Phedora ja Buddy

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

Re: Phedora ja Buddy

Post by windsor »

vain lyhyt kommentti lumien suhteen: lumimarmori tummuu silmissä ja silmätkin mielestäni erilaiset kuin lumitäplikkäällä, eli varteenotettavaa on se mahd. tonkineesi, mutta kuten lupasin tsekkaan DNA:n jokatapauksessa. Mutta ajattelin tehdä sen sitten kun ensimmäiset rokotukset 8 vkon iässä tms.
Luna
Bengalivaavi
Posts: 23
Joined: 15.07.2009 12:22

Re: Phedora ja Buddy

Post by Luna »

Voi kun ovat söpöjä karvapalleroita! :* tässähän ihan kuume taas pääsee iskemään.. täytyy toppuutella ja muistaa ettei neliöt enää riitä 5 kissan ottamiseen...
Jos pidän siitä, se on minun.
Jos näin sen ensin, se on minun.
Jos se on tassuissani, se on minun.
Jos se näyttää kuuluvan minulle, se on minun.
windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

Re: Phedora ja Buddy

Post by windsor »

Meillä on ollut yhtä vilskettä kun 11 kissaa (3 aikuista ja kahdeksan 6 vkon ikäistä "riiviötä"
viettää joulua ja vilistää jaloissa ja välillä joulukuusessakin, koristeet eivät kauan paikalla pysy. Pennut kasvaneet ja kehittyneet hyvin painot vaihtelevat 650 ja 730 gr välillä). Lumet ovat isoimmat ja hopeatyttö tietenkin pienin. Norskit näyttävät isommilta mutta ovat vähän kevyempiä. Ohessa pari tänä iltana otettua kuvaa(en onnistunut pienentämään kuvaa niin, että hopeamarmoripoikakin näkyisi ensimmäisessä kuvassa):

Image

Image

Image
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Phedora ja Buddy

Post by Shakis »

Voi vitsit miten sööttejä sydämenvaltaajia !! :*
Olisi ihana nähdä lisää kuvia pennuista.. ;)
Olen yrittänyt aina silloin tällöin käydä kurkkaamassa web-kamerasta menoa,
mutta olen aina väärään aikaan paikalla kun ei koskaan pentusia näy kamerassa :hmm:

Noi teidän Norskipennut on aivan ihania karvapuuhkia :wau:

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
noora
Mäy!!!
Posts: 131
Joined: 26.05.2009 21:58

Re: Phedora ja Buddy

Post by noora »

Voi. Taivas. :* Eihän tätä voi kestää, kaikkialla hirveästi pentuja :wau:
Keiki
Mäy!!!
Posts: 100
Joined: 23.09.2009 09:20
Location: Helsinki

Re: Phedora ja Buddy

Post by Keiki »

Sanos muuta! Tässä täytyy hioa itsehillintää todenteolla, ettei sortuisi uutta pentua ottamaan :wau: Vieläkö niitä on vapaana..?
Kaikki pennut ovat todella hurmaavia :oujea2:
Shakis
Jääkaappirosmo
Posts: 428
Joined: 12.12.2008 17:39

Re: Phedora ja Buddy

Post by Shakis »

Tila loppuu kesken.. Tila loppuu kesken.. Tila loppuu kesken..
*yrittää vakuuttaa itseään* :D

Miten voikaan olla näin hirmuinen pentukuume ?!? :o :*

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
Hallatar
Riiviörääpäle
Posts: 89
Joined: 02.06.2009 21:07

Re: Phedora ja Buddy

Post by Hallatar »

Aivan äärettömän ihania pentuja :* Varsinkin tuo hopeapentu varasti sydämeni!!
Bengalinpentu
Mäy!!!
Posts: 190
Joined: 26.08.2008 11:17

Re: Phedora ja Buddy

Post by Bengalinpentu »

Ihana se video sivuillasi, norjalaiset on säälittävän kömpelöitä bengaleihin nähden ja yhdellä pennulla on oma ottelu kengän kanssa :D
windsor
Hepuliherkkä
Posts: 210
Joined: 14.02.2009 10:28
Location: Espoo
Contact:

Re: Phedora ja Buddy

Post by windsor »

Joo, meidän web-camera ei oikein pysy pentujen perässä kun niiden valtakuntaa on koko meidän alakerta, ehkä pitäisi laittaa se ruokakupeille niin parhaiten saisi kuvia pennuista.
Norskipennut on varattuja jo mutta bengaleista on vasta alustavia keskusteluja (mutta ei vielä mitään sitovaa), erityisesti etsin hopeamarmoritytölle kotia kasvatukseen/sijoitukseen. Ja toisaalta olisi kiva löytää koti myös jollekin pojista siitostarkoitukseen.
Mitä tulee norskien ja benkkujen luonteeseen (ei ne norskit nyt ole niin kömpelöitä, näyttävät vaan kun on niin paljon turkkia), niin tottakai hieman erialisia mutta se meidän nettisivuilla oleva video antaa hieman väärän kuvan norskien olemuksesta. Ne olivat alunperin paljon rohkeampia ja nopeammin kehittyviä kaikessa, kiipeilyssä etc.mutta eivät tietenkään ole ihan yhtä aktiivisia kuin benkut. Se mikä on kaikille meidän kissanpennuille nyt hyvä kokemus; kasvaa toisten rotujen kanssa ja sietää/tykätä erilaisuudesta, eikä roturasismia siedetä:). Ja se mihin uskon, niin äideillä sekä meidän norskilla Alfalla että Phellä on siinä ratkaiseva vaikutus. Meidän perheen kissapää on nyt ja aina nimenomaan meidän 7 vuoden ikäinen norskinaaras, Phe yritti vähän aluksi haastaa mutta ei siitä tullut mitään; eli kummallakin rodulla omat hienot ominaispiirteensä:) ja tykkään kummastakin.
Post Reply