MeiMei

Kissojen kuulumisia ja kissojen omien webbisivujen linkkejä.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Anu
Riiviörääpäle
Posts: 84
Joined: 12.05.2010 10:04
Location: Espoo

Re: MeiMei

Post by Anu »

Se kyllä on aivan äärettömän ihana otus :*

Itse en oikein tajua noista kameroista mitään, sillä kuvat on ottanut poikaystäväni (ja MeiMein toinen omistaja). Kysyin asiaa häneltä ja tässä on vastaus ;) :

"Kamera on Canon EOS 5D, objektiivit Canon EF 24-70/2.8L, EF 50/1.4 ja EF 100-400/4.5-5.6L. Kuvanprosessointi Apple Aperture (perussäädöt) ja Nik Software (hienosäädöt ja terävöinti)."
:)
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
Anu
Riiviörääpäle
Posts: 84
Joined: 12.05.2010 10:04
Location: Espoo

MeiMein lajitovereita

Post by Anu »

Tässä muutaman kuvaa Korkeasaaresta, jossa olimme bengaliyhdistyksen kesätapahtumassa katselemassa kissapetoja :) Kuvat: Lauri Laine

Image
Lumileopardi makoilee.

Image
Iso tassu.

Image
Amurintiikeri kuikuilee.

Image
Aika iso kisu.

Image
Kuumuus vähän väsytti.

Image
Aasianleijona päiväunilla.
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: MeiMein lajitovereita

Post by Mummi »

Anu wrote:T
Iso tassu.
Huom, mustat polkuanturat ;) mutta todella hienoja kuvia
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Anu
Riiviörääpäle
Posts: 84
Joined: 12.05.2010 10:04
Location: Espoo

Re: MeiMei

Post by Anu »

MeiMei sen kun vaan kasvaa ja kehittyy. Painoa neidillä on viime punnituksen mukaan jo 3100g, vaikka ikää on vasta vajaa 5 kuukautta. Kulmaampaatkin ovat jo hienosti vaihtuneet. Se on varsin mukavaa, koska uudet hampaat eivät ole läheskään yhtä terävät ;) MeiMei on äärimmäisen sosiaalinen, eikä oikein haluaisi olla yksin. Se aina seuraa perässä, ja kun lähdemme Lukan kanssa lenkille, se jää oven taakse haikeasti naukumaan. Jos se on siis jäänyt yksin jonnekin oven taakse tms, sen kyllä kuulee! :) Neiti on myös erittäin fiksu ja on jo oppinut vaikka mitä. Nimensä se jo tuntee todella hyvin ja tulee aina kutsusta luokse. Sitä ei tarvitse siis kauan etsiskellä, koska nimensä kuullessaan se on hetkessä paikalla.

MeiMei on erittäin innokas oppilas, mikä on todella hauskaa, koska minä taas olen todella innokas kouluttaja. Aina kun koulutan Lukaa, ja MeiMei kuulee naksuttimen äänen, se on salamana paikalla ja naukuu "mä kans!" ;) Jonkin verran olen opettanut sille istumista ja silmiinkatsomista, mutta se on vielä hiontavaiheessa. Tätä olen hyödyntänyt mm. siinä, että kun Memmu saa ruokaa, odotan niin kauan, että se istuu ja katsoo silmiin, jolloin se saa kipon eteensä. Aika hyvin se jo näyttää toimivan, mutta käskyä en ole siihen vielä uskaltanut liittää, ettei se vaan yhdistä käskyä väärään asiaan.

Mutta kaikin puolin siis hyvin etevä tyttö :)
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
ShuShu
Bengalivaavi
Posts: 6
Joined: 20.08.2010 21:55
Location: Espoo
Contact:

MeiMein sisko

Post by ShuShu »

Moikka!

Olemme ajatelleet mieheni kanssa, että olisi mukava jos Mei Mei ja sisko Shu Shu voisivat tavata lähiaikoina. Pääsisivät taas leikkimään yhdessä. Ihania kuvia olette laittaneet. Shu Shukin on mukana leikeissä. Meillä on myös lähtenyt ShuShun kanssa hyvin käyntiin. Aivan ihana kissa! Asumme Espoon Kilossa, joten tuskin olemme kovin kaukana MeiMeistä. Miltäs kuulostaa?

Terveisin

Elina Tupola :)
Shu Shu
Anu
Riiviörääpäle
Posts: 84
Joined: 12.05.2010 10:04
Location: Espoo

Re: MeiMei

Post by Anu »

Kiva kuulla ShuShusta! Olemmekin miettineet monesti, että ovatkohan MeiMein siskonkin omistajat pulinassa. Kuulostaa todella kivalta idealta tuo siskotapaaminen. :) Täytyy ehdottomasti sellainen järjestää joskus tässä lähiaikoina. Voidaan vaikka yksärillä tarkemmin sopia ajankohdasta.
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
Anu
Riiviörääpäle
Posts: 84
Joined: 12.05.2010 10:04
Location: Espoo

Re: MeiMei

Post by Anu »

MeiMei oli pari viikkoa sitten tapaamassa siskoaan ShuShuta Espoossa. Tässä hieman kuvasarjaa tuosta "herkästä" hetkestä ;)

Image
Kohtaaminen parkkipaikalla.

Image
Järkytys nro. 1.

Image
Välit olivat ehtineet reilun parin kuukauden aikana hieman viilentyä :)

Image
"Kuka toi on?"

Image
Etääntyminen.

Image
ShuShu katsoi paremmaksi ottaa vähän etäisyyttä.

Image
"Nyt se jo tunkeutuu mun kotiinkin!"

Image
Tuijottelua.

Image
Memmu vaanii.

Image
ShuShu-sisko.

Image
MeiMei.

Koska kuvissa ei ole ääntä mukana, on ehkä syytä erikseen paljastaa, että äänenkäyttö oli kyseisen vierailun aikana erittäin runsasta. Etenkin MeiMei toi mielipiteensä esille hyvin äänekkäästi (lähinnä murisemalla). Siskoksista ei siis tullut tapaamisen aikana ylimpiä ystävyksiä. MeiMei tuntuukin suhtautuvan huomattavasti suopeammin koiriin kuin "vieraisiin" kissoihin...kenties se luulee olevansa itsekin koira..?
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: MeiMei

Post by ameise »

Ihania kuvia, ehkä niistä ystäviä vielä tulee :D
(Voi kunpa meidänkin sisarukset löytäisivät foorumille, voisi sitten järjestää tuollaisia kivoja sisarustapaamisia.. :hmm: )
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: MeiMei

Post by Mummi »

Mummit aina muistelevat vanhoja aikoja ;) Mutta tuota kuvasarjaa katsoessa tuli elävästi mieleen kun Oodi 6 kk:n ikäisenä nuorena neitinä tapasi näyttelyssä täyssiskonsa Sainin (terveisiä vaan Saini-tädille) jonka se oli tavannut viimeksi vajaa 3 kk aikaisemmin. Saini-täti ilmaisi selvästi, että et tule mun mammaa lähelle mutta sanoi se Oodikin, että pysy vaan oman mammasi kanssa, mun mummaa et kyllä vokottele. Eli ei ollut mikään halitapaaminen.
Näyttelytapaamiset toistuvat mutta välit eivät kyllä hirveästi lämmenneet,kun ei ollut muita tapaamisia.
Mutta kun tapaamisia on paljon niin tilanne on ihan eri :cheesy:
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Aiko
Riiviörääpäle
Posts: 92
Joined: 16.09.2009 11:30
Location: Helsinki

Re: MeiMei

Post by Aiko »

Anu wrote:MeiMei tuntuukin suhtautuvan huomattavasti suopeammin koiriin kuin "vieraisiin" kissoihin...kenties se luulee olevansa itsekin koira..?
Aiko on aivan samanlainen! :o Jotkin koirat ovat todella Aikon mieleen, mutta kissan ilmestyessä näköpiiriin jähmetytään, pörhistellään, sähistään ja muristaan. :D

Mitenköhän Aiko koskaan sopeutuu, jos meille tulee toinen bengali. [doh.gif]
Bengalineidit Aiko ja Kira
Post Reply