Vastaan vain yhden oman bengalin kokemuksella: Ilman muuta bengali sopii ensikertalaiselle kissanomistajalle! Itselläni tosin oli ensin maatiaisia, ja nyt joukon jatkeena yksi bengali, mutta jos ottaa suoraan bengalin, jää kulttuurishokkivaihe väliin
Bengali on nimittäin hyvin aktiivinen kissa verrattuna aktiivisina pitämiini maatiaisiini. Jos ei bengalille keksi tekemistä, se keksii sitä itse itselleen, minkä seurauksena esimerkiksi bengalin tielle jätetyt tavarat kohtaavat karun lopun

Bengalin aktiivisuuden takia bengalille parasta seuraa onkin toinen bengali. Meillä jopa painikaverina toimiva maatiaisuros on joskus vähän hätää kärsimässä, kun bengaliin iskee energianpuuska. Mutta aktiivisuutensa takia bengali on erittäin viihdyttävä kissa, jonka kanssa ei koskaan ole tylsää
Vastapainona energisyydelleen bengali on kuitenkin mahtavan seurallinen

Kaikista, kuten tästä minun Haltiastani, ei ole sylikissoiksi, mutta voit olla varma, että sinulla on aina seuraa kaikkialla. Bengali tulee mukaasi vessaan, vaatii leikitystä siirtyessäsi olohuoneeseen, ja kiehnää jaloissasi mennessäsi keittiöön. Bengali ei ole erityisen äänekäs kissa, mutta osaa kyllä käyttää ääntään jotain halutessaan.
Eli kyllä, bengali sopii mainiosti myös ensimmäiseksi kissaksi, kun vaan on varautunut sen aktiiviseen luonteeseen niin henkisesti kuin materiaalisestikin: eli kiipeilypuu, aktivointileluja ym. (näitä voi tehdä myös itse), paljon leikitystä ym.
Tervetuloa pulisemaan