SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Juttelua näyttelyistä, agilitystä jne.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Kynsilaukka
Riiviörääpäle
Posts: 70
Joined: 30.09.2008 16:54

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Kynsilaukka »

Orja wrote:Tietääkseni eräs ruskeatäplikäs ensikertalainen pentu on ainakin tulossa (omistajalla kyllä kokemusta muiden rotujen näyttelyttämisestä). :phii:
En yhtään tiedä ketä Orja tarkoitti, mutta Nero-poika täältä Turusta on tulossa ensikoitokseensa lauantaille. Itse olen toiminut (vuonna "viisi") assisstenttinä yms., mutta en ikinä Bengaleille, joten olen IHAN HUKASSA! Pohdin vakavasti, josko annan Neron taitavien assistenttien käsiin, enkä edes yritä hermostuksissani esitellä itse. Tiedä sitten kumpi, Nero vai minä, on enemmän hermona...

Tsemiä muuten assareille, Nero painaa tällä hetkellä +6,2 kg...
Kynsilaukka
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Mäykynen »

Mäykynen tulee edustamaan kymppiluokalle lauantaina.
kapatrik
Viiksityynyjen valtias
Posts: 710
Joined: 28.07.2008 21:00

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by kapatrik »

Mä olen tulossa lauantaiksi assaroimaan, joten, bengaleita paneliin, maras mars kannettaviksi!
Hannibal BEN n 24
Attila BEN n 24 33
Lara BEN n 24
Bertta BEN n 24
FIN*Alcarinqua - bengalit http://www.freewebs.com/kapatrik/
ajapi
Glitterikingi
Posts: 797
Joined: 29.07.2008 09:52
Location: Helsinki

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by ajapi »

Minäkin tulen lauantaina assariksi. Täytyy käydä katsastamassa benkut tauon aikana.
"Meilläpäin tätä kutsutaan sinnikkyydeksi."
Mäykynen
Hepuliherkkä
Posts: 291
Joined: 28.07.2008 21:04

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Mäykynen »

Lauantaina paikalla oli viisi bengalia, joista jokainen sai sertin (paitsi 11-luokan Nero, joka oli liian nuori sertin saadakseen), mutta yhtään ei otettu tuomarin parhaan valintaan, vaikka olivat kaikki samalla tuomarilla.

Tuossa muutama kuva: http://picasaweb.google.com/maykynen/SUROK182009

Kuvissa marmori on Shanimal Sahram, täplikkäistä vaalein on Nero (Cayenne Isaac Newton), punaisin Tara (Satulinnan Beauty) ja siltä väliltä herra Mäykynen (Alkumetsän Four Roses). Mustasavumau on Eppu (Iltavilli Ebi Ehteshaam)
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Orja »

Siellä on ainakin Nero ilmaissut mielipiteensä tuomarin sanomisista :buhahaa:

Mäykynen näyttää osassa kuvista niin kovasti siskopuoleltaan Sissiltä, että melkein erehtyy kissasta...
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Zakulainen
Riiviörääpäle
Posts: 63
Joined: 16.02.2009 11:20

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Zakulainen »

Sunnuntaina Zaku sai kolmannen sertinsä näin ollen valmistui championiksi, ja jätkä on vasta himpun yli 11kk. Nyt täytyy siis tehdä luokkamuutos Vantaalle.
Sunnuntain pentuluokassa nähtiin Zakun sisarpuoli, sama isä ( Farup Mephisto). "Nala" sai ex1, ja tuomarin parhaan valinnassa oli kolmas neljästä pennusta, ONNEA!
Zaku, BEN n 24
Pette
Hepuliherkkä
Posts: 224
Joined: 01.09.2008 13:40

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Pette »

Taralle sunnuntaina toinen serti ja Tp:hen. Siellä sitten nousi tie pystyyn, tuomarin todetessa "Altough I like her so much I cant choose her for that attitude" jatkuva sihinä, karjuminen, huuto ::(
Tara Ben n 24
Baru Ben ns 24 33


Bengalismi on hulluutta, nyt se on todistettu
Mistymoon
Viiksityynyjen valtias
Posts: 730
Joined: 03.08.2008 18:59
Contact:

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Mistymoon »

Onnea menestyjille :hula:
Bengaleilla on usein hyvin paljon asiaa ja omanlainen viidakko ääni...mitenhän saisi kaikki tuomarit ymmärtämään asianlaidan...?
Olen huomannut meidän Miloun kanssa liikkeellä ollessa, että tottumattoman korvaan bengali saattaa kuullostaa hurjalta. Esim eläinlääkärissä normi rokotusta ja testejä odotellessa kanssaodottelija: Menkää vain ennen minua vaikka minulla aika ennen teitä, kissanne on varmasti todella sairas ja tuskissaan tai näyttelyssä aamujonossa kissaharrastaja toiselle: onpas tuolla vihainen kissa ja nenän nyrpistys (ööö, Milou vain siellä kyseli, että mikä on meininki ja kyseessä siis terve ja maailman ystävällisin ja lempein bengali) :D
www.bengalcat.fi

Cats leave paw prints on your heart,
But Bengals leave love spots ON YOUR SOUL !!!
Orja
Glitterikingi
Posts: 952
Joined: 20.07.2008 20:13
Location: Kissukkala
Contact:

Re: SUROK 1.-2.8.2009 HELSINGISSÄ

Post by Orja »

Niinpä niin, bengaleistakin on moneksi. Meillä ollaan näyttelyissä kovin hiljaisia - Saga ei nyt muutenkaan sanaista arkkuaan availe liian kanssa.

Ongelmana on tietysti myös se, miten erottaa normaalisti puheliaan bengun ja vihaisen bengun. Karjunta on normaalia, sihinä, suhina ja murina ei.
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen


http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Post Reply