Riiviötäpläturkit..

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

July
Mäy!!!

Re: Riiviötäpläturkit..

Post by July »

Odotamme todella kovasti kevättä ja sitä, että energiaa päästään purkamaan metsässä ryntäilemällä, talvi kun rajoittaa ikävästi ulkoaktiviteetteja.

Onneksi tässä on ollut pari suht leutoa päivää, että lumessa laukkailu on taas onnistunut - bengalienergialla voisi varmaan lämmittää talon, jos höyryjä ei pääsisi päästelemään välillä ulkonakin. Sisälläkin on onneksi tilaa leikkiä Ramseksen kanssa piilosta, nattaa, 'nouda keppi' leikkiä ym., mutta selkeästi ulkoilu kuluttaa ylimääräistä energiaa huomattavasti paljon paremmin ja bonuksena ulkona tulevat kaikki kiinnostavat hajut, linnut, naapurien koirat ym. Silloin, kun ulkoilu 2-3 kertaa päivässä, on maassa rauha palvelijoiden nukkuessa eli päivärytmi saadaan erinomaisesti synkronoitua bengalin ja ihmisten kesken. Mutta vähäisemmälle jääneen ulkoilun päivinä herra kukkuu ihan vääriin aikoihin (esim. kahdelta yöllä tai kuudelta aamulla) ja "herätyskokouksen" kulku on jotakuinkin seuraava:
1) Karjutaan kovaäänisesti toisella puolella asuntoa
2) Loikitaan ja ryntäillään kovaäänisesti
3) Pyyhälletään makuuhuoneeseen ja aloitetaan puisten kaihtimien kolistelu (tahtoo katsoa öistä lintulautaa juuri tältä ikkunalta)
4) Hypätään makkarin hyllyn päälle ja kurotellaan verhotankoa
5) Avataan vaatekaappien liukuovet ja kiipeillään hyllyillä & laatikoissa kovaäänisesti rymistellen
6) Loikataan sänkyyn riehumaan jonkin lelun kanssa
7) Kyllästytään leluun ja aletaan metsästämään varpaita
8) Hah! Nyt ne avasi silmät. Mulla on toooodella tylsää, riehukaaa!!!!

Mainittakoon tässä, että makkarimme ovea ei voi sulkea, koska asuntomme on jotakuinkin yhtä isoa tilaa ja oviaukkoon ei myöskään saisi ovea. Lopu talvi, lopu :D Vaikkakin on melko vitsikästä seurata sitä, miten bengali metsästää lumikolaa lumitöitä tehdessä. Sekä omaa kolaa että naapurin kolaa.
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller
henna85
Bengalivaavi

Post by henna85 »

Oli ihan pakko tulla tänne purkamaan tuntoja meidän riiviötäpläturkeista! :) Naapuri kysyi tänään, että siirrämmekö huonekaluja rahinaäänen takia. Mietin hetken ja tajusin ihanan asian...ei, emme siirrä huonekaluja vaan nyt ovat olleet kissat asialla!! Kissat vetävät yhtä taulua jatkuvasti ylösalaisin :D Siitä johtuu "rahinaääni" seinää vasten. Ihanat riiviöt!! :D On se kiva, kun naapuri sanoi ettei meidän puolelta yleensä kuulu mitään :) Nyt ääntä aiheuttavat kissat eikä ihmiset :angst:
Shakis
Jääkaappirosmo

Post by Shakis »

Meillä kissat tekevät samaa.. Onneksi kyseinen taulu sijaitsee sillä seinällä, jonka takana asustaa vanhempi naishenkilö joten ei ainakaan vielä ole tullut valituksia ;)

Tavaroiden tiputtelu saa mulla verenpaineen nousemaan.. Se että tavarat tippuvat hyllyiltä ja hajoavat. Olimme menossa toissailtana nukkumaan ja jokainen tietää sen hetken kun on melkein
vaipumassa uneen, mutta tiedostaa vielä mitä ympärillä tapahtuu.. No meidän kissat osoittivat mieltä kun ei oltu iltaa kotona niiden kanssa ja päättivät heittää kasvin lattialle niin että multaa oli olohuone tulvillaan. :evil2:

Ei muuta kun siivoamaan yöllä.. Onneksi kissat heittivät sen kasvin lattialle joka oli todennäköisesti kuollut.. En ollut vielä vain ehtinyt hävittää sitä :)

