Foorumilaiset esittäytyvät

Yleistä pölinää bengaleista, täplikkäistä ja marmorisista ystävistämme.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Saarameow
Bengalivaavi
Posts: 1
Joined: 29.03.2012 12:08
Location: Pori

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by Saarameow »

Tänne jo vuoden alkupuolella liittynyt jäsen ja ajattelin, että olisi aika esittäytyä :D

Olen Saara, Pirkanmaalta alkuperäisin kotoisin, nykyään Satakunnassa asuva 22-vuotias sairaanhoitaja joka kovasti haaveilee omasta Bengalista. Bengalin olen itselleni halunnut jo varhais teini-iästä lähtien, kun sain itse rodusta tietää. Suunnitelmissa oli, että hommaan kyseisen lemmikin pian kun omaan asuntoon muutan. Omassa asunnossa on asuttu jo vuosia, mutta vielä en ole tähän ryhtynyt :irvi86:
Omistan kaksi sekarotuista kissaa, Aapon ja Lassen. Lasse on nimestään huolimatta tyttö ;) Molemmat olen adoptoinut aikuisiällä, ovat olleet minulla reilun vuoden ajan ja ovat n. 8-vuotiaita ihania hemmoteltuja rakkauspakkauksia!
Mielestäni olen tehnyt oikean valinnan odottaessani Bengalin hommaamisen kanssa, sillä olen saanut arvokasta kokemusta kahden kissani kanssa. Bengalin ostamisesta olen haaveillut ensi kevääksi tai kesäksi sillä tunnen olevani siihen kykenevä :)

Että tälläinen esittely.. Kaikille hyvää alkavaa talvea! :)
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by Mummi »

Tervetuloa joukkoon Saarameow. Kaikki kissat ovat varsinaisia rakkauspakkauksia ja omat kissat ovat niitä maailman parhaita rotuun katsomatta. Hienon ratkaisun olet tehnyt ja se ikioma maailman paras bengali odottaa sinua ennemmin tai myöhemmin. Ensi kevääseen ja kesään kun ei ole enää pitkä aika. :)
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
El5
Bengalivaavi
Posts: 1
Joined: 18.11.2012 17:05

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by El5 »

Moikka!

Täällä kahden aikuisen bengalin uusioäiti. Taloudessamme on aiemminkin ollut kissoja, mutta nyt vasta kuvioihin (täpliin) tulivat bengalit :) . Olemme aivan ihastuneita kahden silkkiturkin ystävällisiin persooniin ja tästä seuraakin kysymys: tuntuuko minusta vain, vai onko aikuisia bengaleita etsimässä uutta kotia jotenkin epätavallisen paljon? Olen lueskellut palstaa puolisen vuotta ja minusta kodinvaihtajia on ollut sinä aikana melko runsaasti. Allergioille ja kissojen keskinäiselle toimeentulemattomuudelle ei tietenkään voi mitään, mutta jotenkin nämä muuttuneet elämäntilanteet herättävät kysymyksiä siitä, otetaanko kissoja turhan heppoisin perustein. Jokaisella perheellä on tietenkin omat tilanteensa ja valintansa mutta kuitenkin.

Ja kaikille niille, jotka empivät kodin tarjoamista aikuiselle kissalle, sanoisin: uskaltakaa! Niin ihania kuin pennut ovatkin, on aivan erityisen sydäntälämmittävää saavuttaa luottamus aikuiseen kissaan, josta sen omistajat ovat joutuneet luopumaan.
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by toimitus »

Tervetuloa bengalipulisijoiden joukkoon El5! Hienoa, että olet tarjonnut kahdelle kodinetsijälle uuden kodin ja todella hienoa, että teillä on kaikki sujunut hyvin! Aikuisen kodinvaihtajan hankkimista harkitseville varmasti kannustavaa lukea tuollaisia positiivisia kokemuksia :)

Toimitus on kiinnittänyt huomiota aivan samaan asiaa kuin sinäkin, useat aikuiset bengalit etsivät tällä hetkellä uutta kotia. Ilmiö on uusi, tänä syksynä on jostain syystä ollut poikkuksellisen paljon kodinetsijöitä. Yksi syy on varmasti rodun yleistyminen, vielä muutama vuosi sitten bengali oli Suomessa aika harvinainen rotu ja luonnollisesti siksi kodinetsijöitäkin oli vähän. Nyt on vielä vaikea kuitenkin sanoa, onko kyse vain tilapäisestä ilmiöstä - toivottavasti. Varmaa toki on, että aina tulee olemaan uutta kotia tarvitsevia bengaleita, koska ihmisten elämäntilanteet saattavat yllättäen muuttua niin ratkaisevasti, ettei kissalle enää pystytä tarjoamaan kotia tai perheeseen saattaa puhjeta allergia tai perheen kissojen keskinäiset välit saattavat tulehtua, jolloin jollekin on parasta etsiä uusi koti. Hampaita kiristellen ei kenenkään kissaa kannata puoliväkisin velvollisuudentunnosta pitää, vaan joissain tapauksissa on parasta etsiä kissalle uusi rakastava koti, kuten totesitkin.

