikana, sillä töiden ohessa raportointia ei ole ehtinyt suorittaa ja kotikoneen netti on suvainnut olla hankala ja sen kanssa tappelua ei sitten ole vaan viitsinyt harrastaa. Keskusteluita on kylläkin seurattu. Mutta siis tervehdys jälleen vaan kaikille!

Ramses ulkoilee päivittäin kahdesta kolmeen kertaan. Toimistohommia tekevä palvlushenkilökunnan kanssa pääsee vartin pyrähdykselle heti aamusta ja viimeiseksi illalla, töistä palatessa iltapäivällä ulkoillaan parikin tuntia jos sää vain suosii. Ramseksen mielestä säätilalla ole kerrassaan mitään väliä, kunhan energiaa pääsee purkamaan. Ensilumi, jota nähtiin parina päivänä joskus marraskuulla, herätti suurta ihastusta. Sitähän on kiva syödä ja lumipallojen perässä juoksentelu on hubaa! Turun leveysasteilla lunta ei sittemmin ole näkynyt, kovin on ollut vetistä. Alkutalven iloihin onkin kuulunut metsissä vaelteluun liittyen lätäköissä kahlaaminen. Oheisessa kuvassa tosin tepastellaan ihan vaan kotipihan märkien lehtien keskellä.
Image
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
noora
Mäy!!!
Posts: 131
Joined: 26.05.2009 21:58

Re: Ramses Seikkailee

Post by noora »

Hillittömästi onnea! [kukkii.gif]

Ja, että Ramses pääsee ulos kahdesti päivässä, mieletöntä :wau:
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Ramses Seikkailee

Post by Shakis »

Onneksi olkoon RAMSES ! [kukkii.gif]

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Ramses
Bengalivaavi
Posts: 21
Joined: 05.02.2009 15:28

Re: Ramses Seikkailee

Post by Ramses »

Ruskon Ramses onnittelee kuukautta nuorempaa kaimaa! :bumb:
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: Ramses Seikkailee

Post by kapatrik »

Onnea komistukselle, siitä lunta syövästä bengalista olis kivanähdä kuva :D
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
Post Reply