Alaska, BEN ns 24
Aslan, BEN n 24
<3
ajapi
Glitterikingi

Post by ajapi »

On se hyvä että lapsella on kivaa, mutta rajansa kaikella :D Haltia on nyt oikein innostunut "sulje makuuhuoneen ovi ja huuda sitten ulospääsyä" -leikistä, jota se leikkii useamman kerran päivässä - ja yössä. Haltian uusi lempileikki on kuitenkin "lentävä bengali", jossa se kapuaa kissankantoreppuun odottaen, että palvelija vie sen lennolle. Meidän arkirutiinit koostuvatkin nykyään pitkälti "avaa ovi, lennätä bengalia, taputtele ja rapsuttele jaloissa huomiota vaativaa bengalia, väistä lentävää täpläkasaa, avaa taas ovi, lennätä bengalia lisää" -kuviosta. En tiedä mikä olio meille oikein on pesiytynyt :olio:
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
johnny boy
Bengalivaavi

Post by johnny boy »

Heippa kaikille! Tämä on nyt pientä nuihin teidän juttuihin verrattuna mutta eihän tuo plösö ole ollut kuin 3 viikkoa meillä.Elikkä olimme syömässä lasten kanssa ja yhtä äkkiä kylpyhuoneen ovi avaantui ja plösö raahasi 20 cm pitkää hius/karva tuppoa perässä :angst: Oli tulla kaalisopat
ylös saman tien.Herra plösö kurvasi saman tien taksai kylppäriin ja minä perässä .Siellä oli suihkun lattiakaivon ritilä siirretty sivuun ja kalastus oli käynnissä iuuuuuuu!!!Eli nyt meillä asuu viemärisukellusta harrastava bengali :häh: Pitää vissiinki vetästä jesarilla kaivon kansi väliaikaisesti kiinni.On täällä palio muutakin pientä puuhasteltu ,verhoissa roikuntaa,kissakamujen rassausta,ruuan pöllintää,roskiksessa vierailua....niin kun sepon äippä jo varotteli että kiepin pojalla voi olla temppuja varastossa :wau: .Ihku se kuitenkin on olen aivan myyty :* Koukkuunhan nuihin bengaleihin näköjään jämähtää heti.UUsia vinkeitä odotellessa [woohoo.gif]
On tämä muuten hullua hommaa kun pitää kyttäillä nuita kaiken värisiä ja kuvioisia benkkuja joka päivä [noooo.gif]
henna85
Bengalivaavi

Post by henna85 »

Meidän bengalipojut rakastavat suihkuritilöitä! Meillä on vielä metalliset eli ei ihan kevyemmästä päästä...se on ihanaa, kun JOKA päivä kuuluu se "kilin kilin"-ääni kun kansi lentää ...ja välillä jopa seinään! :angst:
Nadelkissen
Bengalivaavi

Post by Nadelkissen »

Hilla onneksi vain tyytyy katselemaan ja kuuntelemaan veden lorinaa viemäriritilän läpi, ei onneksi yritä avata sitä. Tämä pätee tosin vain lattiaritilöihin. Lavuaariritilöitä on kyllä yritetty availla mutta ne eivät onneksi ilman ruuvimeisseliä lähde irti.

Näitä juttuja lukiessa tajuankin kuinka helppo ja rauhallinen bengali Hilla onkaan vaikka hyvin vaativa onkin. Hilla ei kamalasti tuhoa tee, mitä nyt joskus talous- tai toilettipaperirullan tuhoaa tai kukkamaljakon kaataa. Avoimet lehdet ja kynätkin täytyy pöydältä tiputtaa mutta muuten tavaraa saa olla tasoilla vaikka kuinka paljon eikä niille tapahdu mitään. Hilla ei ole tuhonnut mitään ja vaikka nahkasohvani ja nojatuolini ovatkin täynnä kynnenjälkiä, johtuvat ne ainoastaan siitä että Hilla spurttaa niiden yli/läpi/päältä/alta ja vierestä, ei siitä että hän koskaan olisi kynsiään niihin yrittänytkään teroittaa.

