Kissojen juoksupyörä

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

NordicGlow
Mäy!!!
Posts: 117
Joined: 02.09.2008 18:44
Location: Mariehamn
Contact:

Re: Bengaleiden sisä-ja ulkoliikuntaratkaisut

Post by NordicGlow »

Tänään vein Sirucats'in pirrustuksen ja yhden kuvan Catwheelcompanyn pyörästä Stållagretiin ja saa nähdä jos ne vois tehdä pyörän meille.. Se mies joka otti minut vastaan katso ihan ihmeissään että mitä toi oikein on :D
Nyt odotellaan vaan että sais tietää paljon ne ottaa siitä maksua, ja jos ne suostuu tekemään sen :cheesy:
jjg
Riiviörääpäle
Posts: 66
Joined: 14.08.2008 11:25
Location: Tampere
Contact:

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by jjg »

Täällä Ammattikoulu ottaa vain materiaalikustannukset 170€
tänä vuonna
Henke
Mäy!!!
Posts: 112
Joined: 31.07.2008 08:51
Location: Espoo

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by Henke »

Mä tuun kanssa pääkaupunkiseudun kimppatilaukseen jos hinta on kohtuullinen - tosin mä haluan aivan ehdottomasti tällasen joten en tiedä mitenkä suhtautuvat...
Hamlet BEN n 24 & Ofelia ABY a & Othello SOM n
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by ajapi »

Yksi ongelma tuossa muuten on: pyörä saisi olla vähän leveämpi. Leveyttä on käytännössä vain 17,5 cm (kokonaisleveys on 20 cm, mutta puolat vievät luonnollisesti jokusen sentin). Haltian kokoisen ison kollin tassut meinaavat välillä lipsua reunan yli. Eli suosittelen pyytämään esim. 5 cm leveämmän.

Maatiaiset eivät vielä ole ymmärtäneet juoksupyörän hienouksia, joten Haltia saa treenata sydämensä kyllyydestä :D Toivottavasti muutkin oppivat lopulta käyttämään pyörää.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
dth
Riiviörääpäle
Posts: 86
Joined: 15.12.2008 00:50
Location: Hki

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by dth »

Eikös tuossa voi jäädä häntä tai muut osat väliin? Ainakin luulen jos Santtu tuommoseen menis juoksemaan, niin sillä olis pian pääkin sielä välissä. :cheesy:

Esim Deltta -kiipeilypuiden valmistajat tekevät tälläistä umpinaista juoksupyörää: http://www.parkettilehtonen.com/deltta/muut.htm

Halpoja tuskin ovat, mutta kyselkää ihmeessä hintoja ketkä kiinnostuivat, ja kertokaa se toki muillekin. ;)
Life is just a big illusion, and we all believe in it.
NordicGlow
Mäy!!!
Posts: 117
Joined: 02.09.2008 18:44
Location: Mariehamn
Contact:

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by NordicGlow »

dth wrote:Eikös tuossa voi jäädä häntä tai muut osat väliin?
Sitä minäkin olen ajatellut, niin minun siihen pyörään tulee jonkinlainen takaosa..
Ninni
Mäy!!!
Posts: 116
Joined: 19.03.2009 23:02
Location: Raisio

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by Ninni »

dth wrote:Esim Deltta -kiipeilypuiden valmistajat tekevät tälläistä umpinaista juoksupyörää: http://www.parkettilehtonen.com/deltta/muut.htm

