Jospa aikuisen ottaisin, mutta....?

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
Ailuska
Bengalivaavi
Posts: 5
Joined: 03.01.2013 17:47
Location: Porvoo

Jospa aikuisen ottaisin, mutta....?

Post by Ailuska »

Hei,

Katselin Animal Planet -kanavaa ja siellä tuli kissa -ohjelmia. Kun näin Bengalkissan, niin en voinut muuta kuin kiinnostua todellakin tuosta ihanasta kissasta. Olen ottanut paljon selvää milllaisesta kissasta on kyse ja miten sitä hoidetaan jne.

Nyt mietin tässä, jotta pitäisiköhän minun ottaa heti aikuinen kissa, kun niitä näyttäisi olevan tarjolla tällä sivulla. Minkä hintainen aikuinen kissa on? lemmikkinä pitäisin sitä.

Minulla on kokemusta kissoista.
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Jospa aikuisen ottaisin, mutta....?

Post by toimitus »

Hei Ailuska,

Aikuisille bengaleille ei ole mitään suositushintoja, vaan jokainen kissan omistaja päättää kissan hinnan ihan itsenäisesti. Jos joku aikuisten kodinetsijöiden kissoista tuntuu sinulle sopivalta, niin kannattaa kysellä hinnasta suoraan kissan myyjältä. Hinnat saattavat vaihdella hyvin paljon tapauskohtaisesti esim. sen mukaan minkä ikäinen kissa on. Toiset saattavat myydä kissan halvalla, koska ensisijaisesti etsivät kissalle ihannekotia, esim. vastaavaa kuin millaiseen kissa on jo tottunut. Jos uuden kodin etsinnässä ei ole kiire ja kyseessä vieläpä nuori kissa, niin toiset taas saattavat myydä nuorta kissaa summalla, joka lähentelee pentujen hintapyyntöä. Lemmikiksi myytävien aikuisten kissojen hinnoista ei siis juurikaan voi sanoa mitään tarkempaa kuin että hinnat ovat halvempia kuin pentujen hinnat.

Muista kuitenkin, että kissan hoitokulut maksavat vuosien varrella loppujen lopuksi huomattavasti hankintahintaa enemmän, joten lopulta kissan myyntihintaa ei kannata pitää tärkeinpänä kriteerinä, vaan kannattaa etsiä sellainen kissayksilö, jonka uskoo itselleen sopivan. Tämä koskee erityisesti aikuisia yksilöitä, koska niillä luonteenpiirteet ja aiemman elinympäristön vaikutukset ovat huomattavasti selvemmin näkyvissä kuin pennulla.
Post Reply