Hillasta ei kyllä riiviötä näillä meriiteillä saa jos vertaa moneen muuhun täällä :)

MUTTA

Hillasta lähtee ääntä, paljon ja hän on liki koko ajan äänessä. On asiaa aamulla, aamupäivällä, päivällä, iltapäivällä, illalla, yöllä, aamuyöllä. Vuorokauden ympäri Hilla juttelee, käskee, komentaa, kitisee, natisee, maukuu ja kerjää ruokaa mutta ennenkaikkea kertoo kuinka rakas hänelle olen :*

Moni on puhelimessa luullut että minulla on lapsi mutta se on vain Hilla joka ilmoittaa että minun on aika lopettaa puhuminen ja keskittyä häneen. Naapurit eivät onneksi ole myöntäneet kuulleensa mitään mutta välillä mietin että kun Hillan kanssa loikoilemme parvekkeella, joku jonain päivänä soittaa eläinsuojeluviranomaiset katsomaan onko sillä naukuvalla kissalla kaikki hyvin. Luulevat varmaan että olen jättänyt kissani yksin ulos parvekkeelle koko päiväksi vaikka todellisuudessa maataan kylki kyljessä vierekkäin ja Hilla vaan tarinoi.

Hilla on hyvin omistushaluinen ja haluaa kaiken huomion itselleen. Luonani ei saisi käydä vieraita koska kaikki se aika on hänen mielestään pois häneltä. Vieraiden seura ei niinkään kelpaa vaikka jaloissa pyöriikin. Kun vieraat ovat lähteneet alkaa kamala naukuna, kuulostaen läksytykseltä että olen kehdannut pyytää jonkun hänen kotiinsa ilman hänen lupaa!

Cattis osaa varmaan vastata että onko Hilla ollut ihan pennusta saakka pieni "diiva" vai onko hän omat henkilökohtaiset orjat saatuaan vain "pahentunut" (ja ehkä minä olen hieman asioita edesauttanutkin palvomalla Hillaa ylenpalttisesti...)

Tässä Hilla ja hänelle ostamani tyyny jossa lukee "little miss drama" :D
Image
Olen aina oikeassa. Vaikka olisin joskus väärässä.
sulopulla
Jääkaappirosmo

Post by sulopulla »

ajapi wrote:Haltia on nyt oikein innostunut "sulje makuuhuoneen ovi ja huuda sitten ulospääsyä" -leikistä, jota se leikkii useamman kerran päivässä - ja yössä. Haltian uusi lempileikki on kuitenkin "lentävä bengali", jossa se kapuaa kissankantoreppuun odottaen, että palvelija vie sen lennolle.
Ensin mainittu on ollut Nekun bravuuri ihan pienestä pitäen ja Peppi puolestaan on ollut kautta aikain innokkain "kassilentäjä" pullalassa. :D

Ihq draamatyyny Hillalla! :*
Fusku
Riiviörääpäle

Post by Fusku »

Meillä on nykyään yksi lempileikeistä "karavaanari", missä Fusku on auto ja rottinkinen kissanmaja asuntovaunu. Katti raahaa majaansa ympäri kämppää, mikä kuulostaa kivalta etenkin yön tunteina. Tosin majassa ei koskaan nukuta niin että siltä osin karavaanari-leikki on feikkiä :)

Fuskun maja muuttaa

Toinen uusi juttu on ruokapöntön avaaminen: Fusku purkinavaajana
Ruokasäiliön pojat perivät Pomo-koiralta, siksi siinä lukee Dog dinner.

PS Hieno tyyny Hillalla. On muuten jännää, että bengaleissa tuntuu olevan noita todella puheliaita tyyppejä ja sitten näitä maan hiljaisia (siis mitä ääntelyyn tulee, muuten toki saadaan paljonkin melua aikaan) niin kuin Fusku.
Mummi
Täpläguru

Post by Mummi »

ja kuka se sanoikaan, ettei kissa ole älykäs! Fusku osoittaa erinomaista ongelmanratkaisukykyä purkkia avatessaan. Tosin kunnon pallkiolla eli odottavala ruoalla lienee merkittävä osuus yrittämisintoon ;)
Ja kun meillä seuraavan kerran muutetaan huonekalujen järjestystä, käännymme luottamuksella puoleenne; niin tehokkaasti tuo rottinkimaja näkyy siirtyvän paikasta A paikkan B :buhahaa:
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply