Vakuutukset(ketjua moderoitu)

Tarinaa syntyneistä ja syntymättömistä pennuista sekä kasvatuksesta yleisemminkin. Vain yhdistyksen kasvattajajäsenet saavat ilmoittaa pentueista täällä, muuten sana on vapaa.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
innokas huoltaja
Bengalivaavi

Vakuutukset(ketjua moderoitu)

Post by innokas huoltaja »

Vakuutusta varten tarvittaisi alkuperäinen eläinlääkäritodistus?

(Ketjua on moderoitu ja epäolennainen poistettu)
t. huiskamestari
kapatrik
Viiksityynyjen valtias

Re: Vakuutukset(ketjua moderoitu)

Post by kapatrik »

Tuosta vakuutuksesta, nuoren kissan/pennun kohdalla en ole kyllä tarvinnut mitään todistuksia, Tapiolassa on meillä vakuutukset. Jotkut yhtiöt saattavat tietysti sellaisia vaatiakkin. Ovat kysyneet onko kissa ollut terveenä johon minä että on ollut.
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
ameise
Kehruukone

Post by ameise »

Juu riippuu vakuutusyhtiöstä..
Itse katselin tulevalle täpläturkille vakuutusta Pohjolasta (jossa muutkin perheemme vakuutukset ovat) ja siellä ainaki näyttäisivät vaativan jonkinlaisen terveystodistuksen.

"Vakuutettavasta eläimestä on annettava kirjallinen terveysselvitys, jonka perusteella vakuutusyhtiö päättää vakuutuksen myöntämisestä. On tärkeää, että terveystiedot annetaan oikein."
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
innokas huoltaja
Bengalivaavi

Post by innokas huoltaja »

Joo siis Pohjolasta ollaan mysö katseltu vakuutusta kun meilläkin muut vakuutukset sieltä. Vaikkakin tapiolan vakuutus tosin vaikuttais ehkä paremmalta... Noh, pitää nyt sit vielä katsoa ja odotella. Onneksi tysty on pysynyt terveenä, ainakin toistaiseksi... [hali_floet2.gif]
Bengalinpentu
Mäy!!!

Post by Bengalinpentu »

Mun kokemus on, että jos vakuutusyhtiö vaatii terveystodistuksen, siinä on aikaraja kuinka vanha terveystodistus kelpaa (joskus oli 2 viikkoa tai 20 päivää?) mutta jokatapauksessa turha viivytellä vakuutuksen hankintaa vaan varaat itse ajan terveystarkastukseen ja sitten tuoreen todistuksen kanssa vakuutusyhtiöön! :)
windsor
Hepuliherkkä

Post by windsor »

Noista vakuutuksista ja pohjolasta, meilla kanssa kaikki vakuutukset sielta, mutta tarjosivat sielta tosi kallista kissavakuutusta meille. Perustuen kissan hintaan, ja tottakai nama meidan kissat ovat kieltamatta harvinaisuuksia ja vahan kalliimpia kuin normaalisti mutta paatin olla ottamatta vakuutusta heille,eli omalla riskilla ja nyt kun 25 vuotta noita norskeja ja sit myohemmin naita bengaleita olen kasvattanut niin hyvin harvoin olen joutunut turvautumaan elainlaakariin eli terveita tottakai. Sorry kirjaimet ipadilla mokilla kirjoittelen
ameise
Kehruukone

Post by ameise »

Täytyy vielä palata, että kylläpä on hankalaa tuo vakuutuksen ottaminen. Ilmeisestikään esim. If:stä ei saa lemmikkivakuutusta, ellei myöskin kotivakuutus ole kyseisessä vakuutusyhtiössä. >:(
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Anu
Riiviörääpäle

Post by Anu »

Itse suosittelen kyllä Tapiolan agria-vakuutusta. Mulla on ollut sekä koiralla että nyt kissalla siellä vakuutus ja olen ollut todella tyytyväinen. Vakuutus on todella edullinen ja olen saanut vakuutukseen lähes kaiken koiran lonkkakuvauksia myöten (jota ilmeisesti melkein mikään muu vakuutusyhtiö ei korvaa). Ja lisäksi tuo suorakorvaus on hyvin kätevä. Eli melkein kaikilla el.lääkäreillä on Tapiolan kanssa sopimus, että vakuutuskorvauksen saa jo suoraan eläinlääkärikäyntiä maksettassa. Myöskään mitään terveysselvityksiä ei ole koskaan tarvittu.
"Jotta eläintä voisi tutkia, sitä pitää ensin rakastaa."

-Konrad Lorenz
Post Reply