Sopiiko rotu minulle?

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
Guest

Sopiiko rotu minulle?

Post by Guest »

Sopiiko rotu minulle ja minä bengalikissalle omistajaksi? Olen eläkkeellä oleva 50 ja risat naishenkilö, jolla on ollut kissoja useampia ja niistä 3 tavallisia kotikissoja ja viimeksi persialainen. Nyt juuri ei ole mitään lemmikkiä. Elämänrytmini on aika rauhallista ja ehkä vilkasluonteiselle kissalle liian tylsää. Olen kuitenkin erittäin kiinnostunut rodusta ja kiinnostaisi tietää tarjoanko tarpeeksi virikkeitä että kissa pysyisi tyytyväisenä. Päivät olen useimmiten kotona joten se ei joutuisi olemaan yksin.
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Sopiiko rotu minulle?

Post by toimitus »

Hei Vieras
Bengali sopii ihmiselle, joka pitää aktiivisesta, puuhakkaasta ja yleensä kaikkiin toimiin osallistuvasta kissasta. Kissalle tulee olla aikaa ja virikkeitä, monesti kahden kissan hankkiminen samasta pentueesta on hyvä ratkaisu.
Kysele bengalinomistajilta ja kasvattajilta, millaista on elää bengalin kanssa, käy mahdollisuuksien mukaan kodissa, jossa on bengaleita ja mieti kuulemasi ja näkemäsi perusteella, onko rotu sinulle sopiva ja sovitko sinä bengalille. Aikaa sinulla on mutta kukaan meistä ulkopuolisista ei oikeasti pysty sanomaan, tarjoatko sinä tarpeeksi virikkeitä aktiiviselle kissalle, sen tiedät vain sinä itse
Post Reply