Kissahoitola

Puhetta bengalien terveydestä, ruokinnasta ja hoidosta.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Kynsilaukka
Riiviörääpäle
Posts: 70
Joined: 30.09.2008 16:54

Kissahoitola

Post by Kynsilaukka »

Koska "mainostaminen" on luonnollisesti kielletty, te joilla on hyviä vinkkejä, laittakaa yksäri tulemaan. Tai laittakaa viesti tähän, että vinkkiä löytyy, niin otan teihinpäin yhteyttä yksärillä.

Olemme ison ongelman edessä syksyllä, sillä joudumme lähtemään pitkälle matkalle. Vaikka unelmareissu onkin tulossa, niin jo nyt meitä huolettaa miten Nero-poika pärjää. Meillä olisi tuttu kissapaikkakin, mutta pitkä aika tuon rötkäleen kanssa saa kenet tahansa rauhallisemman kissan (ja omistajan) hulluksi...

Olen katsellut eri hoitoloita lähistöllä (Turku ja lähiseudut sekä matkan varrella Helsinki-Vantaa lentokenttä), mutta hirvittää ajatuskin neliön tai parin häkistä kaverille, joka on tottunut juoksemaan vapaasti omakotitalossa ja käymään ulkoilulenkillä noin kerran päivässä. Edellisen kissan aikana käytimme myös catsitteripalvelua - hoitajatyttö tuli kotiin - mutta läheisyyteen tottuneelle kissalle tunnin seurustelu kerran päivässä vaatii kotona täysremontin matkamme päätteeksi... Toki Nero kulkee yleensä aina mukanamme ja on tottunut matkustaja, mutta nyt ei päästä autolla perille.

Eli hoitoloita kyllä löytyy, mutta minkälaisia ne ovat - sitä eivät kuvat aina kerro. Kissan täytyy olla yhtä täysjärkinen myös palattuamme. :huh:
Kynsilaukka
Arya
Riiviörääpäle
Posts: 67
Joined: 31.07.2008 19:00

Re: Kissahoitola

Post by Arya »

Mulla olis sellainen muistikuva, että jollain bengalinkasvattajalla olis myös kissahoitola? joskus vain löysin netistä.. oli paikat ihan hyvat ja varmasti ymmärtäisi ko. kissarotua ja sen seurustelu tarvetta =)
en muista nimeä, mutta jos joku muistaa....
Äly & Väläys:
Lyyli-Lylleröpyllerö, Projektipäällikkö, BEN ns 24 hopeatäplikäs
Tyttö-A, Assistentti, BEN n 24 ruskeatäplikäs
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Kissahoitola

Post by Henke »

Laitoin yv:tä.
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
July
Mäy!!!
Posts: 180
Joined: 24.04.2009 12:14
Location: Turku

Re: Kissahoitola

Post by July »

Minäkin laitoin yksäriä
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
Kynsilaukka
Riiviörääpäle
Posts: 70
Joined: 30.09.2008 16:54

Re: Kissahoitola

Post by Kynsilaukka »

Kiitos hyvistä vinkeistä. Muutaman mukavan tuntuisen paikan esititte, joita aiomme käydä lähiaikoina katsomassa. Vaihtohtona on vielä puhua joku ystävistä ympäri ja asuttaa meillä pari viikkoa... Joko teemme hänestä bengali-ihailijan tai joudumme seuraavalle mahdolliselle reissulle etsimään uuden uhrin. Sen verran vilkas tuo Nero-herra on, vaikka tällä hetkellä nukkuukin jalkaani vasten pöydän alla. Saas nähdä pääsenkö koko yönä nukkumaan, sillä ei pään alusena olevaa tyynyä (jalkaani) voi siirtää poiskaan... :*
Kynsilaukka
Davolainen
Bengalivaavi
Posts: 6
Joined: 24.08.2010 12:17
Location: Espoo

Re: Kissahoitola

Post by Davolainen »

Huomasin tällaisen vanhemman viestin täällä ja ajattelin myös kysäistä vinkkejä hoitopaikoista.