Halpoja tuskin ovat, mutta kyselkää ihmeessä hintoja ketkä kiinnostuivat, ja kertokaa se toki muillekin. ;)
Kyseisessä mallissa huono puoli tuntuisi olevan tuo koko. Mainitsivat että valmistavat vain kehäkokoa 90cm. Bengalille saattaa olla liian pieni, ja varmasti valmistajan mainitsemat selkäongelmat ovatkin silloin mahdollisia. jjg:n mallissahan kehän halkaisija on liki puoli metriä suurempi.
Henke wrote:Mä tuun kanssa pääkaupunkiseudun kimppatilaukseen jos hinta on kohtuullinen - tosin mä haluan aivan ehdottomasti tällasen joten en tiedä mitenkä suhtautuvat...
No nyt tuli asiaa, on muuten sisustuksellisestikin tosi tyylikäs ratkaisu, eikä ole hännän väliin jäämisestä vaaraa.
Tuota kyseistä videopätkää olen itsekin ihastellen kuolannut. Tuollaisen juoksupyörän valmistajan/toimittajan tai vielä parempaa valmistusohjeen (toimintaperiaatteen) jos joku pystyisi selvittämään, olen kyllä ensimäisten joukossa sellaisen meidänkin pojille hankkimaan. Toisaalta, uskoisin tuttavapiiristäni löytyvän myös tarvittavaa ammattitaitoa kyseisen vekottimen rakentamiseen, jos vain olisi ne ohjeet.
Bryant BEN n 24
Vinku OCI n 24
Mosse OCI b 24
Punkku EXO d
Täplätäppinen, täplähullu-hulluna täpliin.
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by ajapi »

Minuakin on vähän pelottanut tuo takaosan avoimuus, mutta jos jjg:llä on olllut pyöriä vuosia meitä isommalla käyttäjäkunnalla, eikä siellä ole koskaan sattunut mitään, niin ehkä yksi Täplikäs Turma oppii hallitsemaan pyörän kunnolla. Siitä huolimatta ajattelin kehittää pyörään jonkinlaisen takaseinän, ihan varmuuden vuoksi jo sillä, ettei kukaan tunge takaa päätään tms. väliin. Vähän hätävarjelun liioittelua, mutta silti. Sellainen takaseinä on helppo asentaa itse.

Luulin, että Haltia olisi maitohapoilla ja väsynyt tänään, mutta kattia kanssa: tuossa se on pistänyt menemään koko aamun :D Enimmäkseen se käppäilee rauhallisesti, mutta välillä se saa hepulikohtauksia, joissa se pyrkii ylös, ylös, ylös korvat luimussa :D Ja huutelee mammaa leikittämään itseään pyörässä, että olisi jotain jahdattavaa ::(

:*
Last edited by ajapi on 08.05.2009 09:05, edited 3 times in total.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
jjg
Riiviörääpäle
Posts: 66
Joined: 14.08.2008 11:25
Location: Tampere
Contact:

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by jjg »

ajapi: jos tuota juoksulevyä leventää se tulee tai saattaa tulla liian 'lerpuksi' painavan kissan alla. Kyllä Haltia oppii kulkemaan ettei 'tossut' lipsu ohi - meillä joskus mennään kaksikin rinnakkain.

Meillä ei oo tapahtunut yhtään 'haaveria' vaikkei takalevyä/-verkkoa olekkaan - eka pyörä joskus 2000 - verkko saattaa olla jopa vaarallinen jos kynsi tai tassu jää kiinni, ja kaikki lisämateriiali lisää massaa jolloin pyörintä voi tulla liian hurjaksi
Last edited by jjg on 08.05.2009 09:06, edited 1 time in total.
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: Kissojen juoksupyörä

Post by ajapi »

jjg wrote:ajapi: jos tuota juoksulevyä leventää se tulee tai saattaa tulla liian 'lerpuksi' painavan kissan alla. Kyllä Haltia oppii kulkemaan ettei 'tossut' lipsu ohi - meillä joskus mennään kaksikin rinnakkain
Ok, tuota en tullut ajatelleeksikaan. Eli ei siis leveämpää pyörää. Olin aivan varma, että noissa pyörissä, joissa menee kaksi kissaa rinnakkain, on leveämpi pyörä alla, mutta ei näköjään :D On kissa vaan aikamoinen otus.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Post Reply