Liian pieni asunto?

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
Marjo

Liian pieni asunto?

Post by Marjo »

Hei!
Olen keräillyt jo pidemmän aikaa tietoa bengaleista ja sitä onkin löytynyt oikein mukavasti. Nyt olen alkanut miettiä bengalin varsinaista hankitaa, mutta muutamat asiat ovat jääneet mietityttämään.
Bengaliahan kuvaillaan monesti seuralliseksi ja aktiiviseksi roduksi, joten tarvitseeko ko. rotu suuren asunnon? Itse asun vajaa 30 neliöisessä yksiössä, mutta johon kyllä mahtuu oikein hyvin esimerkiksi korkea kiipeilypuu, katto kun on hieman normaalia korkeammalla. Minulla olisi kissalle kyllä hyvin paljon aikaa ja ajattelin hankkia sille valjaat joissa sitten voitaisiin käydä ulkonakin niin ei tarvitse aina olla sisällä. Missään ei ollut mainintaa asunnon minimikoosta, joten tämä jäi askarruttamaan. Entä miten luulette kasvattajien suhtautuvan suhteellisen pieneen asuntoon, tulisiko minulle ongelma saada edes kissaa?

Kiitos avusta!
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Liian pieni asunto?

Post by toimitus »

Hei Marjo
Toimitus ei vastaa Sinulle antamalla minimi- ja maksimipinta-aloja vaan toteaa, että
vaikka bengali on vilkas ja energinen kissarotu, sen kanssa voi elää hyvää yhteiseloa yksiössäkin: onhan siinä paitsi neliöitä myös kuutioita eli tilaa ylöspäinkin.
Kun kissalla on mahdollisuus ja lupa hyödyntää koko asunnon tilaa, kun asuntoon mahtuu korkea kiipeilypuu (+mahdolliset kirjahyllyn tasot yms) ja sinulla on aikaa ja energiaa puuhata kissasi kanssa (agility, lenkkeily, leikt yms), toimitus uskoo, että pärjäätte oikein hyvin.
Ota rohkeasti yhteyttä kasvattajiin ja juttele suoraan heidän kanssaan bengalihaaveestasi ja asuin- ja elämäntilanteestasi. Siitä se kissan hankinta lähtee.
Post Reply