Meillä on kaksi vauhdikasta bengalia ja näille kaveruksille pitäisi löytää hoitopaikka heinäkuun alussa reiluksi viikoksi. Mainostaa ei ilmeisesti saa, mutta kaikki vinkit ja vihjeet ovat enemmän kuin tervetulleita :) Sukulaisten ja kavereiden hätistely ei ole ainakaan vielä tuottanut tulosta, joten parasta varautua b-vaihtoehtoonkin.
Pette
Hepuliherkkä
Posts: 224
Joined: 01.09.2008 13:40

Re: Kissahoitola

Post by Pette »

Mulle saisi myös mainostaa privana
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33


Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kissahoitola

Post by ameise »

Ehkä vähän tähän ketjuun liittyen, kuinka pitkän aikaa bengali pärjää yksikseen...? (Korostan tässä nyt sanaa bengali, koska sehän nyt tunnetusti on eri asia kuin kissa, tiedättehän.. ;) ) Meillä Ylppö ei ole kertaakaan ollut yötä yksin kotona, eli ei juurikaan yli 12 tuntia. Nyt olis juhannukselle ehkä jotain menoa tiedossa ja silloin voi olla aika vaikeaa saada hoitajaa..
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
JiiJ
Riiviörääpäle
Posts: 79
Joined: 26.09.2010 13:45

Re: Kissahoitola

Post by JiiJ »

Täällä on myöskin pohdiskeltu mahdollisia tulevia hoito-ongelmia ja otan erittäin kiitollisena vastaan tietoa paikoista, joissa kissa saisi olla muuallakin kuin pienessä häkissä ja jossa kissan kanssa seurusteltaisiin edes jonkin verran. MYös innokkaista (juu, näitä varmaan riittää jonoksi asti tuolle ikiliikkuja-riiviölle :buhahaa: ) kotiimme asumaan tulevista hoitajista saa vinkata.

Tulevalle kesälle on tiedossa jo hoitaja, jonka on tarkoitus asua meillä pari viikkoa, mutta koskaan ei tiedä jatkosta ja olisi kiva olla varalla muutama paikka/ihminen, joista/joilta kysellä. Sellainen vaihtoehto ei meidän pikkupojan kanssa tule kyseeseen ollenkaan, että täällä käytäisi vain ruokkimassa pari kertaa päivässä. Hätätapauksissa (kuten esimerkiksi joku pakollinen sairaalareissu) sellainen menettelisi, mutta muuten noin seurankipeä kissa ei kyllä mitenkään pärjäisi yksin. Johan tuo on ihan hepulissa, jos iltaisin tulee menoa jonnekin töiden jälkeen ja olen vain käynyt ruokkimassa ja pitämässä seuraa tunnin verran.

Myös mahdolliset "voin käydä ruokkimassa ja pitämässä hetken seuraa"-ihmiset saavat ilmoittautua. Joskus voisi olla tarvetta sellaisellekin jos on pitempi päiväreissu tiedossa tms. Vaivannäkö ja matkakulut korvataan tottakai.

Itse voisin tässä samalla ilmoittautua hoitajaksi kissoille, joille riittäisi juuri se ruokkiminen ja tunnin, parin seurustelu. Oma kun on kotona niin en muualle voi lähteä asumaan eikä tänne ihan noin vaan voi tuoda vierasta kissaa. Tulevana kesänä esimerkiksi juuri juhannus on aika, jolloin olen vain kotona kissan kanssa ja aikaa riittäisi muillekin kateille. Saa kysyä rohkeasti apua pk-seudulla, itse asun Espoossa.
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kissahoitola

Post by ameise »

Kiva kuulla että pk-seudulla on ainakin yksi halukas hoitaja, juhannus saadaan varmaan järjestettyä, mutta noin muuten jos tulee yllättäviä menoja jne..

Itse voisin myös ilmoittautua kissahoitajaksi joskus tarvittaessa.. ihan tänne meille vois varmaan tuoda kissan hoitoon, toki aluksi saattaisi olla sähinää, suhinaa ja murinaa talon kuningattarelta... :evil: olispahan sitten meidänkin neidille seuraa :)
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Post Reply