Kissan ja erityisesti bengalin hankintaa kannattaa kuitenkin miettiä huolella, koska kyseessä on aktiivinen kissarotu, joka tarvitsee aktivointia ja seuraa ja joka ei upeasta ulkonäöstään huolimatta sovellu sohvakoristeeksi. Tämän toivottavasti jokainen bengalin hankkija ymmärtää ennen kuin ottaa kotiinsa rämäpäisen ja vauhdikkaan täplä- tai marmorihurmurin :)
curtsi
Bengalivaavi
Posts: 3
Joined: 04.06.2013 11:55

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by curtsi »

Täällä uusi bengaliomistaja, perheeseen tuli Manu 2v n kuukausi sitten. Tosi kaunis ja mielyttävä kissa joka on hurmannut koko perheen -jopa koira tykkää siitä (ainakin vähän). Ollaan leikitty, tosi etevä noutaja, ja naurettu, oma kissatarhakin on rakennettu missä se viihtyy tosi hyvin. Kaiken kaikkiaan loistava lisäys perheen "eläintarhaan".
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by Mummi »

Tervetuloa joukkoon Curtsi ja Manu :) Kerrothan meille jatkossakin sanoin ja kuvin, miten Manu kasvaa ja kehityy ja mitä se puuhaa. Luemme aina innolla viestejä bengalien ja bengalistien elämästä
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
curtsi
Bengalivaavi
Posts: 3
Joined: 04.06.2013 11:55

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by curtsi »

Manun kuvia oli esillä kun hän etsii uutta kotia -kiitos SA!- ja voin yrittää saada jotain kuvia otettu mutta mutta :huh: katsotaan.

Kun saan "kissapaviljongin" kulmat maalattu niin lupaan että saatte kuvan! Rakennettu ison pihakoivun rungon ympäri ja "boxi" parin metrin korkeudessa (tikkaat olemassa). Siellä herra viihtyy.

Olen itse työkeikalla mutta vaimo kertoi että Manu oli eilen hypännyt hänen syliinsä -eka kerta vaikka hän on muutenkin hyvin sosiaalinen. Olen hivenen mustasukkainen kun Manu on MINUN kissani mutta on se hieno nähdä miten koko perhe on ottanut häntä vastaan (ideani ottaa uuden kissan ei ollut ihan suosittu aluksi ;) )
ameise
Kehruukone
Posts: 329
Joined: 07.07.2010 09:09
Location: Helsinki
Contact:

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by ameise »

Ihanaa että Manu on saanut uuden kivan kodin :) Minäkin jään odottelemaan kuvamateriaalia Manun uudesta elämästä!
Neiti Ylppö BEN n 24
Stella BEN n 24 33
http://taplatytot.blogspot.com/
Byakabuku
Bengalivaavi
Posts: 9
Joined: 29.11.2013 00:15
Location: Espoo

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by Byakabuku »

Hei! :hiphei: Olen liittynyt forumiin jo aikaisemmin, mutta nyt on hyvä aika esittäytyä ! Meille tuli bengali poikapentu Africasia Golden Bwana Bhalendra. Kutsumme Jazziksi. Meillä on jo ennestään 2 v. Scottish fold Milla. Jazz on aivan ihana ja asettui jo uuteen kotiin hyvin!


Kasvattajan oma kuva Image
Meillä kotona
Image
Image
Mummi
Täpläguru
Posts: 1049
Joined: 21.07.2008 14:46

Re: Foorumilaiset esittäytyvät

Post by Mummi »

Moikka Jazz ja tervetuloa sydäntenvaltaajien joukkoon :*
Tuo sinun huoltoväkesi nimimerkki oli niin vaikea että en edes yrittänyt hänen nimellään toivottaa onnea "perheenlisäyksestä" kun olisin kuitenkin kirjoittanut nimen väärin ;)
Mukavaa jouluaikaa: ihan vaan tiedoksi että kuusi on kiipeämistä mutta ei kaatamista varten :)
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
Post Reply