Orja wrote:Tietääkseni eräs ruskeatäplikäs ensikertalainen pentu on ainakin tulossa (omistajalla kyllä kokemusta muiden rotujen näyttelyttämisestä).
En yhtään tiedä ketä Orja tarkoitti, mutta Nero-poika täältä Turusta on tulossa ensikoitokseensa lauantaille. Itse olen toiminut (vuonna "viisi") assisstenttinä yms., mutta en ikinä Bengaleille, joten olen IHAN HUKASSA! Pohdin vakavasti, josko annan Neron taitavien assistenttien käsiin, enkä edes yritä hermostuksissani esitellä itse. Tiedä sitten kumpi, Nero vai minä, on enemmän hermona...
Tsemiä muuten assareille, Nero painaa tällä hetkellä +6,2 kg...
Lauantaina paikalla oli viisi bengalia, joista jokainen sai sertin (paitsi 11-luokan Nero, joka oli liian nuori sertin saadakseen), mutta yhtään ei otettu tuomarin parhaan valintaan, vaikka olivat kaikki samalla tuomarilla.
Kuvissa marmori on Shanimal Sahram, täplikkäistä vaalein on Nero (Cayenne Isaac Newton), punaisin Tara (Satulinnan Beauty) ja siltä väliltä herra Mäykynen (Alkumetsän Four Roses). Mustasavumau on Eppu (Iltavilli Ebi Ehteshaam)
Sunnuntaina Zaku sai kolmannen sertinsä näin ollen valmistui championiksi, ja jätkä on vasta himpun yli 11kk. Nyt täytyy siis tehdä luokkamuutos Vantaalle.
Sunnuntain pentuluokassa nähtiin Zakun sisarpuoli, sama isä ( Farup Mephisto). "Nala" sai ex1, ja tuomarin parhaan valinnassa oli kolmas neljästä pennusta, ONNEA!
Taralle sunnuntaina toinen serti ja Tp:hen. Siellä sitten nousi tie pystyyn, tuomarin todetessa "Altough I like her so much I cant choose her for that attitude" jatkuva sihinä, karjuminen, huuto
Onnea menestyjille
Bengaleilla on usein hyvin paljon asiaa ja omanlainen viidakko ääni...mitenhän saisi kaikki tuomarit ymmärtämään asianlaidan...?
Olen huomannut meidän Miloun kanssa liikkeellä ollessa, että tottumattoman korvaan bengali saattaa kuullostaa hurjalta. Esim eläinlääkärissä normi rokotusta ja testejä odotellessa kanssaodottelija: Menkää vain ennen minua vaikka minulla aika ennen teitä, kissanne on varmasti todella sairas ja tuskissaan tai näyttelyssä aamujonossa kissaharrastaja toiselle: onpas tuolla vihainen kissa ja nenän nyrpistys (ööö, Milou vain siellä kyseli, että mikä on meininki ja kyseessä siis terve ja maailman ystävällisin ja lempein bengali)