Sopiiko bengali opiskelijalle?

Kysy bengaleista kaikkea, mitä ikinä olet halunnut tietää. Bengaliyhdistyksen tiedotustiimi kaivaa vastaukset vaikka harmaan kiven takaa. Voit esittää kysymyksen rekisteröitymättä foorumille.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen, toimitus, Mummi

Post Reply
smirre

Sopiiko bengali opiskelijalle?

Post by smirre »

Heippa!

Olen aina ollut hyvin ihastunut leobardeihin. Kun ensimmäisen kerran rotukissoja selaillessa huomasin bengalin sydämeni salpaantui, aivan kuten pieni leobardi, mutta tietenkin paljon kesympi tapaus. Olen aina pitänyt eläimistä ja olenkin saanut elää koko elämäni niiden parissa. Minulla on kokemusta niin koirista, kissoista ja jyrsijöistä. Olen mm. harrastanut koiranäyttelyitä ja toiminut kenneltyttönä.

Näin ensikertaa livenä bengalin kun kävin katsomassa vartavasten niitä kissanäyttelyissä, ihania olivat. Kuitenkin minulle on hyvin tärkeää, että tarjoan lemmikeilleni parhaan mahdollisen elämän, joten en tietenkään suoraa päätä juossut bengalia hankkimaan, vaikkakin lähetin monelle kasvattajalle kiperiä kysymyksiä kyseisestä rodusta.

Kuitenkin minulla on nyt pulma, haluaisin kovasti pienen lemmikin itselleni sitä harkittuani n. 3 vuotta. Minulla on tällä hetkellä labradorinnoutaja ja olenkin miettinyt olisiko pieni lemmikkini kissa vai kani. Muuta kissaa en kyllä suostu harkitsemaan kuin bengalia ja kaneissakin olen päätynyt hermeliiniin.

Olisiko bengalin asiantuntijasta parempi että hankkisin bengalin, koska viesin sitä välillä mukanani junassa poikaystävälleni, kissa olisi siinä suhteessa helpompi kuin kani. Lisäksi haluaisin kovasti voivani kesällä mökillä ulkoiluttaa kissaa tai kania valjaissa. Bengali olisi tietenkin paljon upeampi lemmikki kuin kani, mutten halua ulkonäön takia vain hankkia lemmikkiäni.

Mitä mieltä te bengalistit olette?
toimitus
guru
Posts: 135
Joined: 22.07.2008 19:31

Re: Sopiiko bengali opiskelijalle?

Post by toimitus »

Hei Smirre
Toimitus ei voi ottaa kantaa siihen, sopiiko sinulle paremmin hermeliini vai bengali. Hankit kumman tahansa, lemmikki varmaan saa luonasi hyvän kodin.
Bengalista lemmikkinä toimitus toteaa, että yleensä se sopeutuu hyvin muiden lemmikkien, vaikkapa labradorinnoutajan, kaveriksi. Jotkut bengait viihtyvät auto- ja junamakoilla mutta kaikki eivät kuitenkaan pidä matkustamisesta. Mutta kun olet jo etsinyt tietoa bengalista, tiedät paitsi sen kauneuden myös sen nokkeluuden ja energisyyden. Mieti saamiesi tietojen perusteella ja oman elämäntilanteesi itse parhaiten tuntien kissan hankinnan hyvät ja huonot puolet ja vertaa niitä kanin hankinnan hyviin ja huonoihin puoliin. Sen pohjalta on hyvä tehdä päätös lemmikkieläimen hankinnasta
Post Reply