Kouluttaminen

Juttelua näyttelyistä, agilitystä jne.

Moderators: huiskamestari, Mäykynen, kainaloinen

Post Reply
Orja
Glitterikingi

Kouluttaminen

Post by Orja »

Ovatkos muut harrastaneet bengalienne kanssa "temppujen" opettamista riiviöille? Minä olen Sissin kanssa jonkun verran harjoitellut perus"käskyjä" naksuttimen kera. Hitaasti mutta varmasti homma tuntuu etenevän ja Sissi selvästi tykkää muutaman minuutin harjoittelutuokiosta. Repertuaarimme koostuu seuraavista: istu, ympäri, ylös ja maahan. Tassun antamista olemme vasta aloitelleet. Siitä olen erityisen ylpeä, että olen saanut Sissin toimimaan ilman herkkua. Toki palkinto tulee jälkikäteen, mutta Sissi siis esim. nousee takajaloilleen ilman että se tavoittelisi kädessäni olevaa herkkua...
Orja von Kissukkala
Sissi BEN n 24; Siri RUS; Saga BEN n 24 31; Sani NFO d 03 23; Nottis RUS
R.I.P. <3 Herra Makkonen

http://kissukka.net, http://www.facebook.com/kissukkala
Mummi
Täpläguru

Re: Kouluttaminen

Post by Mummi »

Voi kuulkaa- ei meillä ole ennätetty kouluttaa kissoja muuhun kuin lenkkeilyyn- naksutin on kyllä hankittu jo 3 v sitten- ehkä se joskus tulee käyttöönkin.
On nuo opettamatta oppineet kaikenlaista ovien avaamisesta lähtien niin kuin kaikki bengalit- Ja kautta rantain olen kuullut, että mummin luota lähteneet kissanpennut ovat opettaneet uusille orjilleen kaikennäköistä- kuten "heitä lelu niin minä haen sen; jos lupaat heittää sen uudelleen" :clap:
Jos haluat talon parhaalle paikalle: siirrä kissaa :-)
sulopulla
Jääkaappirosmo

Post by sulopulla »

Mummi wrote:Voi kuulkaa- ei meillä ole ennätetty kouluttaa kissoja muuhun kuin lenkkeilyyn- naksutin on kyllä hankittu jo 3 v sitten- ehkä se joskus tulee käyttöönkin.
On nuo opettamatta oppineet kaikenlaista ovien avaamisesta lähtien niin kuin kaikki bengalit- Ja kautta rantain olen kuullut, että mummin luota lähteneet kissanpennut ovat opettaneet uusille orjilleen kaikennäköistä- kuten "heitä lelu niin minä haen sen; jos lupaat heittää sen uudelleen" :clap:
[touh!]
ja muutaman muun pikkujutun ... :angst:
kapatrik
Viiksityynyjen valtias

Post by kapatrik »

Meillä on harjoiteltu naksuttimen kanssa nyt muutaman kuukauden ajan ja bengalit ovat olleet kylä todella nopsia oppimaan. Noita on helppo motivoida kaikkia kolmea, ahneita kun ovat. Ihan tavan raksut ovat se paras palkkio. Aluksi opettelimme kohteen (sormi, purkki tms.) seuraamista ja koskettamista, istumista, takajaloille nousemista, hyppyä esteiden yli, penkille tms. Tai siis osaavathan nuo toki tehdä kaikkea tuota opetamattakin, mutta nyt opeteltiin kaiken tuon tekemistä käskystä. Ollaan myös kokeiltu maahan menoa ja erilaisia liikesarjoja, esim. hyppy laatikon yli, sitten tuolille - palkkio, istu, tassu - palkkio jne.

Olen huomannut, että kissat nauttivat temppujen tekemisestä, tai ainakin palkkioiden saamisesta :D
NalaPala
Mäy!!!

Post by NalaPala »

Meillä maatuska on niin ahne herkuille, että sen kanssa naksuttelu on helppoa.

Nala taas...no...se on ahne tasan tarkkaan katkaravuille ja niitä odottaessaan se huutaa naama punaisena :o "Mamma mua ei kiinnosta mitkään ehdollistumiset, minä olen jo ehdollistunut ruokaan!" Mutta hiljaa hyvä tulee. Kyllä se kosketuskepin (meillä oikeasti syömäpuikko) idean alkoi jo vähän tajuta, että kun nenulla siihen koskee, niin kuuluu naks ja sitten sitä katkarapua taas saa.

Simba maatiainen osaa istua, heittää yläfemman ja hyppiä eri paikkoihin kosketuskepin avulla. Makaamaan meno sujui jo yhdessä vaiheessa, mutta nyt vähän heikommin.
Nala bengali
ja Simba maatiainen
Post Reply